Învață să elimini gândurile negative

Cu doar câteva acțiuni simple în viața de zi cu zi, este posibil să alungăm gândurile neproductive care ne invadează adesea. Ce putem face în acest sens?
Învață să elimini gândurile negative

Ultima actualizare: 13 Octombrie, 2021

Se întâmplă frecvent ca stilul de viață al societății actuale să provoace un nivel ridicat de stres. Din acest motiv, mulți oameni sunt copleșiți. Învață să elimini gândurile negative pentru a te simți mai bine!

Gândurile au putere. Prin urmare, dacă sunt încărcate cu emoții negative și cuvinte distructive, ne vom sabota pe noi înșine într-o mie și una de moduri pe tot parcursul zilei. Disconfortul va fi mare și viața va părea o luptă nemiloasă.

Dacă gândurile sunt încărcate de emoții capabile să ne dezvolte, să ne completeze și să ne ridice, rezultatele vor fi foarte diferite. Pentru a obține cele mai bune rezultate și pentru a avea un stil de viață sănătos, trebuie să fim atenți la anumite detalii, atitudini și acțiuni.

Secretul este să știm să îmbrățișăm schimbările care ne vor aduce bunăstarea pe termen scurt, mediu și lung. Nu este vorba despre evitarea negativității cu orice preț, ci despre învățarea gestionării acesteia.

Învață să elimini gândurile negative

Iată o serie de acțiuni care ar putea ajuta la eliminarea gândurilor negative. Ar trebui să se țină seama de faptul că acestea sunt doar sfaturi pentru a trăi mai bine și că s-ar putea să nu fie suficiente pentru a eradica aceste gânduri pentru totdeauna.

Este recomandat să mergi la psiholog sau psihiatru în cazul în care această problemă afectează unul sau mai multe aspecte ale vieții.

1. Modifică limbajul corpului

Dacă ai tendința de a sta ghemuit și încrucișezi constant brațele și picioarele, ai un limbaj al corpului ostil atât față de ceilalți, cât și față de tine.

Corectează-ți postura: menține întotdeauna spatele drept. Acest lucru îți va oferi o stare de bine care va contribui la îmbunătățirea stării de spirit.

Evită să încrucișezi brațele și picioarele, mai ales dacă vorbești cu cineva. În schimb, ține spatele drept, picioarele pe podea și brațele relaxate (pe masă, în poală sau oriunde vrei).

Aceste schimbări te pot ajuta să fii mai încrezător, să fii deschis dialogului și să faci o impresie mai bună.

2. Vorbește

Elimini gândurile negative când ești cu prietenii

 

Ca să elimini gândurile negative, trebuie să vorbești cu cineva în care ai încredere. A vorbi cu voce tare cu tine însuți s-ar putea să funcționeze.

De fapt, există un exercițiu care este recomandat în perioadele de stres și disconfort. Constă în înregistrarea cu voce tare a tuturor preocupărilor, ca și când am vorbi cu o persoană de încredere sau cu psihologul.

După terminare, ștergem înregistrarea. Nu este nevoie să o stocăm. Dacă nu ne simțim judecați de o altă persoană, ne putem desfășura după bunul plac. Ne vom simți mai ușurați și pregătiți să privim problemele dintr-o perspectivă mai obiectivă.

Există și alte strategii pe care le putem pune în practică. Este important să nu păstrăm nimic ascuns și să încercăm să mergem mai departe.

3. Relaxează-te

Este esențial să înveți să te relaxezi și să-ți permiți un moment de liniște. Oprește ceea ce faci  pentru a respira adânc, așa cum indică site-ul medical WebMD într-una din postările sale.

Ideea este de a-ți concentra atenția asupra calității respirației timp de 5 până la 10 minute, astfel încât corpul să elibereze tensiunea acumulată. În acest fel, gândurile negative dispar.

4. Cum elimini gândurile negative

A scăpa de gândurile negative nu înseamnă ignorarea realității, ci schimbarea modului în care o percepem. În fața conflictelor, nu trebuie să lăsăm gândurile negative să preia controlul și să ne împiedice să vedem soluția.

5. Folosește creativitatea în avantajul tău

Descoperă modalități creative pentru a te ajuta să ieși din situația de criză. Nu poți pretinde că aceeași soluție va rezolva totul întotdeauna. Este necesar să găsim noi modalități, să schimbăm puțin procedurile.

Mulți oameni apelează la pictură, desen, scris sau dans. Secretul este să fim dinamici.

6. Mergi la plimbare

Sportul te ajută să elimini gândurile negative

 

Uneori, plimbarea ne ajută să ne eliberăm mintea și să gândim mai clar. O plimbare într-un parc sau în aer liber ne va ajuta să ne punem în ordine ideile.

Plimbările săptămânale te pot ajuta să eviți nivelurile extreme de anxietate. De fapt, potrivit unui studiu publicat în American Journal of Health Promotion, combinând o plimbare de 10 minute cu o sesiune de meditație, rezultatele sunt pozitive.

7. Fă o listă cu toate lucrurile bune din viața ta

De multe ori, ne concentrăm atât de mult asupra problemelor, încât minimizăm toate lucrurile bune din viață. Prin urmare, atunci când vine vorba de a scăpa de gândurile negative, este bine să faci o listă cu lucruri bune.

Controlul gândurilor este o sarcină zilnică care poate fi ușurată dacă depunem efort.

Nu ezita să consulți un profesionist

În cele din urmă, nu uita: pentru a elimina gândurile negative, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să consulți un psiholog sau psihiatru pentru a obține ajutor. Tratamentul profesional nu poate fi înlocuit cu aceste sfaturi.

S-ar putea să te intereseze...
Motive pentru care nu ai prieteni
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Motive pentru care nu ai prieteni

Oamenii sunt sociali și au nevoie de relații pentru a garanta supraviețuirea și bunăstarea. Care sunt motivele pentru care nu ai prieteni?



  • Rebel, G. (2002). El lenguaje corporal: lo que expresan las actitudes, las posturas, los gestos y su interpretación. Edaf.
  • Edwards MK, Rosenbaum S, Loprinzi PD. Differential Experimental Effects of a
    Short Bout of Walking, Meditation, or Combination of Walking and Meditation on
    State Anxiety Among Young Adults. Am J Health Promot. 2018 May;32(4):949-958.
    doi: 10.1177/0890117117744913. Epub 2017 Dec 7. PubMed PMID: 29216745.
  • Jenson, W.R., Olympia, D., Farley, M. and Clark, E. (2004), Positive psychology and externalizing students in a sea of negativity. Psychol. Schs., 41: 67-79. doi:10.1002/pits.10139
  • Bartholow, B.D., Pearson, M.A., Dickter, C.L., Sher, K.J., Fabiani, M. and Gratton, G. (2005), Strategic control and medial frontal negativity: Beyond errors and response conflict. Psychophysiology, 42: 33-42. doi:10.1111/j.1469-8986.2005.00258.x
  • Breathing Techniques for Stress Relief. WebMD. https://www.webmd.com/balance/stress-management/stress-relief-breathing-techniques#1