Mindfulness pentru părinți: beneficii, exerciții și sfaturi
Mindfulness pentru părinți caută să evite, prin exerciții de atenție, pierderea cumpătului sau acțiunile impulsive bazate pe emoții temporare. Fără îndoială, nu este ușor să rămâi calm în fața stresului legat de sănătatea sau educația copiilor.
Responsabilitatea și dragostea, protecția și grija pot fi catalizate sub presiune în mod calm. Este un mod de a fi conștient de prezent. Există multe beneficii ale acestei tehnici. Copiii care nu văd furie dobândesc respect, răbdare și înțelegere.
Ce este mindfulness pentru părinți?
Mindfulness pentru părinți este un mod de a fi ancorat în prezent, de a exersa atenție, de a fi conștient de mediul înconjurător și de a nu fi impulsiv. Deși în jur există instabilitate și procese necontrolate, concentrarea activă oferă posibilitatea de a rămâne calm.
De fapt, a fi tensionat afectează facultățile intelectuale ale copiilor sau ale părinților, interferând cu abilitățile de a învăța. Prin urmare, faptul că părinții sunt capabili să se concentreze pe respirație produce o transformare fiziologică care contracarează sau întrerupe impulsul răspunsurilor automate necugetate.
Și, mai presus de toate, crește capacitatea de răspuns a cortexului prefrontal, care este asociat cu atenția susținută. Părinții care își gestionează emoțiile gândesc clar și eficient și iau decizii inteligente.
Mindfulness reduce secreția de cortizol indusă de stres, ceea ce se traduce prin protecție neuronală. Acest lucru oferă liniște și echilibru.
Recomandăm: Imagini ghidate pentru relaxare: ceea ce trebuie să știți
Beneficiile practicii mindfulness pentru părinți
Părinții care practică mindfulness își reglează emoțiile și cresc stimulii și dispozițiile pozitive, îmbunătățindu-și sistemul imunitar. Terapia încurajează îngrijirea de sine.
Îmbunătățirea concentrării stimulează creativitatea. O persoană atentă are o relație productivă cu timpul. Un proverb chinezesc spune: „Dacă vrei să faci ceva, întreabă o persoană ocupată”.
În general, mindfulness sporește fericirea și angajamentul, scăzând emoțiile negative. Vă permite să vă cunoașteți propriile sentimente și pe cele ale altora. Și, deși stimulează sensibilitatea, generează un fel de auto-protecție.
Exerciții de mindfulness pentru părinți
Într-o lume în care predomină graba și neatenția, mindfulness este o oportunitate de relaxare. Părinții nu trebuie să găsească un loc special sau să aștepte un moment de liniște.
A face orice lucru cu atenție schimbă natura actului. Introduce o perspectivă temporală marcată de încetinire.
A te opri să respiri și a-ți lăsa gândurile să curgă precum un film înseamnă a accepta fără a judeca sau a compara.
Inspirați scurt și expirați lung
Respirația corectă reglează întregul corp. Pentru a o practica, nu este nevoie de un loc special sau de echipamente. O modalitate este următoarea: așezați sau culcați într-o poziție confortabilă, puneți o mână sub coaste și cealaltă pe piept. Respirați adânc și permiteți abdomenului să împingă mâna fără a mișca pieptul.
Pe măsură ce expirați, simțiți că mâna se scufundă în abdomen. Efectuați exercițiul de 5 până la 10 ori.
Ascultați cu atenție
A auzi cu toate simțurile înseamnă să o faceți nu numai cu urechile. Este vorba despre ascultarea sentimentelor subiacente, pentru că ascultarea necesită atenție și intenție.
În acest sens, atunci când copiii vorbesc, trebuie să ascultați și să participați activ la conversație. Este recomandat să acordați atenție fiecărui cuvânt, mai ales dacă există un lexic ciudat, exotic sau folosit greșit.
Mersul conștient
Mersul conștient este o tehnică Zen care constă în respirație și senzația de contact cu solul. Este vorba despre atenție la actul mersului.
Numărați pașii și respirați în ritm regulat. Analizați vegetația din jur, pietrele, copacii, culorile, obiectele familiare…
Savurați încet
Scopul atenției în alimentație este de a mesteca încet pentru a surprinde în detaliu aromele și texturile alimentelor. Mâncatul va fi diferit dacă ingredientele sunt percepute individual. Concentrați-vă atenția asupra actului de hrănire ca și cum s-ar întâmpla pentru prima dată.
Recomandăm: 5 exerciții mindfulness pentru anxietate
Sfaturi pentru mindfulness de succes
Primul sfat este să fiți conștienți. Poziția clasică este cu drept și relaxat, cu brațele atârnând de cutia toracică și cu fruntea îndreptată spre orizont. Dacă stați așezați, lăsați-vă picioarele să se odihnească pe podea.
O rutină de meditație de o oră poate ajuta. Spălarea vaselor, cititul, ascultarea muzicii, cumpărăturile, gătitul… aceste acțiuni sunt cele care necesită atenție pentru o conștientizare suplimentară.
Oprirea telefonului și deconectarea de la întreruperile inutile sunt vitale.. Important este să simțiți prezentul fără raționament, să vă lăsați purtați de ritmul respirației și să fiți conștienți de inspirație și expirație.
Predați-vă necondiționat prezentului
Trăim în așteptarea unor obligații externe care ne supun unei presiuni considerabile, distanțându-ne de ceilalți membri ai familiei și chiar desensibilizându-ne. Tehnicile de mindfulness ne permit să ne concentrăm cu adevărat.
Tehnica mindfulness poate deveni parte din viață fără presiune sau efort. A accepta că lucrurile sunt așa cum sunt nu este iresponsabilitate. Presupune a înțelege că viața are ritmurile ei, suișurile și coborâșurile ei, propria ei natură.
Toate sursele citate au fost revizuite în profunzime de către echipa noastră pentru a asigura calitatea, fiabilitatea, actualitatea și valabilitatea lor. Bibliografia acestui articol a fost considerată fiabilă și precisă din punct de vedere academic sau ştiinţific.
- Iglesias, A. I. S., & Castro, F. V. (2016). “Mindfulness”: revisión sobre su estado de arte. Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology., 2(1), 41-50. Disponible en: https://revista.infad.eu/index.php/IJODAEP/article/view/293/208
- Ruiz Lázaro, P. J., Rodríguez Gómez, T., Martínez Prádanos, A., & Núñez Marín, E. (2014). Mindfulness en Pediatría: el proyecto” Creciendo con atención y consciencia plena”. Pediatría Atención Primaria, 16(62), 169-179. Disponible en: https://scielo.isciii.es/scielo.php?pid=S1139-76322014000300011&script=sci_arttext&tlng=pt
- Salovey, P., & Mayer, J. (1990). Inteligencia emocional. Imaginación, conocimiento y personalidad, 9(3), 185-211. Disponible en este enlace
- Simón, V. (2007). Mindfulness y neurobiología. Revista de psicoterapia, 17(66-67), 5-30. Disponible en: https://www.researchgate.net/profile/Vicente-Simon/publication/268395842_Mindfulness_y_neurobiologia/links/548144730cf22525dcb609a3/Mindfulness-y-neurobiologia.pdf
- Vásquez-Dextre, E. R. (2016). Mindfulness: Conceptos generales, psicoterapia y aplicaciones clínicas. Revista de Neuro-Psiquiatría, 79(1), 42-51. Disponible en: http://www.scielo.org.pe/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0034-85972016000100006
- Zinn, Jon Kabat (2012) MINDFULNESS para principiantes. Por Editorial Kairós, S.A. Numancia 117 Barcelona, España. Disponible en: https://iuymca.edu.ar/wp-content/uploads/2020/10/Mindfulness-para-Principiantes.pdf
Acest text este oferit numai în scop informativ și nu înlocuiește consultarea cu un profesionist. În caz de îndoieli, consultați-vă cu specialistul dvs.