9 sfaturi pentru a studia dacă ai ADHD
 

9 sfaturi pentru a studia dacă ai ADHD

Dacă ai ADHD, este important să găsești un loc confortabil unde să poți studia. Apoi, folosind tehnicile potrivite, vei putea face față provocării.
9 sfaturi pentru a studia dacă ai ADHD

Ultima actualizare: 01 iulie, 2022

Există diferite posibilități de a explica ce este tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenție (ADHD) și cum afectează viața de zi cu zi. Una dintre cele mai frecvente are de-a face cu acea imagine în care un mic șoarece se învârte constant pe o roată. Desigur, a studia dacă ai ADHD pare imposibil.

Creierul unei persoane cu această tulburare funcționează non-stop. Situațiile care, la suprafață, sunt ușor de rezolvat, pot fi enorm de complexe. De exemplu, a fi atent la o conversație fără a fi distras de altceva. Studiul este de două ori mai obositor. Cu toate acestea, există strategii și tehnici care sunt utile pentru a studia dacă ai ADHD. Să vedem câteva!

Ce este tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenție (ADHD)?

Tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenție împiedică îndeplinirea optimă a funcțiilor executive. Aceste funcții sunt cele care ne permit să rămânem concentrați, să ne îndeplinim obligațiile, să începem și să terminăm sarcini, să planificăm, să organizăm, să luăm decizii și să ne controlăm impulsurile.

Acestea sunt abilități de bază pentru viața în societate, mai ales dacă vrem să ne alăturăm mediilor academice sau de lucru. Cu toate acestea, studiul cu ADHD nu este o sarcină imposibilă.

Sfaturi de top pentru a studia dacă ai ADHD

În continuare, îți oferim câteva recomandări pentru a studia dacă ai ADHD. Este important ca, în cazul copiilor, adulții însoțitori să ia în considerare aceste tehnici pentru a ușura procesul educațional.

Copil care nu știe că poți studia dacă ai ADHD

1. Împarte sarcinile în sarcini mai mici

Prin împărțire, va fi mai ușor să te concentrezi și să-ți menții atenția. Există diferite tehnici în acest sens, precum Pomodoro, care presupune concentrarea pentru o perioadă fixă de timp (de obicei, 25 de minute) și odihnă timp de 5 minute.

Această alternanță permite creierului să se concentreze și să se odihnească, fără solicitări exagerate. Pe lângă bucuria finalizării unei sarcini, te motivează și ajută la reducerea anxietății.

2. Cu cât mai devreme, cu atât mai bine

Nu aștepta până în ultimul moment al zilei pentru a desfășura o activitate sau până în ultimele zile pentru a te așeza la studiu. Este mai bine să abordezi lucrurile treptat.

3. Odihnește-te

A fi hiperactiv și cu creierul excitat tot timpul nu este bine pentru cei care au acest tip de tulburare. Este foarte important să cauți echilibrul, să găsești momente de odihnă și distragere a atenției. Astfel, vei avea energia necesară pentru a-ți îndeplini obligațiile.

4. Cere ajutor

De exemplu, dacă mergi la facultate și există o mulțime de materii pe semestru, cere ajutorul cuiva care are deja experiență. Informațiile sale te pot ajuta să afli care sunt subiectele mai importante și mai solicitante. Astfel, îți poți reordona prioritățile.

Este important să știi că nu vei putea întotdeauna face totul. Dacă începi studiile, a face primii pași te poate ajuta să te organizezi și, de asemenea, să câștigi încredere. Așteptările foarte mari sau nerealiste aduc adesea frustrare și pierderea motivației.

5. Acordă-ți timp

Nu te forța. Nu este nevoie. Important este că te poți bucura de proces și de alegerea ta. Nu mai adăuga o problemă în plus în viața ta. Dimpotrivă, adaugă ocazia de învățare pentru a te dezvolta la nivel personal. În plus, este important să te cunoști și să identifici când înveți cel mai bine.

Dacă știi că îți este greu să te trezești devreme, de exemplu, atunci nu stabili obiective nerealiste, cum ar fi studiul la prima oră a dimineții.

6. Identifică un loc unde puteți studia

Condițiile mediului înconjurător sunt importante pentru atenție și concentrare. De aceea, este esențial să găsești un loc care să-ți ofere mai puțini stimuli, unde să te simți confortabil, cu condiții bune de ventilație și iluminare.

Biblioteca poate fi un loc ideal.

Fată care știe că poți studia dacă ai ADHD

7. Învață să identifici care sunt tehnicile de studiu preferate

Oamenii au diferite tipuri de inteligență. Unii învață mai bine când îi ascultă pe alții vorbind, alții necesită un suport sau o sursă grafică. Acesta este motivul pentru care este important să poți explora diferite moduri de a studia și de a reține informații.

8. Fii consecvent cu medicația

Dacă iei medicamente, este important să continui tratamentul. Evită să sari peste doze sau să iei doze suplimentare pentru a te descurca mai bine la un examen.

9. Învață tehnici de relaxare

Este necesar să recunoști că ai nevoie de o pauză fizică sau mintală. Tehnicile de relaxare și respirație pot fi utile, deoarece sunt simple, de scurtă durată și ghidate.

Succesul este posibil

Mulți oameni cu ADHD consideră că studiul sau atingerea obiectivelor este o misiune imposibilă. De fapt, uneori, cei care fac parte din mediul lor se aliniază pentru a compensa sau pentru a îndeplini anumite funcții în locul bolnavilor.

Cu toate acestea, o persoană care are ADHD este capabilă să își ducă la îndeplinire obiectivele și proiectele. Poate că acea cale este mai lungă sau mai lentă, dar este posibil.

Lucrul asupra stimei de sine și siguranței la persoanele cu ADHD, precum și acordarea de încredere, sunt aspecte esențiale pentru ca acestea să continue să creadă că sunt capabile.


Toate sursele citate au fost revizuite în profunzime de către echipa noastră pentru a asigura calitatea, fiabilitatea, actualitatea și valabilitatea lor. Bibliografia acestui articol a fost considerată fiabilă și precisă din punct de vedere academic sau ştiinţific.


  • Barragán-Pérez, E., de la Peña-Olvera, F., Ortiz-León, S., Ruiz-García, M., Hernández-Aguilar, J., Palacios-Cruz, L., & Suárez-Reynaga, A. (2007). Primer consenso latinoamericano de trastorno por déficit de atención e hiperactividad. Boletín médico del hospital infantil de México64(5), 326-343.
  • Llanos Lizcano, L. J., García Ruiz, D. J., González Torres, H. J., & Puentes Rozo, P. (2019). Trastorno por déficit de atención e hiperactividad (TDAH) en niños escolarizados de 6 a 17 años. Pediatría Atención Primaria21(83), e101-e108.
  • López, E. F. (2016). Entrenamiento en Mindfulness para pacientes con trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH): Una revisión descriptiva. Revista de psicoterapia27(103), 203-213.

Acest text este oferit numai în scop informativ și nu înlocuiește consultarea cu un profesionist. În caz de îndoieli, consultați-vă cu specialistul dvs.