5 beneficii ale infuziei de merișoare

Ceaiul de merișoare conține antioxidanți și alți compuși bioactivi care sprijină sănătatea. Cum se pregătește? Pentru ce este bun?
5 beneficii ale infuziei de merișoare

Ultima actualizare: 09 August, 2021

Beneficiile infuziei de merișoare sunt asociate, în mare măsură, cu aportul lor ridicat de substanțe antioxidante. Adesea, această băutură este făcută din frunzele uscate ale plantei. Cu toate acestea, pot fi folosite și fructele uscate pentru a-i conferi o aromă mai plăcută. Care sunt cele 5 beneficii ale infuziei de merișoare?

Potrivit unui articol publicat în revista Antioxidants, frunzele acestei plante conțin flavonoide, antocianine și procianidine. De asemenea, li se atribuie efecte antiinflamatorii, cardioprotectoare și neuroprotectoare. Doriți să aflați mai multe despre beneficiile lor?

5 beneficii ale infuziei de merișoare

La fel ca alte băuturi pe bază de plante, ceaiul de merișoare este cunoscut pentru aplicațiile sale medicinale. Este adesea folosit pentru a calma anxietatea și a întări sistemul imunitar. În plus, contribuie la reducerea colesterolului și elimină impactul negativ al radicalilor liberi asupra organismului. Ce spun studiile?

Beneficii ale infuziei de merișoare pentru organism

1. Îmbunătățește starea de spirit

Unul dintre cele mai importante beneficii ale ceaiului de merișoare este faptul că contribuie la bunăstarea mintală. Motivul? Concentrația sa semnificativă de polifenoli. Potrivit unui studiu publicat recent în revista Nutrients, o dietă bogată în polifenoli poate reduce simptomele depresive, stresul și anxietatea. Și, deși nu este un tratament de primă linie pentru aceste afecțiuni, este un bun adjuvant pentru relaxare.

Prin urmare, în perioadele de stres este benefic să consumăm o ceașcă de ceai. Se poate îndulci cu o lingură de miere pentru un gust mai plăcut.

2. Ajută la întărirea sistemului imunitar

Compușii fenolici conținuți de frunze sunt de ajutor în întărirea sistemului imunitar. Din acest motiv, se obține o băutură ideală pentru a reduce riscul de gripă, răceli și infecții.

În cercetările publicate în Journal of Immunology Research, oamenii de știință au stabilit că polifenolii promovează imunitatea prin diferite mecanisme imunomodulatoare. De exemplu, prin reglarea acțiunii mucoasei intestinale și a inflamației.

3. Scade riscul de diabet

Ceaiul de merișoare poate preveni sau ameliora diabetul. Este o băutură sănătoasă care contribuie la controlul nivelului de glucoză din sânge. Conținutul său de antocianină acționează pozitiv împotriva rezistenței la insulină și diabetului de tip 2. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe dovezi și ar trebui să fie doar un adjuvant în prevenirea acestor tulburări metabolice. În plus, băutura trebuie utilizată fără îndulcitor.

4. Ajută la îngrijirea sănătății cardiovasculare

Deși există o lipsă de dovezi cu privire la relația dintre consumul de ceai de merișoare și sănătatea inimii, se crede că acesta contribuie la scăderea lipidelor dăunătoare din sânge. Adică, ar putea avea efecte pozitive asupra colesterolului rău (LDL și trigliceridelor ridicate.

Într-un studiu publicat în Scientific Reports, cercetătorii au stabilit că aportul acestor fructe de pădure poate fi de ajutor pentru a preveni apariția bolilor cardiovasculare la om. În ciuda acestui fapt, există o lipsă de cercetări care să asocieze aportul de ceai cu aceste efecte.

5. Are activitate antiinflamatoare

Acidul galic conținut în frunze și fructe are potențial antiinflamator. Această calitate este foarte importantă, deoarece este esențială pentru controlul și prevenirea unei mari varietăți de boli cronice, cum ar fi artrita reumatoidă, tulburările mintale și alergiile, printre altele.

Cum se pregătește pentru a profita de principalele beneficii ale infuziei de merișoare?

Cană cu infuzie de merișoare

Pentru a profita de avantajele infuziei de merișoare, nimic mai bun decât prepararea băuturii acasă. Poate fi preparată din frunze sau/și fructe de pădure. Pot fi ingrediente proaspete, congelate sau uscate.

Ingrediente

  • 2 lingurițe de frunze uscate (10 grame)
  • Merișoare uscate sau proaspete (după gust)
  • 1 cană de apă (250 mililitri)
  • Miere de albine (opțional)

Instrucțiuni

  • Mai întâi, aduceți apa la punctul de fierbere.
  • Apoi lăsați-o să stea câteva minute înainte de a adăuga frunzele și fructele.
  • Mai târziu, adăugați ingredientele în apă și lăsați băutura să se odihnească timp de 10 până la 15 minute.
  • Dacă decideți să adăugați fructe proaspete, zdrobiți-le pentru a spori aroma.
  • În cele din urmă, dacă doriți și nu există nicio contraindicație, îndulciți ceaiul cu puțină miere.

Beneficii ale infuziei de merișoare: concluzie

Pentru majoritatea adulților, ceaiul de merișoare este sănătos și nu provoacă efecte secundare. Dimpotrivă, se recomandă consumul său regulat pentru creșterea bunăstării fizice și mintale.

Cu toate acestea, dacă aveți o boală sau sunteți sub tratament, cel mai bine este să consultați medicul pentru a stabili dacă este în regulă să beți această băutură. În plus, este esențial să rețineți că nu ar trebui să fie un tratament de primă linie.

S-ar putea să te intereseze...
Știai că ceaiul verde crește longevitatea?
Doza de SănătateCitește pe Doza de Sănătate
Știai că ceaiul verde crește longevitatea?

Când vine vorba de o viață lungă și sănătoasă, este important să fim atenți la ceea ce mâncăm. Știai că ceaiul verde crește longevitatea?



  • Ferlemi AV, Lamari FN. Berry Leaves: An Alternative Source of Bioactive Natural Products of Nutritional and Medicinal Value. Antioxidants (Basel). 2016;5(2):17. Published 2016 Jun 1. doi:10.3390/antiox5020017
  • Piljac-Zegarac J, Belscak A, Piljac A. Antioxidant capacity and polyphenolic content of blueberry (Vaccinium corymbosum L.) leaf infusions. J Med Food. 2009 Jun;12(3):608-14. doi: 10.1089/jmf.2008.0081. PMID: 19627210.
  • Kontogianni MD, Vijayakumar A, Rooney C, et al. A High Polyphenol Diet Improves Psychological Well-Being: The Polyphenol Intervention Trial (PPhIT). Nutrients. 2020;12(8):2445. Published 2020 Aug 14. doi:10.3390/nu12082445
  • Ding S, Jiang H, Fang J. Regulation of Immune Function by Polyphenols. J Immunol Res. 2018;2018:1264074. Published 2018 Apr 12. doi:10.1155/2018/1264074
  • Turrini E, Ferruzzi L, Fimognari C. Possible Effects of Dietary Anthocyanins on Diabetes and Insulin Resistance. Curr Drug Targets. 2017;18(6):629-640. doi: 10.2174/1389450116666151001105230. PMID: 26424400.
  • Basu A, Du M, Leyva MJ, Sanchez K, Betts NM, Wu M, Aston CE, Lyons TJ. Blueberries decrease cardiovascular risk factors in obese men and women with metabolic syndrome. J Nutr. 2010 Sep;140(9):1582-7. doi: 10.3945/jn.110.124701. Epub 2010 Jul 21. PMID: 20660279; PMCID: PMC2924596.
  • Huang H, Chen G, Liao D, Zhu Y, Xue X. Effects of Berries Consumption on Cardiovascular Risk Factors: A Meta-analysis with Trial Sequential Analysis of Randomized Controlled Trials. Sci Rep. 2016;6:23625. Published 2016 Mar 23. doi:10.1038/srep23625