90% dintre bolile cardiovasculare pot fi prevenite: 5 sfaturi

Deși ne este greu să ne obișnuim, este important să facem mișcare zilnic. Nu trebuie să mergem la sală. Sănătatea cardiovasculară poate fi protejată în multe feluri.
90% dintre bolile cardiovasculare pot fi prevenite: 5 sfaturi

Ultima actualizare: 08 Octombrie, 2021

Potrivit Societății Europene de Cardiologie, 90% din bolile cardiovasculare pot fi prevenite. Președintele acestui organism a arătat clar că cea mai bună modalitate de a evita majoritatea afecțiunilor cardiace este schimbarea obiceiurilor de viață și nu numai.

La prima vedere poate fi simplu, dar accidentele cardiovasculare sunt una dintre principalele cauze de deces la nivel mondial. Deci, este clar că se întâmplă ceva. Suntem siguri că știți pe cineva care a avut deja un atac de cord sau poate chiar voi aveți probleme cu colesterolul sau hipertensiunea.

Este important să devenim conștienți de această problemă. Uneori, lucruri la fel de mici ca adăugarea de sare în salată sau mersul pe jos vă poate schimba viața.

Boala cardiovasculară la femei

Medic ce arată că bolile cardiovasculare pot fi prevenite

 

Studiile efectuate cu privire la incidența accidentelor cardiovasculare și prevenirea acestora s-au concentrat asupra diferenței dintre sexe:

  • Problemele cardiace sunt principala cauză de deces în rândul femeilor din Europa, chiar înainte de cancer.
  • De ce sunt femeile cele mai afectate de problemele cardiace?
    • Societatea Spaniolă de Cardiologie ne spune că simptomele unui atac de cord sunt diferite la bărbați și femei. În plus, femeile au tendința de a le asocia cu oboseala.
    • Femeile tind să se concentreze mai mult pe ceilalți, acordându-și mai puțină prioritate.
    • Mortalitatea cardiovasculară la femei apare după vârsta de 65 de ani. Cu alte cuvinte, de la debutul menopauzei, grija pentru sănătate trebuie să crească.
    • La vârsta fertilă, estrogenii protejează împotriva multor boli și riscul de tromboză este mai mic.

90% dintre bolile cardiovasculare pot fi prevenite: 5 sfaturi

1. Trebuie să devenim conștienți de importanța îngrijirii

  • A avea grijă de tine nu înseamnă să mănânci mai multe fructe pe zi sau să mergi la plimbare doar o dată pe săptămână. ÎNGRIJIREA, cu litere mari, este ceva la fel de important ca respirația și ar trebui să fie o prioritate în fiecare zi, nu doar atunci când medicul spune că avem colesterolul ridicat.
  • Corpul nostru, mai ales după menopauză, se va schimba. Femeile de astăzi sunt mai susceptibile la boli cardiovasculare. Nu ignorați niciun simptom!

De exemplu: a fi întotdeauna obosit sau a nu avea aer nu este normal.

  • Gestionați corespunzător emoțiile. Controlați situațiile stresante, anxietatea…

2. Consumul de citrice

  • Potrivit unui studiu al Universității din Oxford (Regatul Unit), consumul regulat de fructe are grijă de sănătatea inimii, mai ales dacă alegem fructe citrice.
  • Portocalele, lămâile sau kiwi sunt foarte eficiente în combaterea colesterolului și în prevenirea lipirii plăcilor grase de artere. Ca recomandare, amintiți-vă că este mai bine să le consumați naturale și nu în sucuri.

3. Controale medicale periodice

  • Multe boli de inimă sunt asimptomatice. După 40 de ani, avem un risc mai mare de îmbolnăvire.
  • Țineți evidența tensiunii arteriale și nu ezitați să mergeți la controale medicale regulate.

4. Plimbare jumătate de oră

Mersul pe jos în pădure

 

Cardiologii ne spun că cel mai sănătos mod de a evita apariția bolilor cardiovasculare este practicarea a aproximativ 45 de minute de exerciții cardiovasculare pe zi. Așadar, nu ezitați să ieșiți la plimbare în fiecare zi, să mergeți cu bicicleta, să înotați… sau chiar să dansați!

5. Alimente pentru inimă

  • Somon
  • Ton
  • Sardine
  • Avocado
  • Ulei de măsline
  • Semințe de in
  • Ovăz
  • Afine
  • Căpșune
  • Migdale
  • Nuci
  • Ceai alb
  • Broccoli
  • Un pahar de vin roșu pe zi
  • Curcuma
  • Ciocolată neagră

Bolile cardiovasculare pot fi prevenite: concluzie

Deși este adevărat că există un procent inevitabil de accidente cardiovasculare, trebuie să mâncăm corect, să evităm sedentarismul și să gestionăm corect stresul.

Efortul merită!

S-ar putea să te intereseze...
Alimente sărace în sodiu pentru inimă
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Alimente sărace în sodiu pentru inimă

Afecțiunile cardiovasculare sunt boli grave. Consumul de alimente sărace în sodiu este o prioritate dacă vrei să ai o inimă sănătoasă.



  • World Health Organization. (2015). Cardiovascular diseases ( CVDs ). https://doi.org/10.1017/S0261444815000233
  • Mayosi, B. M., & Lawrenson, J. (2012). Cardiovascular Diseases. In Hunter’s Tropical Medicine and Emerging Infectious Disease: Ninth Edition. https://doi.org/10.1016/B978-1-4160-4390-4.00002-3
  • Guidelines, P., & Risk, C. (2007). Prevention of Cardiovascular Disease Prevention of Cardiovascular Disease. World Health Organization. https://doi.org/10.1093/innovait/inr119
  • “Prevención de enfermedades” en web de la Fundación Española del Corazón.
  • “Alimentos medicina”, en web de la Fundación Española del Corazón.
  • “Ejercicio para el corazón”, en web de la Fundación Española del Corazón.