Adevăr sau mit: popcornul îngrașă?

Popcornul este o gustare ușor de preparat, drept pentru care multe persoane îl consumă în mod regulat. Dar oare acesta îngrașă? În articolul de azi, îți vom prezenta tot ceea ce trebuie să știi despre acest subiect.
Adevăr sau mit: popcornul îngrașă?

Ultima actualizare: 25 Decembrie, 2020

Popcornul îngrașă? Răspunsul la această întrebare este important pentru persoanele care vor să țină kilogramele în plus la distanță sau care vor să slăbească.

Așadar, care este adevărul? Poți consuma acest preparat dacă ești la dietă?

Există multe mituri și controverse legate de popcorn. Însă nutriționiștii îl propun ca gustare sănătoasă deoarece oferă beneficii organismului uman.

Popcornul îngrașă sau nu?

Popcornul se obține dintr-o varietate de porumb. Când este expus la căldură, acesta explodează din cauza supraîncălzirii apei și amidonului din componența sa. Astfel, rezultă o masă spongioasă cu o aromă caracteristică.

De fapt, datorită modului ușor de preparare, popcornul este popular în multe țări, fiind o gustare ideală, în special în rândul cinefililor.

Dar oare popcornul îngrașă? Răspunsul la această întrebare depinde de diverși factori. Popcornul din comerț conține, în general, aditivi cu valoare energetică. Cu alte cuvinte, spre deosebire de popcornul preparat acasă, acesta conține multă sare, zahăr, caramel sau chiar unt.

Dacă prepari popcorn la tine acasă, acesta poate fi o gustare sănătoasă. De pildă, un studiu publicat în revista Antioxidants a analizat compoziția popcornului. Conform acestuia, o cană de popcorn preparat acasă nu conține decât 30 de calorii.

Mână luând popcorn dintr-un castron
Versiunile comerciale ale popcornului conțin aditivi care nu sunt foarte sănătoși, cum ar fi sarea și zaharurile simple.

Cum să prepari popcornul astfel încât să nu provoace câștig în greutate

Dacă n-ai mai preparat popcorn niciodată, notează următoarea rețetă. Ai nevoie de 2 linguri de ulei, o cratiță mare cu capac și o jumătate de cană de porumb. Vei putea savura aceată gustare în mai puțin de 5 minute!

  1. Mai întâi, încălzește uleiul în cratiță la foc mediu.
  2. Adaugă porumbul. Amestecă-l cu uleiul și acoperă cratița.
  3. Vei auzi cum boabele de porumb încep brusc să pocnească. Așteaptă până când zgomotul se oprește pentru a te asigura că popcornul este gata.

Poți servi popcornul simplu sau îl poți aromatiza cu zahăr, sare sau mirodeniile tale favorite. Nu uita, dacă vrei o gustare hrănitoare, nu face abuz de aromatizanți.

Ce nutrienți oferă popcornul?

Pe lângă faptul că este o opțiune practică și ieftină, popcornul oferă diverse beneficii pentru sănătate. Acesta conține carbohidrați, fibre alimentare, grăsimi și proteine. Totodată, conține vitamine și minerale. Conform site-ului www.nutritiondata.self.com, popcornul oferă următorii nutrienți:

  • Vitaminele B1, B3 și B6
  • Vitamina E
  • Minerale precum fierul, magneziul, manganul, zincul și cuprul
  • Fosfor și potasiu
  • Fibre
  • Polifenoli

În plus, studiile științifice sugerează faptul că porumbul are capacitate antioxidantă superioară boabelor de ovăz, grâu și orez. Acesta prezintă compuși fenolici (substanțe chimice care protejează celulele). Din fericire, prăjirea boabelor nu degradează acest nutrient.

Care sunt beneficiile consumului de popcorn?

Deși multe persoane nu știu asta, consumul de popcorn poate oferi anumite beneficii pentru sănătate, deoarece porumbul este o cereală integrală. Datorită nutrienților din componența sa, acesta contribuie la sănătatea generală.

Iată câteva dintre beneficiile consumului de popcorn:

Ținerea sub control a greutății corporale și a digestiei

Popcornul constituie o opțiune bună pentru oamenii care vor să amelioreze senzația de foame. Pe lângă faptul că este sărac în calorii, fibrele dietetice din componența sa au un efect de sațietate. Așadar, popcornul poate să reducă pofta de mâncare dacă este servit ca gustare între mese. Evident, acest beneficiu are repercusiuni în ceea ce privește ținerea sub control a greutății corporale.

Mai mult, persoanele care mănâncă popcorn își pot îmbunătăți tranzitul intestinal, reducând flatulența.

Prevenirea bolilor

Conținutul de fibre al popcornului și compușii săi fenolici pot reduce nivelul colesterolului din sânge. Astfel, este prevenită formarea plăcii ateromatoase. Acest beneficiu oferă protecție împotriva aterosclerozei, reducând riscul de boli cardiovasculare.

Totodată, popcornul poate să reducă tensiunea arterială când este consumat fără sare și normalizează glicemia. De fapt, mai multe studii au scos în evidență faptul că prevenirea patologiilor cardiace se manifestă și printr-o reducere a riscului de diabet, datorită absenței zaharurilor adăugați.

Aparar cu pocorn din comerț
Versiunile comerciale ale popcornului conțin aditivi care nesănătoși, cum ar fi sarea și zaharurile simple.

Așadar, popcornul îngrașă?

A venit momentul să uiți de mitul că popcornul îngrașă. Nu uita, nutriționiștii îl consideră a fi o alternativă sănătoasă și completă la alte gustări. Principalele avantaje ale popcornului sunt valoarea calorică scăzută și conținutul de nutrienți care contribuie la bunăstare.

Dacă vrei să-ți satisfaci pofta de mâncare, să-ți ții sub control greutatea corporală sau chiar să ameliorezi anxietatea, popcornul este o alegere excelentă. Desigur, încearcă să eviți variantele comerciale, care pot conține aditivi nocivi.

Așadar, nu ezita să-ți creezi propria rețetă de popcorn!

It might interest you...
Cum să faci popcorn sănătos și delicios
Doza de SănătateCitește pe Doza de Sănătate
Cum să faci popcorn sănătos și delicios

Mănânci floricele doar când ieși la film sau le iei gata făcute? Știai că poți să faci popcorn sănătos acasă ușor, rapid și ieftin?



  • Gear, J. R. (2006). El cultivo del maíz en la Argentina. Serie de Informes Especiales de ILSI Argentina, Volumen II: Maíz y Nutrición, 4.
  • Nguyen, V., Cooper, L., Lowndes, J., Melanson, K., Angelopoulos, T. J., Rippe, J. M., & Reimers, K. (2012). Popcorn is more satiating than potato chips in normal-weight adults. Nutrition Journal11(1), 71.
  • Coco, M. G., & Vinson, J. A. (2019). Analysis of Popcorn (Zea Mays L. var. Everta) for Antioxidant Capacity and Total Phenolic Content. Antioxidants8(1), 22.
  • Nutrition Data. Snacks, popcorn, air-popped Nutrition Facts & Calories. Disponible en https://nutritiondata.self.com/facts/snacks/5356/2.
  • Bautista-Ramírez, E., Salinas-Moreno, Y., Santracruz-Varela, A., Córdova-Téllez, L., & López-Sánchez, H. (2019). Características físicas y químicas de la raza de maíz Palomero Toluqueño. Revista mexicana de ciencias agrícolas10(2), 441-446.
  • Grandjean, A. C., Fulgoni III, V. L., Reimers, K. J., & Agarwal, S. (2008). Popcorn consumption and dietary and physiological parameters of US children and adults: analysis of the National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) 1999-2002 dietary survey data. Journal of the American Dietetic Association108(5), 853-856.