Asta se întâmplă în corpul tău când mănânci ciocolată neagră

Printre cele mai importante proprietăți ale sale, ciocolata îmbunătățește starea de spirit și reduce depresia. Stimulând producția de serotonină, funcționează ca un analgezic natural capabil să ne relaxeze.
Asta se întâmplă în corpul tău când mănânci ciocolată neagră

Ultima actualizare: 05 Noiembrie, 2021

Ciocolata neagră este unul dintre cele mai consumate alimente din lume, nu numai pentru că are o aromă plăcută, ci și pentru că proprietățile sale nutritive îi conferă beneficii interesante pentru sănătatea fizică și psihică, potrivit cercetărilor științifice. Ce se întâmplă în corp când mănânci ciocolată neagră?

Mulți oameni au un anumit sentiment de vinovăție atunci când mănâncă acest aliment. Totuși, departe de a fi dăunătoare, poate fi bună pentru organism atât timp cât aportul său este redus. În continuare, vom trece în revistă proprietățile sale remarcabile.

Ce se întâmplă în corp când mănânci ciocolată neagră?

Te simți bine când mănânci ciocolată neagră

 

Fiind bogată în antioxidanți, ciocolata este unul dintre cele mai bune alimente pentru a preveni acumularea de radicali liberi și îmbătrânirea prematură a celulelor. De fapt, există dovezi științifice care demonstrează că acțiunea sa antioxidantă este superioară celei a fructelor precum afinele și acai.

Acest beneficiu este cu adevărat important, deoarece previne acumularea substanțelor toxice în organism și afectarea sănătății în diferite moduri. În plus, favorizează regenerarea celulară, motiv pentru care este recomandată și pentru îngrijirea pielii.

  • Imediat după consumul de ciocolată neagră, nivelul de energie crește și capacitatea de concentrare se îmbunătățește. Potrivit unui studiu, această proprietate se datorează conținutului de flavanol. Flavanolul îmbunătățește fluxul de sânge către creier și optimizează funcțiile cognitive.
  • Sănătatea cardiovasculară se poate îmbunătăți printr-un consum moderat al acestui aliment. Antioxidanții conținuți de cacao ajută la reducerea acumulării de colesterol. Sunt chiar benefici pentru controlul tensiunii arteriale și problemelor circulatorii.
  • Datorită conținutului său de anandamidă, ciocolata neagră îmbunătățește starea de spirit. Această substanță crește senzația de bine și reduce depresia.
  • Este unul dintre alimentele care stimulează secreția de serotonină, o substanță chimică care acționează ca un analgezic natural. Prin urmare, este ideală pentru a combate stresul, anxietatea și iritabilitatea.
  • Ciocolata neagră conține flavonoide. Acești antioxidanți ajută la protejarea pielii de daunele provocate de razele UV (evident că nu oferă stratul protector al unei creme de protecție solară, dar ajută la reducerea impactului radiațiilor).

Alte beneficii importante ale consumului de ciocolată neagră

Fată care mănâncă ciocolată

 

Nutrienții conținuți de ciocolata neagră ajuta la satisfacerea cerințelor organismului. Prin urmare, atunci când este consumat în porții mici, acest aliment oferă beneficii interesante. Pe lângă proprietățile menționate mai sus, conform cercetărilor:

  • Combate senzația de oboseală.
  • Reduce pofta de dulciuri.
  • Stimulează refacerea musculară (mulțumită mineralelor și aminoacizilor săi).
  • Întărește sănătatea oaselor și a dinților datorită conținutului de calciu.
  • Protejează sistemul nervos.
  • Are grijă de sănătatea articulațiilor.
  • Previne atacurile de tuse, deoarece conține teobromină, o substanță care scade activitatea nervului vag.

Cum să mănânci ciocolată neagră într-un mod sănătos?

Ciocolată ruptă bucăți

 

Consumul de ciocolată poate fi controversat. S-a spus mult timp că aceasta dăunează greutății. Cu toate acestea, este sănătoasă în porții mici. Consultați totuși un medic nutriționist pentru a afla dacă acest aliment are sau nu un loc în alimentația voastră.

Cel mai bun mod de a profita de beneficiile sale este să cumpărați ciocolată de înaltă calitate, bogată în cacao. Cu cât este mai amară, cu atât are mai multe proprietăți benefice.

Porțiile zilnice ar trebui să fie mici. De fapt, acestea pot varia în funcție de tipul de dietă și de obiceiurile persoanei în cauză. Un adult sănătos poate consuma până la două porții pe zi, de câte 40 g fiecare. Cazurile speciale, cum ar fi pacienții cu diabet sau cei supraponderali, trebuie să consulte medicul înainte de a consuma acest aliment în mod regulat.

În concluzie…

Ciocolata neagră conține antioxidanți și nutrienți esențiali care sunt buni pentru sănătate. Cu toate acestea, pentru a fi benefică, aportul trebuie să fie moderat. La fel, trebuie să conțină cel puțin 60% cacao și foarte puțin zahăr.

S-ar putea să te intereseze...
Rețetă de tartă de ciocolată și kaki
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Rețetă de tartă de ciocolată și kaki

Ingredientele principale ale acestei delicioase rețete de tartă de ciocolată și kaki sunt ușor de găsit. Ambele sunt populare.



  • Francis, S. T., Head, K., Morris, P. G., & Macdonald, I. A. (2006). The effect of flavanol-rich cocoa on the fMRI response to a cognitive task in healthy young people. Journal of Cardiovascular Pharmacology. https://doi.org/10.1097/00005344-200606001-00018
  • Katz, D. L., Doughty, K., & Ali, A. (2011). Cocoa and Chocolate in Human Health and Disease. Antioxidants & Redox Signaling. https://doi.org/10.1089/ars.2010.3697
  • Schewe, T., Steffen, Y., & Sies, H. (2008). How do dietary flavanols improve vascular function? A position paper. Archives of Biochemistry and Biophysics. https://doi.org/10.1016/j.abb.2008.03.004
  • Hooper, L., Kay, C., Abdelhamid, A., Kroon, P. A., Cohn, J. S., Rimm, E. B., & Cassidy, A. (2012). Effects of chocolate, cocoa, and flavan-3-ols on cardiovascular health: A systematic review and meta-analysis of randomized trials. American Journal of Clinical Nutrition. https://doi.org/10.3945/ajcn.111.023457
  • Baba, S., Natsume, M., Yasuda, A., Nakamura, Y., Tamura, T., Osakabe, N., … Kondo, K. (2007). Plasma LDL and HDL Cholesterol and Oxidized LDL Concentrations Are Altered in Normo- and Hypercholesterolemic Humans after Intake of Different Levels of Cocoa Powder. The Journal of Nutrition. https://doi.org/10.1093/jn/137.6.1436
  • Francis, S. T., Head, K., Morris, P. G., & Macdonald, I. A. (2006). The effect of flavanol-rich cocoa on the fMRI response to a cognitive task in healthy young people. Journal of Cardiovascular Pharmacology. https://doi.org/10.1097/00005344-200606001-00018