Ciocolata neagră: beneficii pentru organism

· 20 noiembrie 2015
Printre altele, ciocolata negară îmbunătățește dispoziția și ameliorează depresia. În plus, stimulează producția de serotonină, acționând ca un sedativ natural care te ajută să te relaxezi. 

Ciocolata neagră este unul dintre cele mai populare alimente din lume datorită gustului său delicios și a numeroaselor beneficii pentru pentru sănătatea fizică și psihică.

Multe persoane se simt vinovate după ce mănâncă ciocolată, deoarece nu sunt conștiente de avantajele pe care aceasta le oferă organismului. Aceștia cred în continuare mitul conform căruia ciocolata „îngrașă”. Dar, consumul zilnic de cantități mici de ciocolată neagră nu trebuie să provoace nimănui mustrări de conștiință, întrucât aceasta nu numai că nu adaugă kilograme în plus și nu dăunează în niciun fel organismului, ci are și multiple proprietăți benefice.

Ce beneficii aduce ciocolata neagră

Întrucât este bogată în antioxidanți, aceasta este unul dintre cele mai bune alimente pentru prevenirea acumulării de radicalii liberi și a îmbătrânirii premature a celulelor.

Acest lucru este foarte important, deoarece ciocolata împiedică substanțele toxice să se acumuleze în organism și să-ți afecteze sănătatea. Ea stimulează formarea de celule noi, motiv pentru care este utilizată în numeroase tratamente de înfrumusețare.

La puțin timp după ce mănânci ciocolată neagră, nivelul de energie crește, lucru care îți îmbunătățește capacitatea de concentrare. Dacă mănânci o cantitate mică de ciocolată neagră zilnic, riscul de a suferi un infarct miocardic sau de a avea alte probleme cardiovasculare este redus, grație conținutului său ridicat de antioxidanți.

Ciocolata neagră protejează inima

După ce consumi ciocolată neagră, vei observa o îmbunătățire a stării de spirit și o ameliorare a simptomelor depresiei, întrucât acest aliment conține un compus chimic numit anandamidă, ce provoacă bună dispoziție.

În perioadele de stres, anxietate sau supărare, consumul de ciocolată acționează ca un sedativ natural care te ajută să te relaxezi, datorită faptului că stimulează producția de serotonină în organism.

Acest aliment conține un nivel ridicat de flavonoide, antioxidanți care apără pielea de efectele dăunătoare ale razelor ultraviolete (deși nu poate proteja stratul exterior al pielii la fel ca un produs de protecție solară, reduce totuși impactul la nivelul celulelor interne).

Alte motive importante pentru a mânca ciocolată neagră

Pe lângă toate beneficiile menționate până acum, consumul moderat de ciocolată neagră are și alte efecte pozitive asupra organismului:

  • Ajută la combaterea oboselii.
  • Oferă o senzație de sațietate, împiedicându-te să consumi un număr mai mare de calorii de care organismul nu are nevoie.
  • Conține un nivel ridicat de magneziu ce ajută la refacerea ADN-ului, la formarea de noi țesuturi celulare și la relaxarea musculară.
  • Stimulează circulația sanguină, prevenind apariția bolilor de inimă și dezvoltarea venelor varicoase.
  • Conținutul său de calciu este benefic pentru sănătatea unghiilor și a dinților și previne apariția diverselor probleme, cum ar fi osteoporoza.
  • Conținutul de zinc poate preveni și controla anemia.
  • Ajută la menținerea sănătății articulațiilor și a tendoanelor, datorită nivelului ridicat de fosfor, calciu și antibiotice naturale.
  • Este bogată în flavonoide.
  • Poate ajuta la prevenirea cancerului de colon, a colesterolului mărit și a altor boli cronice.
  • Conține grăsimi sănătoase care îmbunătățesc funcționarea sistemului nervos și previn creșterea nivelului de trigliceride.
  • Teobromina, un component al acesteia, ajută la reducerea activității nervilor ce provoacă tusea.

Cum să o consumi în mod sănătos?

Ciocolata neagră

Pentru a te bucura de toate beneficiile oferite de acest aliment minunat, este important să alegi produsul potrivit și să încerci să consumi sortimentele cu cea mai mare concentrație de cacao. Chiar dacă sunt mai amare și mai puțin delicioase față de sortimentele cu lapte, beneficiile oferite sunt mai numeroase.

Poți să consumi și ciocolată mai dulce, dar care conține mai puțin zahăr decât majoritatea sortimentelor cu lapte. Consumul acestui aliment trebuie să fie moderat și trebuie să alegi mereu ciocolata neagră pentru a te bucura de cele mai multe beneficii.

În ziua de azi se găsesc în magazine foarte multe sortimente de ciocolată, dar acestea, deși sunt mai gustoase, nu oferă la fel de multe avantaje pentru sănătate, fiind cel mai probabil încărcate cu ingrediente care au efecte negative asupra organismului.

Persoanele care au o stare de sănătate optimă pot consuma până la două porții de ciocolată neagră pe zi, în funcție de regimul alimentar ales și de nivelul de activitate fizică. Cei care suferă de diabet sau sunt supraponderali sau obezi, sunt sfătuiți să se adreseze unui medic înainte de a adăuga ciocolata neagră în alimentația zilnică.