Beneficii oferite de ciocolata neagră pentru organism

· 20 noiembrie 2015
Printre altele, ciocolata negară îmbunătățește dispoziția și ameliorează depresia. În plus, stimulează producția de serotonină, acționând ca un sedativ natural care te ajută să te relaxezi. 

Ciocolata neagră este unul dintre cele mai populare alimente din lume. În general, acest produs este apreciat pentru gustul delicios. Însă nu trebuie să uităm nici de numeroasele beneficii oferite de ciocolata neagră pentru pentru sănătatea fizică și psihică.

Multe persoane se simt vinovate după ce mănâncă ciocolată, deoarece nu sunt conștiente de avantajele pe care aceasta le oferă organismului. Mulți cred în continuare mitul conform căruia ciocolata „îngrașă”.

Îți recomandăm să citești și:

8 alimente care îți mențin creierul sănătos

În realitate, consumul zilnic de cantități mici de ciocolată neagră nu trebuie să provoace nimănui mustrări de conștiință. Acest produs nu adaugă kilograme în plus și nu dăunează în niciun fel organismului. Din contră, ciocolata neagră are multiple proprietăți benefice.

Beneficii oferite de ciocolata neagră

Întrucât este bogată în antioxidanți, ciocolata neagră este unul dintre cele mai bune alimente pentru prevenirea acumulării de radicalii liberi și a îmbătrânirii premature a celulelor.

Acest lucru este foarte important, deoarece ciocolata împiedică substanțele toxice să se acumuleze în organism și să-ți afecteze sănătatea. Ea stimulează formarea de celule noi, motiv pentru care este utilizată în numeroase tratamente de înfrumusețare.

La puțin timp după ce mănânci ciocolată neagră, nivelul de energie crește, lucru care îți îmbunătățește capacitatea de concentrare. Dacă mănânci o cantitate mică de ciocolată neagră zilnic, riscul de a suferi un infarct miocardic sau de a avea alte probleme cardiovasculare este redus, grație conținutului său ridicat de antioxidanți.

Beneficii oferite de ciocolata neagră pentru sănătatea inimii

După ce consumi ciocolată neagră, vei observa o îmbunătățire a stării de spirit și o ameliorare a simptomelor depresiei. Acest aliment conține un compus chimic numit anandamidă, ce provoacă bună dispoziție.

În perioadele de stres, anxietate sau supărare, consumul de ciocolată acționează ca un sedativ natural care te ajută să te relaxezi. Acest produs stimulează producția de serotonină în organism.

Totodată, ciocolata neagră conține un nivel ridicat de flavonoide, antioxidanți care apără pielea de efectele dăunătoare ale razelor ultraviolete. Deși nu poate proteja stratul exterior al pielii la fel ca un produs de protecție solară, acest aliment reduce impactul la nivelul celulelor interne.

Citește și:

7 alimente care îți îmbunătățesc dispoziția

Alte motive importante pentru a mânca ciocolată neagră

Pe lângă efectele pozitive menționate mai sus, există și alte beneficii oferite de ciocolata neagră care te vor convinge să o consumi cu moderație:

  • Ajută la combaterea oboselii.
  • Oferă o senzație de sațietate, împiedicându-te să consumi un număr mai mare de calorii de care organismul nu are nevoie.
  • Conține un nivel ridicat de magneziu ce ajută la refacerea ADN-ului, la formarea de noi țesuturi celulare și la relaxarea musculară.
  • Stimulează circulația sanguină, prevenind apariția bolilor de inimă și dezvoltarea venelor varicoase.
  • Conținutul său de calciu este benefic pentru sănătatea unghiilor și a dinților și previne apariția diverselor probleme, cum ar fi osteoporoza.
  • Conținutul de zinc poate preveni și controla anemia.
  • Ajută la menținerea sănătății articulațiilor și a tendoanelor, datorită nivelului ridicat de fosfor, calciu și antibiotice naturale.
  • Este bogată în flavonoide.
  • Poate ajuta la prevenirea cancerului de colon, a colesterolului mărit și a altor boli cronice.
  • Conține grăsimi sănătoase care îmbunătățesc funcționarea sistemului nervos și previn creșterea nivelului de trigliceride.
  • Teobromina, un component al acesteia, ajută la reducerea activității nervilor ce provoacă tusea.

Cum să o consumi în mod sănătos?

Beneficii oferite de ciocolata neagră cu un conținut ridicat de cacao

Pentru a te bucura de toate beneficiile oferite de ciocolata neagră, este important să alegi produsul potrivit. Prin urmare, încearcă să consumi sortimentele cu cea mai mare concentrație de cacao. Chiar dacă sunt mai amare și mai puțin delicioase față de sortimentele cu lapte, beneficiile oferite sunt mai numeroase.

Poți să consumi și ciocolată mai dulce, dar care conține mai puțin zahăr decât majoritatea sortimentelor cu lapte. Desigur, este indicat un consum moderat.

În ziua de azi, în comerț se găsesc foarte multe sortimente de ciocolată. Deși sunt mai gustoase, acestea nu prezintă aceleași beneficii oferite de ciocolata neagră. De obicei, sortimentele dulci sunt încărcate cu ingrediente care au efecte negative asupra organismului.

Persoanele care au o stare de sănătate optimă pot consuma până la două porții de ciocolată neagră pe zi. Desigur, trebuie să se țină cont de regimul alimentar ales și de nivelul de activitate fizică.

Cei care suferă de diabet sau sunt supraponderali sau obezi sunt sfătuiți să se adreseze unui medic înainte de a adăuga ciocolata neagră în alimentația zilnică.

  • Kerimi, A., & Williamson, G. (2015). The cardiovascular benefits of dark chocolate. Vascular Pharmacology. https://doi.org/10.1016/j.vph.2015.05.011
  • Grassi, D., Lippi, C., Necozione, S., Desideri, G., & Ferri, C. (2005). Short-term administration of dark chocolate is followed by a significant increase in insulin sensitivity and a decrease in blood pressure in healthy persons. American Journal of Clinical Nutrition. https://doi.org/10.1093/ajcn/81.3.611
  • Engler, M. B., Engler, M. M., Browne, A., Chiu, E. Y., Mietus-Snyder, M. L., Paul, S. M., … Blumberg, J. (2004). Flavonoid-Rich Dark Chocolate Improves Endothelial Function and Increases Plasma Epicatechin Concentrations in Healthy Adults. Journal of the American College of Nutrition. https://doi.org/10.1080/07315724.2004.10719361