„Boala secretarului”: Cum se tratează sindromul de tunel carpian?
 

„Boala secretarului”: Cum se tratează sindromul de tunel carpian?

Pentru a evita consecințele negative asupra încheieturilor, atunci când lucrați la computer, este recomandat să faceți pauze din când în când pentru a vă întinde și a ajuta la prevenirea apariției sindromului de tunel carpian.
„Boala secretarului”: Cum se tratează sindromul de tunel carpian?

Ultima actualizare: 25 Mai, 2022

„Boala secretarului„ apare des la persoanele care folosesc foarte mult tastatura și mouse-ul. Este o afecțiune în care există o presiune excesivă asupra nervului median. Cum se tratează sindromul de tunel carpian?

Ce trebuie să știți despre „boala secretarului”

Din punct de vedere medical, este „o traumă cumulativă cauzată de mișcări constante și repetitive care pun stres pe mână și încheietura mâinii”. Aceasta înseamnă că, atunci când facem o activitate de rutină care necesită ca această zonă să se miște în același mod, putem ajunge să suferim de sindromul de tunel carpian.

Boala poate fi cauzată și de dormitul cu mâinile încrucișate sub corp sau pe pernă. Există și activități sportive care provoacă acest sindrom, precum tenisul sau ridicarea greutăților.

Sindromul de tunel carpian provoacă inflamarea tendoanelor și comprimă nervul median. Cele mai frecvente simptome ale acestui sindrom sunt:

 

  • Amorțeală a degetului mare, arătător și mijlociu
  • Furnicături în palmă sau încheietura mâinii
  • Durere în palmă sau încheietură
  • Amorțeală nocturnă a zonei
  • Slăbiciune la ținerea obiectelor (obiectele cad din mână)
  • Senzație de căldură în degete
  • Durere care se extinde până la coate
  • Probleme de coordonare sau mișcare fină a degetelor
  • Mâini reci

Deși este un sindrom de care pot suferi ambele sexe, cei mai frecvenți pacienți sunt femeile între 40 și 60 de ani.

Recomandăm: 5 exerciții pentru sindromul de tunel carpian

Bărbat care tratează sindromul de tunel carpian

 

Recomandări pentru evitarea sindromului de tunel carpian

Dacă vreunul dintre simptomele indicate mai sus începe să fie prezent și nu doriți ca problema să se agraveze în timp, este recomandat să începeți să fiți atenți la obiceiurile care provoacă sindromul de tunel carpian.

Este adevărat că poate fi dificil să treceți de la un job la altul sau să vă imobilizați mâna. Cu toate acestea, următoarele sfaturi sunt foarte utilă:

1. Mențineți o poziție neutră a mâinii

Poziția ideală pe care ar trebui să o aibă încheietura și mâna este cea extinsă. Pentru a face acest lucru, tastatura trebuie să fie amplasată astfel încât antebrațele să stea întinse. Acest lucru va genera mai puțină durere în brațe, umeri, gât sau spate.

2. Prindeți obiectele cu toată mâna

Atunci când prindeți, deșurubați sau ridicați lucruri, nu folosiți doar degetele pentru a nu crește presiunea asupra încheieturii mâinii. Folosiți toată palma și alternați mâinile.

3. Mențineți o viață sănătoasă

Este foarte important ca venele să fie în stare bună, iar sângele care circulă prin corp să fie sănătos. Dintre obiceiurile bune care ar putea contribui la ameliorarea stării, este important să evidențiem somnul odihnitor, sportul regulat, evitarea tutunului, evitarea unui stil de viață sedentar și alimentația echilibrată.

4. Alegeți modele ergonomice

Există diferite obiecte care sunt concepute pentru un confort sporit al mâinilor și al încheieturilor. De exemplu, tastaturi sau mouse-uri. În acest fel, presiunea poate fi redusă în timpul lucrului.

5. Efectuați exerciții localizate

Cine a spus că încheieturile mâinilor nu pot fi antrenate? Se recomandă acest lucru pentru a ajuta la combaterea apariției sindromului de tunel carpian. Câteva opțiuni interesante care vă pot ajuta sunt:

  • Faceți cercuri cu încheieturile mâinilor. Rotiți ambele încheieturi la dreapta (de 5 ori) și la stânga (de 5 ori).
  • Întindeți degetele. Pe cât posibil, menținând poziția timp de 10 secunde. Repetați de cel puțin 3 ori pe zi.
  • Tensionați degetele mari. Prindeți degetul mare cu mâna opusă. Apăsați și trageți, până când simțiți o ușoară presiune.
  • Strângeți pumnii. Puteți folosi o minge mică de cauciuc. Strângeți și eliberați de 10 până la 15 ori cu fiecare mână, de 3 ori pe zi.
  • Ridicați greutăți. Se recomandă ridicarea unei greutăți între 1 și 2 kilograme. Ridicați și coborâți greutatea de 8 până la 10 ori.

Cum se tratează sindromul de tunel carpian în mod natural?

Știați de existența unor sucuri care pot ajuta la reducerea simptomelor acestui sindrom?

Suc de ananas, portocale și grepfrut

Este recomandat sa consumați 1 pahar de 2 – 3 ori pe săptămână dacă lucrați multe ore în fața calculatorului sau dacă desfășurați activități repetitive care implică încheieturile.

Ingrediente

  • 1 felie de ananas decojit (50 g)
  • 1 portocală
  • 1 grapefruit

Pregătire

  • Extrageți sucurile din portocală și grepfrut și tăiați felia de ananas cuburi.
  • Puneți totul într-un blender și amestecați bine. Se pot adăuga câteva cuburi de gheață.
  • Se strecoară. Se recomandă consumul imediat.

Suc de varză furajeră, măr verde și lămâie

Aceasta este o altă băutură care poate ajuta la combaterea sindromului de tunel carpian.

Ingrediente

  • 2-3 frunze de kale (36 g)
  • 2 mere verzi (300 g)
  • apă (250 ml)

Pregătire

  • Se toacă merele, decojite în prealabil.
  • Se pun în blender împreună cu varza și apa.
  • Se amestecă și se strecoară înainte de a bea.
Mână imobilizată cu bandaj special

 

Pe lângă sfaturile menționate mai sus, pentru a combate durerile cauzate de sindromul de tunel carpian, este foarte important să consultați medicul de familie sau un specialist.

S-ar putea să te intereseze...
Este sindromul tunelului carpian sau artrită?
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Este sindromul tunelului carpian sau artrită?

Crezi că ai sindromul tunelului carpian sau artrită? Acestea sunt două boli pe care oamenii tind să le confunde foarte des.