Caracteristicile și utilizările cazeinatului de calciu

Cazeinatul de calciu este un compus versatil derivat din proteinele din lapte. În articolul de astăzi, vom discuta despre proprietățile și utilizările sale.
Caracteristicile și utilizările cazeinatului de calciu

Ultima actualizare: 26 Noiembrie, 2020

Ai auzit vreodată de cazeinatul de calciu? Acesta este o substanță derivată din proteinele lactate. Continuă să citești pentru a afla care sunt caracteristicile și utilizările cazeinatului de calciu!

Cazeinatul de calciu este un compus din cazeină cu valoare biologică ridicată. Este destul de popular ca supliment nutritiv în sport, în special pentru stimularea creșterii sintezei musculare.

Ce este mai exact cazeinatul de calciu?

După cum am început mai sus, cazeinatul de calciu este o sare extrasă din proteinele din lapte.

Cupă cu cazeinat de calciu

În general, acest proces se realizează prin adăugarea de enzime specializate sau substanțe precum oțetul și sucul de lămâie. Acestea sunt capabile să reducă aciditatea produselor lactate și să ducă la coagularea cazeinei.

După cum poți vedea, acest tip de sare provine din tratarea cazeinei cu hidroxid de calciu.

Proprietățile cazeinatului de calciu

Această substanță conține aproximativ 90% proteine și toți aminoacizii esențiali. Valoarea sa biologică ridicată se datorează acestora și se adaugă și calităților sale nutritive.

În plus, conține o cantitate considerabilă de calciu și are mai puțin de 1% grăsime. De asemenea, conține fosfor și sulf în cantități limitate. Cazeinatul de calciu conține practic zero lactoză.

În general, cazeinații sunt substanțe rezistente la căldură, chiar mai mult decât majoritatea proteinelor. În plus, pot interacționa cu ușurință cu apa și grăsimile și de aceea sunt puternici emulgatori. După cum poți vedea, caracteristicile menționate fac ca aceste săruri să fie extrem de versatile ca aditivi alimentari în diverse produse alimentare.

Utilizările cazeinatului de calciu

Cea mai cunoscută utilizare a acestui compus este ca supliment pentru sportivi. Cazeina, o proteină, are efect anticatabolic (ceea ce înseamnă că previne descompunerea mușchilor).

Utilizările cazeinatului de sodiu pentru sportivi

Corpul absoarbe încet această substanță după ingerare și activează metabolismul aminoacizilor pe măsură ce o digeră – alături de sinteza proteinelor. După cum poți realiza, consumul său induce senzația de sațietate.

Diverse studii au stabilit faptul că aportul de proteine serice și cazeinați este util pentru a obține sațietatea la persoanele obeze. De asemenea, este excelent pentru acoperirea necesarului de proteine ​​la pacienții spitalizați cu cerințe mai mari legate de acest nutrient.

Fiind un supliment alimentar, cazeinatul de calciu este util și pentru persoanele care efectuează exerciții de forță și antrenamente intense sau care încearcă să-și definească musculatura. În general, se recomandă consumul acestuia înainte de culcare sau imediat după antrenament.

Cu toate acestea, nu îți recomandăm să consumi acest supliment fără a consulta un specialist calificat în domeniul nutriției. Consumul său trebuie să ia în considerare dieta curentă. Nu va produce niciunul dintre efectele menționate dacă nu este susținut de aportul recomandat de proteine.

Utilizările cazeinatului de calciu în industria alimentară

Cazeinații sunt utilizați în produsele alimentare ca aditivi și conservanți. Această sare este destinată să extindă durata de valabilitate a diferitelor produse, să le ofere valoare nutrițională și să modifice texturile. În acest sens, unele dintre produsele care conțin cazeinat de calciu sunt:

  • Înghețată
  • Prăjituri
  • Pâine
  • Supă instant
  • Cremă pentru cafea
  • Cereale pentru micul dejun
  • Produse de patiserie și prăjituri
Diverse sortimente de înghețată

Aportul de calciu

Deoarece este compus în principal din calciu și foarte puțină lactoză, această substanță poate furniza calciu persoanelor care au intoleranță la lactoză. Acestea pot digera cazeinatul de calciu fără nicio problemă. Acest lucru este extraordinar, deoarece previne decalcifierea și contribuie la întărirea oaselor și a dinților.

Contraindicații

Așa cum sugerează mai multe studii, cazeina are un potențial inflamator semnificativ, așadar unele persoane pot fi alergice la aceasta și la derivații săi.

Alergie la cazeină

Corpul persoanelor alergice identifică această proteină ca fiind un compus străin și eliberează histamină pentru a o neutraliza. În consecință, apar reacții precum diareea, mâncărimea orală, congestia nazală și arsurile oculare, printre altele.

Vegani

Această substanță provine din laptele de vacă, așadar nu este adecvată pentru cei care urmează diete vegane sau care nu consumă lactate din orice alt motiv. Acesta este motivul pentru care veganii trebuie să citească etichetele și să fie siguri că produsele pe care le consumă, cum ar fi cafeaua, supele instant sau fursecurile, nu conțin cazeinat de calciu.

Concluzii finale despre cazeinatul de calciu

Această substanță este populară ca aditiv alimentar și este inclusă în multe dintre produsele pe care le consumăm zilnic. În plus, este și un supliment alimentar pe care îl putem încorpora în dietă atunci când încercăm să ne dezvoltăm masa musculară.

Nu uita că trebuie să consulți un specialist pentru a te asigura că nu există contraindicații înainte de a adăuga cazeinatul de calciu în dietă.

S-ar putea să te intereseze...
Cum să îți dezvolți masa musculară și să arzi grăsimile
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Cum să îți dezvolți masa musculară și să arzi grăsimile

Multe persoane încearcă să adopte programe noi care să ajute la slăbit, la tonifierea musculaturii și la dezvoltarea forței fizice. Află cum să îți...



  • Weiss-Steider, B., Córdova, Y., Aguiñiga-Sánchez, I., Ledesma-Martínez, E., Domínguez-Melendez, V., & Santiago-Osorio, E. (2019). El caseinato de sodio y la caseína α inhiben la proliferación de la línea celular mieloide de ratón 32D clone 3 (32Dcl3) mediante el TNF-α. Biomédica39(2), 291-299.
  • Armendariz-Anguiano, A. L., Jiménez-Cruz, A., Bacardí-Gascón, M., & Pérez-Morales, M. E. (2010). Efectividad del uso de suplementos de proteína en entrenamientos de fuerza: Revisión sistemática. Archivos Latinoamericanos de Nutrición60(2).
  • Reyna, N., Moreno-Rojas, R., Mendoza, L., Parra, K., Linares, S., Reyna, E., & Camara-Martos, F. (2016). Using whey proteins and caseins as dietetic supplements in regulation of satiating effect of overweight women. NUTRICION HOSPITALARIA33(1), 47-53.
  • Caseinato de calcio: estructura, propiedades, obtención y usos. Disponible en: Lifeder.com