Ce este anxietatea? Ce se ascunde în spatele ei?

16 Iulie, 2020
Anxietatea este un mecanism de autoapărare care vă semnalează că trebuie să schimbați ceva în viața dumneavoastră, fie că este vorba de modul în care priviți lumea, fie de mediu, fie de relații.
 

Vă întrebați ce este anxietatea? Ați suferit vreodată de anxietate? O mulțime de oameni ar răspunde fără să se gândească că da, deși, dacă îi întrebi, nu știu să o definească exact. Și dacă cineva nu știe să explice în ce constă o problemă, cum ar putea să găsească o soluție pentru ea?

Remedii naturale, plante cu efect calmant, terapie psihologică, sport, suplimente nutritive: există o mulțime de metode pentru a calma anxietatea, însă în acest articol ne vom limita la a explica în ce constă această tulburare. De aici până la a înțelege ce este de făcut pentru a o elimina din viața noastră nu mai este decât un pas. În general, soluția naturală constă în îmbunătățirea sănătății fizice și emoționale.

Ce este anxietatea?

Anxietatea nu este dușmanul dumneavoastră

De obicei, când ajungem să suferim de o boală, fie că este de natură fizică, fie de natură emoțională, avem obiceiul să o privim ca pe un dușman de care trebuie să scăpăm și reacționăm ca atare. Folosim cuvinte precum „luptă” ori „confruntare” pentru a descrie ceea ce ni se întâmplă. Însă mulți specialiști în medicină naturală ne explică faptul că anxietatea este o modalitate prin care corpul încearcă să ne atragă atenția asupra a ceva care îi face rău. Instinctul nostru de supraviețuire ar trebui să intre în funcțiune și să rezolve situația.

De exemplu, febra arată că organismul încearcă să distrugă microbi care ar putea să vă facă rău, motiv pentru care și-a crescut automat temperatura. Dacă aveți o durere de cap, înseamnă că ați depus prea mult efort intelectual sau că organismul a acumulat prea multe substanțe toxice. Anxietatea apare ca să vă transmită ceva despre dumneavoastră.

 

Vă recomandăm:

6 sucuri naturale pentru anxietate

Fată care se întreabă ce este anxietatea

Anxietatea este un mesager

Anxietatea apare în viața dumneavoastră ca să vă transmită ceva ce dumneavoastră nu vreți să acceptați, o situație pe care o ascundeți sau o negați, deși, în adâncul inimii, știți că este adevărată. Afirmațiile de jos vă sunt cumva familiare?

  • Nu îmi place cu adevărat ceea ce fac.
  • Sunt copleșit(ă), acest volum de muncă îmi depășește puterile.
  • Ceva mă împiedică să fiu fericit(ă).
  • Nu fac ceea ce mi-aș fi dorit să fac.
  • Îmi pasă prea mult de ceea ce cred prietenii și cei din familie despre mine.
  • Mi se pare greu să îmi asum anumite responsabilități sau angajamente ferme.
  • Vreau să fac o schimbare în viața mea, dar mi-e frică.
  • Simt că nu îmi trăiesc viața.

Mulți oameni care suferă de anxietate au mărturisit că au asemenea sentimente. Dar nu le-a trecut prin cap să le ia în serios și să realizeze ce impact au asupra vieții lor. S-au limitat la a nu le da atenție.

Tânără care suferă de anxietate
 

Anxietatea este un mecanism de autoapărare, o cale subtilă prin care vi se comunică ceva despre dumneavoastră, despre ceea ce se petrece în mintea și corpul dumneavoastră, forțându-vă să vă acordați atenția cuvenită și să vă urmați instinctele. Dacă suferiți de anxietate, înseamnă că aveți nevoie de o schimbare. Poate fi vorba de relațiile în care sunteți implicați, de stilul dumneavoastră de viață sau de mediul în care trăiți.

Până nu veți reuși să faceți schimbarea necesară, nu veți scăpa de anxietate, oricâte tratamente naturale sau convenționale ați urma.

Atacuri de panică

Una dintre cele mai mari probleme ale oamenilor care suferă de anxietate sunt atacurile de panică. Cu cât sunt mai nervoși, cu atât devin mai anxioși. Dacă cel în cauză conștientizează acest lucru și reușește să rămână calm, deja a parcurs jumătate de drum!

Crizele de anxietate se soldează cu tremurături, transpirație, frisoane, tahicardii, apnee, tulburări de vedere sau amețeli. Cum trebuie să reacționați? Așezați-vă, respirați adânc și încercați să nu amplificați gravitatea simptomelor. După ce v-ați calmat, meditați la cauza care v-a provocat acest atac de panică.

Femeie care face yoga
 

Avertismente

De obicei, corpul trimite mai multe avertismente înaintea primului atac de panică. Dacă învățați să le recunoașteți, îl veți putea preveni:

  • Stres
  • Insomnie
  • Dureri de cap
  • Nervozitate
  • Predispoziție spre îmbolnăviri
  • Nerăbdare și pierderea controlului

Vă recomandăm:

6 modalități de a gestiona stresul și anxietatea

Dacă remarcați vreunul dintre aceste simptome sau detectați o ușoară creștere a stării de neliniște, vă recomandăm să începeți să faceți primele schimbări în viața dumneavoastră. Aceasta este cea mai sigură și naturală cale pentru a preveni anxietatea și alte boli care se vor instala în timp, devenind cronice.

Dacă învățați să vă observați corpul și să vă ascultați inima, vă veți înțelege mai bine și nu veți mai primi semnale de acest fel. Nu există medicament mai puternic decât ascultarea vocii interioare!