Ce nu trebuie să mănânci seara?

Este important să eviți alimentele grele la cină dacă vrei să dormi bine. În caz contrar, îți vei supraîncărca stomacul și vei avea nevoie de mult timp pentru a digera toate alimentele ingerate.
Ce nu trebuie să mănânci seara?

Ultima actualizare: 11 Decembrie, 2020

De multe ori, când vine ora să ne băgăm în pat, ni se face foame. Una dintre cele mai mari greșeli pentru sănătate este să mâncăm mult înainte de a merge la culcare și să nu stabilim ce alimente trebuie să evităm. Unele alimente sunt mult mai dăunătoare în această parte a zilei din cauza timpului îndelungat necesar pentru digestie. Așadar, ce nu trebuie să mănânci seara?

Mâncatul seara poate provoca disconfort general și insomnie. Din cauza acestui fapt, servirea unei mese ușoare bogate în carbohidrați complecși și proteine te va satisface suficient pentru a dormi bine noaptea.

Mâncatul seara: bun sau rău?

De multe ori, munca și viața personală conspiră pentru a face din cină singurul moment în care întreaga familie este împreună. În timpul zilei, probabil mănânci gustări și aștepți cu nerăbdare momentul în care ajungi acasă pentru masa importantă a zilei, care este de obicei seara.

Acest lucru poate provoca efecte secundare care te pot împiedica să dormi suficient. Printre altele, digestia grea și lentă poate complica somnul. Indigestia poate dura până a doua zi, iar când te trezești nu ai suficientă energie pentru a-ți asuma sarcinile zilnice.

Ce nu trebuie să mănânci seara?

Nu trebuie să mănânci seara alimente fast food
O cină ușoară fără a-ți supraîncărca stomacul este cel mai bun mod de a te ajuta să dormi mai bine.

Deși este dificil să controlezi complet ceea ce mănânci atunci când ieși din casă, poți profita de mesele de acasă pentru a avea grijă de dietă și sănătate. Pentru a face acest lucru, îți recomandăm să eviți următoarele alimente la cină:

Fast food

Nu este bine să mănânci niciodată alimente de tip fast food. Seara, produsele fast food oferă corpului doar zaharuri rafinate și carbohidrați cu absorbție rapidă, care îți vor supraîncărca stomacul și îți vor încetini digestia.

În plus, nu uita că astfel de alimente, deși îți satisfac foamea, nu oferă toți nutrienții de care corpul are nevoie pentru a fi echilibrat. Prin urmare, evită alimente precum pizza, cartofii prăjiți sau hamburgerii.

Zaharuri simple

Așa cum am menționat anterior, zaharurile simple și rafinate provoacă o absorbție rapidă în sistemul digestiv. Acest lucru duce la creșterea nivelului zahărului în sânge, care poate duce la apariția bolilor de inimă și a problemelor digestive. În schimb, zaharurile complexe conținute de cereale și legume te mențin satisfăcut în perioadele lungi de odihnă.

Carne roșie

Carnea roșie este dificil de digerat, deoarece conține o cantitate mare de grăsimi saturate și niveluri ridicate de sodiu și proteine, toate acestea ducând la o digestie prelungită și deranjantă. Cea mai bună opțiune este să alegi cărnuri mai ușoare, cu un conținut scăzut de grăsimi, care să te ajute să te simți sătul și care sunt benefice pentru sănătate.

Mâncăruri picante

Ardei iuți roșii
Mâncarea picantă provoacă aciditate și reflux gastroesofagian, motiv pentru care ar trebui să o eviți înainte de culcare.

Dacă ai un sistem digestiv sensibil, alimentele picante pot provoca inflamații și iritații în timpul digestiei, ducând la apariția gazelor și a refluxului acid. Acest lucru este valabil mai ales dacă după cină dormi cu fața în sus. Din această cauză, ardeiul iute și derivații săi sunt alimente pe care ar trebui să le eviți la masa de seară.

Cereale dulci

Cerealele dulci cauzează aceleași probleme pentru digestie ca și alte dulciuri, chiar mai mult dacă sunt rafinate, deoarece acidifică stomacul, provocând degradarea nutrienților.

În plus, zahărul rafinat din cerealele dulci nu furnizează substanțe nutritive. Organismul trebuie să consume calciu și vitamine din grupul B pentru procesarea acestora.

Cofeină

Cofeina se găsește în produse precum cafeaua și ceaiul. După cum știm deja, funcția principală a cofeinei este de a te menține treaz și alert, ceea ce te împiedică să dormi cum ar trebui pe timp de noapte.

O altă recomandare este să eviți felurile de mâncare grele sau felul al doilea. Trebuie să mănânci datorită necesității și nu din cauza anxietății, lăsând mesele mai bogate pentru micul dejun și prânz. Amintește-ți expresia: „Mănâncă la micul dejun ca un rege, la prânz ca un prinț și la cină ca un cerșetor”.

S-ar putea să te intereseze...
5 băuturi de seară pentru detoxifierea ficatului
Doza de SănătateCitește pe Doza de Sănătate
5 băuturi de seară pentru detoxifierea ficatului

Detoxifierea ficatului a devenit o condiție esențială pentru cei care se confruntă cu problema kilogramelor în plus sau cu obezitatea.



  • Poti JM., Braga B., Qin B., Ultra processed food intake and obesity: what really matters for heatlh- processing or nutrient content? Curr Obes Rep, 2017. 6 (4): 420-431.
  • Varghese S.,  Kubatka P., Rodrigo L., Gazdikova K., et al., Chili pepper as a body weight loss food. Int J Food Sci Nutr, 2017. 68 (4): 392-401.
  • Hannou SA., Haslam DE., McKeown NM., Herman MA., Fructose metabolism and metabolic disease. J Clin Invest, 2018. 128 (2): 545-555.