Cum să nu te simți intimidat atunci când ai de-a face cu alți oameni
 

Cum să nu te simți intimidat atunci când ai de-a face cu alți oameni

Folosirea imaginației ca o modalitate de a dezamorsa tensiunea într-o situație vă poate ajuta să faceți față bullying-ului. Ce altceva se mai poate face?
Cum să nu te simți intimidat atunci când ai de-a face cu alți oameni

Ultima actualizare: 30 Martie, 2022

„Nu pot avea o conversație cu șeful meu fără să îmi tremure mâinile”, „Nu-mi place să merg într-un anumit loc pentru că mă simt inconfortabil când apare o astfel de persoană”aceste expresii sunt doar câteva exemple ale disconfortului ce apare când te simți intimidat.

Sentimentul poate fi cauzat de o problemă de stimă de sine, de timiditate sau de un episod neplăcut din trecut. Poate deveni un obstacol în stabilirea relațiilor sociale. Cum să te descurci cu asta? Iată câteva sfaturi.

Cum să nu te simți intimidat atunci când ai de-a face cu alți oameni

A te simți intimidat este un sentiment inconfortabil și limitativ. Te face să vezi lucruri acolo unde nu există cu adevărat și chiar provoacă nervozitate.

1. Identifică ceea ce este intimidant

Care este declanșatorul acelui sentiment de intimidare… Faptul că ți se vorbește cu un ton ridicat al vocii? Postura? Uneori, este suficient să faci acest exercițiu pentru a identifica că nu este vorba de persoana în cauză, ci de o amintire sau o situație similară care a fost deja trăită.

Femeie care știe cum să nu te simți intimidat

2. Identifică și redefinește gândurile

Originea acestei probleme poate fi modul de idealizare a altora. Este necesar să pui la îndoială de unde provin aceste convingeri și care sunt stereotipurile care pot cauza bullying-ul.

3. Învață să gestionezi limbajul corpului

A vorbi cu cineva care se sprijină pe spate pe un scaun nu este același lucru cu a vorbi cu cineva care este în picioare și stă într-o poziție sigură sau cu cineva care te privește în ochi și nu se uită în jos.

Limbajul corpului poate spune mai mult decât cuvintele. Din acest motiv, dacă este vorba de a face față timidității, trebuie să îți îmbunătățești postura și să te asiguri că fiecare mesaj transmis dezvăluie securitate și confort celorlalți.

4. Lucrează la respectul de sine

Una dintre cele mai importante componente pentru a nu fi intimidat de nimeni este o puternică stimă de sine. Aceasta implică identificarea punctelor forte și a punctelor slabe și reținerea faptului că nimeni nu este perfect.

Cu cât cultivi mai mult cunoașterea de sine, cu atât mai bună va fi atitudinea atunci când iei decizii sau când trebuie să te confrunți cu o persoană intimidantă.

5. Transformă critica în oportunitate

De multe ori, sentimentul de intimidare provine din modul în care sunt interpretate sugestiile sau comentariile făcute de alții. Acest lucru este adesea privit ca fiind un afront mai degrabă decât o oportunitate de îmbunătățire.

Atât timp cât comunici asertiv, este bine să te întrebi ce încearcă cealaltă persoană să spună și cum ar putea fi îmbunătățit acel aspect. În acest fel, departe de a avea o conotație negativă, va fi un punct de plecare pentru dezvoltarea personală.

6. Folosește-ți imaginația

În situații de nervozitate și intimidare, imaginația poate fi cel mai bun aliat pentru a dezamorsa acel sentiment inconfortabil. În acest sens, putem să ne imaginăm persoana sau situația într-un scenariu diferit.

Cum să arăți siguranță în fața altora

Pe lângă cele de mai sus, există și alte sfaturi care îți permit să gestionezi mai bine situațiile adverse. Pune-le in practica!

  • Vorbește și ascultă. O persoană încrezătoare este capabilă să-și asculte interlocutorul; trebuie să existe un spațiu pentru a te exprima și a-ți exprima opiniile.
  • Ai grijă de tine. Pentru a fi în siguranță și calm, este important să ai tot acel flux de energie pozitivă. Slăbiciunea sau un vis rău afectează buna funcționare a tuturor simțurilor. Prin urmare, unul dintre primii pași este să ai grijă de tine și să fii atent la bunăstare.
  • Pregătește interacțiunea și ceea ce vrei să spui. Dacă urmează o întâlnire incomodă cu șeful sau ceva asemănător, repetă discursul și să încearcă să-l organizezi în avans. Vei avea un sentiment de siguranță.
  • Impune limite. Una este ca o persoană să se prezinte cu „o anumită forță” în fața altuia și cu totul altceva este să vorbească tare, să treacă granițele sau să fie lipsită de respect. Trebuie să știi să stabilești limite în mod asertiv atunci când cineva nu ți se adresează în cel mai bun mod. Acest lucru poate indica faptul că cineva nu este intimidant, ci mai degrabă că nu are abilități sociale bune.
Specialist ce explică cum să nu te simți intimidat

Totul este relativ când te simți intimidat

Faptul că o persoană este intimidantă depinde de calitățile sale, dar și de puterea care i se acordă. În plus, nu există nicio caracteristică care să o definească; ceea ce pentru cineva poate fi inconfortabil, pentru alții pur și simplu nu este.

În această ordine de idei, este vorba despre „descompunerea” acelei imagini atotputernice a celuilalt. Aceasta nu presupune ignorarea calităților, ci recunoașterea faptului că pot face față cu succes situațiilor adverse.

This might interest you...
10 simptome ale depresiei la adolescenți
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
10 simptome ale depresiei la adolescenți

Depresia este o problemă psihică foarte frecventă și gravă în rândul adolescenților. Descoperă 10 simptome ale depresiei la adolescenți!



  • Leymann, H. (1996). El contenido y desarrollo del mobbing en el trabajo. European journal of work and organizational psychology5(2), 165-184.
  • Velásquez, N. R. P. (2017). Violencia psicológica en el trabajo: aproximaciones desde la perspectiva psicosocial. Integración Académica en Psicología5(13), 20-27.