De ce sunt vitaminele importante pentru sănătate?

Vitaminele sunt elemente vitale pe care le poți obține printr-o dietă sănătoasă și consumul de suplimente.
De ce sunt vitaminele importante pentru sănătate?

Ultima actualizare: 14 Ianuarie, 2021

Vitaminele sunt componente esențiale ale dietei. Acestea susțin dezvoltarea și creșterea corpului, iar unele nu pot fi produse de organism Cu toate acestea, sunt esențiale pentru ca organele să fie sănătoase și să funcționeze corect. Din acest motiv, vitaminele sunt elemente vitale pe care le poți obține printr-o dietă sănătoasă și din anumite suplimente alimentare. Care sunt vitaminele importante pentru sănătate?

Există multe tipuri de vitamine (în total 13). Toate lucrează împreună cu enzimele și celulele corpului pentru a întări procesele metabolice și a oferi o doză mare de energie. În acest articol, vom analiza modul în care acești micronutrienți influențează dieta și de ce sunt o parte fundamentală a acesteia.

De ce sunt vitaminele importante pentru sănătate?

Vitaminele importante pentru sănătate
Acești micronutrienți sunt componente esențiale ale dietei, pe care le poți obține din fructe, legume, lactate sau carne.

Multe dintre alimentele pe care le consumăm conțin vitamine. De exemplu, toate legumele și fructele conțin vitamine esențiale sau micronutrienți, care intră în corp atunci când sunt consumate. La fel se întâmplă cu multe produse animale pe care le mâncăm. Animalele se hrănesc și cu fructe și legume, absorbind astfel micronutrienții în propriul lor corp. Când consumăm produse animale, ingerăm și unele dintre aceste vitamine.

Întăresc corpul

Multe vitamine, de exemplu vitamina C, întăresc sistemul imunitar. Acestea susțin organismul în combaterea tuturor tipurilor de infecții și boli. Cercetările recente sugerează utilizarea fructelor cu un conținut ridicat de vitamina C pentru a preveni boli precum obezitatea și pentru a stopa creșterea în greutate.

Alte vitamine, cum ar fi vitamina E, te ajută să-ți îngrijești pielea, unghiile și părul. Toți acești micronutrienți oferă beneficii organismului la modul în general, chiar mai mult dacă urmezi o dietă specială.

Unele vitamine susțin creșterea musculară

Femeie care se antrenează cu greutăți
Grupul B de vitamine ajută la formarea mușchilor.

Dacă alături de o dietă sănătoasă faci și exerciții fizice anaerobe sau aerobe, atunci poți alege să consumi vitaminele B3 și B6. Aceste vitamine sunt esențiale pentru a sprijini dezvoltarea și creșterea mușchilor. De asemenea, ajută la refacerea țesuturilor corporale și a elasticității pielii. Legumele și fructele, cum ar fi ananasul, avocado, strugurii, roșiile și altele, conțin vitaminele B3 și B6. De asemenea, există și suplimente alimentare care le includ.

Multe vitamine completează dieta

Dacă ai o dietă variată și echilibrată, atunci îi oferi corpului tău o mare varietate de vitamine. Cu toate acestea, în cazul dietelor mai restrictive sau în perioadele de boală sau stres, este bine să apelezi la suplimentele de vitamine. Acestea îți asigură cantitatea adecvată de micronutrienți.

Suplimentele alimentare pot ajuta la prevenirea bolilor precum anemia sau chiar malnutriția. De exemplu, vitamina B12 crește numărul de celule roșii din sânge. Diferite tipuri de carne și pește conțin vitamina B12. În majoritatea cazurilor, vitamina B12 provine de la animale.

Descoperă mai mult:

Vitaminele oferă energie?

Oferă un număr mare de antioxidanți

Vitaminele A, C și E au proprietăți antioxidante foarte puternice și joacă un rol important în protecția celulelor corpului. Acestea trei vitamine neutralizează radicalii liberi care pot provoca îmbătrânirea și deteriorarea pielii. Prin urmare, o dietă care include alimente bogate în vitamine oferă un număr mai mare de antioxidanți corpului, susținând bunăstarea generală.

În plus, multe dintre aceste vitamine sunt utilizate în tratamente pentru piele și întinerire. Este important să subliniem faptul că beneficiile acestor vitamine, atunci când însoțesc o dietă adecvată și echilibrată, sunt surprinzătoare. Aceste vitamine ajută, de asemenea, orice tip de persoană. De exemplu, studiile recente din Statele Unite au arătat faptul că o concentrație ridicată de vitamina D la femei favorizează fertilitatea și o sarcină sănătoasă.

Cu toate acestea, ar trebui să ții sub control consumul de vitamine, deoarece excesul poate provoca probleme grave de sănătate. Este foarte important să-ți limitezi consumul la dozele recomandate de nutriționiști, fără a depăși limitele de siguranță.

S-ar putea să te intereseze...
Bolile cauzate de lipsa de vitamine
Doza de SănătateCitește-l în Doza de Sănătate
Bolile cauzate de lipsa de vitamine

Lipsa unei alimentații adecvate poate duce la bolile cauzate de lipsa de vitamine. Vitaminele sunt micronutrienți esențiali.



  • Ganceviciene, R., Liakou, A. I., Theodoridis, A., Makrantonaki, E., & Zouboulis, C. C. (2012). Skin anti-aging strategies. Dermato-Endocrinology, 4(3), 308–319. https://doi.org/10.4161/derm.22804
  • Mumford, S. L., Garbose, R. A., Kim, K., Kissell, K., Kuhr, D. L., Omosigho, U. R., … Schisterman, E. F. (2018). Association of preconception serum 25-hydroxyvitamin D concentrations with livebirth and pregnancy loss: a prospective cohort study. The Lancet Diabetes & Endocrinology, 6(9), 725–732. https://doi.org/10.1016/S2213-8587(18)30153-0
  • Anhê, F. F., Nachbar, R. T., Varin, T. V, Trottier, J., Dudonné, S., Le Barz, M., … Marette, A. (2018). Treatment with camu camu (Myrciaria dubia) prevents obesity by altering the gut microbiota and increasing energy expenditure in diet-induced obese mice. Gut, gutjnl-2017-315565. https://doi.org/10.1136/gutjnl-2017-315565