Dieta ProLon: în ce constă, posibile beneficii și dezavantaje
 

Dieta ProLon: în ce constă, posibile beneficii și dezavantaje

Știți care sunt beneficiile postului? Vă explicăm cum le puteți obține prin practicarea dietei ProLon. Aflați în ce constă!
Dieta ProLon: în ce constă, posibile beneficii și dezavantaje

Ultima actualizare: 11 Mai, 2022

Dieta ProLon este cunoscută și ca „dieta anti-îmbătrânire”. Creatorul acesteia, biologul italian Valter Longo, afirmă că ne ajută să trăim mai mult. Mai exact, imită postul și permite celulelor să beneficieze de consumul unei cantități limitate și specifice de anumite alimente.

Acest lucru nu numai că promovează repararea celulelor, ci sporește și nivelul de energie, pierderea în greutate și întinerirea. Deși nu este potrivită pentru toți oamenii, alții poate obține beneficii interesante. Vreți să aflați mai multe despre avantajele și dezavantajele sale? Citiți mai departe!

În ce constă dieta ProLon?

Dieta ProLon a fost creată de un cercetător expert în îmbătrânire și director al Institutului de Longevitate de la Universitatea din California de Sud – biologul italian Valter Longo. Acesta a propus un plan alimentar care imită postul, fără a sări peste mese.

Dieta este cunoscută și sub numele de „Dieta de imitare a postului”. Este o formă particulară de post, deoarece vă permite să mâncați anumite alimente. Prin intermediul acestora, celulele primesc nutrienți și este susținut echilibrul metabolic.

Astfel, sunt evitate unele riscuri ale postului extrem, precum oboseala, productivitatea scăzută, tensiunea arterială scăzută și nivelul scăzut de zahăr din sânge. Dar cum se poate realiza un post alimentar?

Dieta ProLon folosește carbohidrați cu indice glicemic scăzut, grăsimi sănătoase și proteine vegetale limitate, combinate cu o restricție calorică. În acest fel, celulele cred că nu sunt hrănite și căile anti-îmbătrânire care repară și regenerează țesuturile sunt activate.

Dieta trebuie urmată 5 zile pe lună timp de 3 luni. În prima zi, sunt consumate 1100 de calorii, iar în restul de 4 zile, 800 de calorii. Este o dietă în care predomină aportul de fructe, nuci, legume și ceai.

Pe baza celei mai mari speranțe de viață din lume, cea a locuitorilor din Okinawa, Japonia, se recomandă să postim de două ori pe an și să urmăm sfaturile de mai jos:

  • Beți un pahar de vin pe zi.
  • Evitați grăsimile și zaharurile.
  • Beți 2 sau 3 cești de cafea.
  • Beți suficientă apă.
  • Eliminați carnea procesată și ouăle.
  • Efectuați exerciții moderate, cum ar fi mersul rapid sau urcatul scărilor.

Un lucru important de luat în considerare în dieta ProLon este faptul că este concepută și testată pe oameni fără nicio boală specială.

Orar de masă în dieta ProLon

Posibile beneficii ale dietei ProLon

Unele cercetări cu privire la dieta ProLon au oferit rezultate interesante despre beneficiile sale pentru sănătate:

  • Un studiu în care ProLon a fost aplicat 5 zile pe lună timp de 3 luni a constatat că persoanele care l-au urmat au pierdut greutatea corporală și grăsimea abdominală. Masa musculară slabă a fost menținută, în timp ce tensiunea arterială și colesterolul au scăzut.
  • În același studiu, s-a ajuns la concluzia că această dietă este sigură, fezabilă și eficientă în reducerea markerilor și a factorilor de risc ai îmbătrânirii. Este utilă și contra bolilor legate de vârstă.
  • Alte cercetări au raportatacest tip de dietă scade zahărul din sânge, insulina și factorul de creștere asemănător insulinei I (IGF-I). Când IGF-I este crescut, crește riscul de cancer.
  • Un alt grup de experți a susținut această constatare. La rândul lor, au descoperit o regenerare a sistemului imunitar bazată pe celule stem după practicarea dietei.

Dietele care folosesc postul prelungit doar cu apă sunt greu de respectat și au multe efecte adverse.

Dezavantajele acestei diete

Când analizăm dieta ProLon, ne dăm seama că nu este un plan individualizat și, prin urmare, nu funcționează pentru toată lumea. În plus, nu ia în considerare anumite stări de sănătate.

Eliminarea anumitor alimente, precum carnea și ouăle, scade aportul de proteine de înaltă calitate. Este afectat și consumul de fier biodisponibil, vitamina B12 și fosfor, printre altele. Din acest motiv, orice deficiență nutrițională trebuie monitorizată îndeaproape.

Recomandarea privind consumul de vin și cafea —indiferent de vârstă sau stare fiziologică— este adesea trecută cu vederea. În plus, acest studiu atestă că este mai sănătos să luăm resveratrol decât să consumăm vin.

Trebuie revizuit și tipul de exerciții recomandate, deoarece nu toată lumea este încântată de mersul rapid sau urcatul pe scări. Există și alte tipuri de antrenament care se adaptează nevoilor și condițiilor fiecărui individ.

În ceea ce privește restricția calorică, consumul a 800 de calorii timp de 4 zile nu este deloc încurajator. Recent, în Jurnalul Argentinian de Endocrinologie și Metabolism s-a demonstrat că anumite programe de dietă nu au nimic în comun cu științifice.

Vorbim despre așa-numitele „diete minune”, mai ales atunci când susțin că vor crește speranța de viață până la 100 de ani. Dieta ProLon promovează anumite produse standard pentru postul de 5 zile, fără variații majore.

De asemenea, subliniază că postul trebuie ținut de cel puțin două ori pe an pentru a obține rezultate bune. Marketingul este o altă caracteristică comună a dietelor miraculoase.

Ce include dieta ProLon din ziua 1 până în ziua 5?

Dieta include un kit de 5 cutii mici cu câte un card de meniu. Fiecare card corespunde meniului unei zile. În total, sunt 73 de ingrediente de origine vegetală, care nu pot fi modificate. Produsele sunt următoarele:

  • Amestecuri de supă instant
  • Biscuiți de in și Kale
  • Batoane cu nuci și cacao
  • Măsline
  • Suplimente cu omega-3, cum ar fi uleiul de alge
  • Multivitamine și minerale
  • Ceaiuri din plante
  • O sticlă de apă pentru a pregăti o băutură aromată care conține glicerol

Băutura cu glicerol se prepară din ziua 2 până în ziua 5, cu scopul de a oferi sațietate. Există și o secțiune de întrebări pe site-ul mărcii în care sunt date anumite indicații:

  • Beți o ceașcă de cafea neagră pe zi.
  • Adăugați o felie de lămâie în apă.
  • Puteți bea apă carbogazoasă naturală.
  • Adăugați o linguriță de ierburi în supă.
Femeie care ține dieta ProLon

Este convenabil să urmați dieta ProLon?

Nu există nicio îndoială că dieta ProLon este unul dintre cei mai influenți factori ai sănătății, calității vieții și îmbătrânirii. Prin urmare, de la o vârstă fragedă, o dietă bazată pe echilibru, calitate și cantitate de nutrienți benefici înseamnă o sănătate mai bună.

În plus, un stil de viață sănătos cuplat cu consumul de alimente naturale, puțin procesate și integrale și exercițiile fizice zilnice, pot creste speranța de viață fără a fi nevoie de diete restrictive.

Ca recomandare, dieta ProLon ar trebui să fie analizată în continuare de către profesioniști medicali și nutriționiști. Aceștia trebuie să evalueze relevanța planului alimentar menționat, în funcție de anumite criterii de sănătate și condiție fizică.



  • Junko Takahashi. El método Japonés para vivir 100 años. Editorial Planeta. Primera edición. 2017. Disponible en: https://www.planetadelibros.com/libros_contenido_extra/35/34843_El_Metodo_Japones.pdf
  • Brandhorst, S., Choi, I. Y., Wei, M., Cheng, C. W., Sedrakyan, S., Navarrete, G., Dubeau, L., Yap, L. P., Park, R., Vinciguerra, M., Di Biase, S., Mirzaei, H., Mirisola, M. G., Childress, P., Ji, L., Groshen, S., Penna, F., Odetti, P., Perin, L., Conti, P. S., … Longo, V. D. (2015). A Periodic Diet that Mimics Fasting Promotes Multi-System Regeneration, Enhanced Cognitive Performance, and Healthspan. Cell metabolism22(1), 86–99. https://doi.org/10.1016/j.cmet.2015.05.012
  • Lee, C., Safdie, F. M., Raffaghello, L., Wei, M., Madia, F., Parrella, E., Hwang, D., Cohen, P., Bianchi, G., & Longo, V. D. (2010). Reduced levels of IGF-I mediate differential protection of normal and cancer cells in response to fasting and improve chemotherapeutic index. Cancer research70(4), 1564–1572. https://doi.org/10.1158/0008-5472.CAN-09-3228
  • Cheng, C. W., Adams, G. B., Perin, L., Wei, M., Zhou, X., Lam, B. S., Da Sacco, S., Mirisola, M., Quinn, D. I., Dorff, T. B., Kopchick, J. J., & Longo, V. D. (2014). Prolonged fasting reduces IGF-1/PKA to promote hematopoietic-stem-cell-based regeneration and reverse immunosuppression. Cell stem cell14(6), 810–823. https://doi.org/10.1016/j.stem.2014.04.014
  • Juan Gambini, Raúl López-Grueso, Gloria Olaso-González, Marta Inglés, Khira Abdelazid, Marya El Alami, Vicent Bonet-Costa, Consuelo Borrás, José Viña. Resveratrol: distribución, propiedades y perspectivas. Revista Española de Geriatría y Gerontología. 2013.  Vol. 48. Núm. 2. Páginas 79-88. DOI: 10.1016/j.regg.2012.04.007
  • MEJÍA MG, VERONESI LA ; MALDONADO AL , FUENTES RH. Dietas restrictivas ¿realmente son lo que prometen? REV ARGENT ENDOCRINOL METAB. 2021; 58 #2. Disponible en: http://www.raem.org.ar/numeros/2021-vol58/numero-02/raem-58-2-37-45.pdf