Ești neatent sau uituc? Iată 10 sfaturi utile!
 

Ești neatent sau uituc? Iată 10 sfaturi utile!

Uneori, a fi ușor distras sau absent este direct legat de multitasking. Adesea încercăm să facem mai multe sarcini simultan, fără a ne conecta cu adevărat cu niciuna dintre ele. Ce poți face pentru a te putea concentra mai bine?
Ești neatent sau uituc? Iată 10 sfaturi utile!
Maria Fatima Seppi Vinuales

Scris și verificat de psihologul Maria Fatima Seppi Vinuales.

Ultima actualizare: 19 ianuarie, 2023

Cui nu i s-a întâmplat să caute un lucru pe care îl avea deja la dispoziție? Dacă spui cuiva despre asta, te poate acuza că ești neatent sau uituc. Când ți se întâmplă lucruri similare de mai multe ori pe zi, există anumite strategii pentru a ieși din impas.

Ești neatent sau uituc? Iată 10 sfaturi utile!

1. Începe cu ceea ce este important

Înainte de a-ți începe ziua, poți face o listă cu sarcinile pe care trebuie să le îndeplinești și le poți acorda un nivel de prioritate. În acest fel, vei avea o imagine de ansamblu și vei ști mereu ce urmează să faci.

Agendă utilă dacă ești neatent sau uituc
Dacă ești absent sau uituc, agendele sunt o opțiune excelentă.

2. Găsește o modalitate de a-ți aminti lucruri

De exemplu, dacă nu vrei să-ți uiți prânzul în frigider, poți lăsa o notă pe ușă pentru a o citi înainte de a pleca la serviciu. Mementourile de pe telefonul mobil sunt foarte utile.

3. Învață să-ți gestionezi timpul

De multe ori, distragerea atenției este generată de lipsa de organizare. Din acest motiv, este bine să-ți planifici activitățile. Există diferite instrumente care îți permit să afli cât timp dedici unei anumite sarcini sau unui proiect. Cele mai multe dintre ele sunt disponibile pentru computere sau smartphone-uri.

4. Menține-ți concentrarea

Acest lucru poate fi dificil, dar dacă verifici notificările de pe WhatsApp în timp ce porți o conversație cu cineva, pierzi detalii importante ale discuției. Așa că, încearcă să fii prezent aici și acum și concentrează-te asupra a ceea ce se întâmplă. Nu face multe lucruri simultan.

5. Ce tinzi să uiți?

Ești mereu neatent sau uituc sau doar cand vine vorba de anumite locuri și lucruri?

De exemplu, poți uita mereu să iei cu tine anumite lucruri sau poate ai tendința de a uita de întâlnirile programate. Uneori, când te gândești la asta, ajungi să realizezi că nu ești chiar atât de uituc, dar nu-ți place să participi la întâlniri. Uitarea poate funcționa ca o strategie sau o scuză.

6. Menține ordinea

Dacă uiți obiecte, pune-le doar în anumite locuri. În acest fel, îți va fi mai ușor să le vezi.

De asemenea, poți face o listă cu lucrurile pe care să le faci înainte de a pleca de acasă. Un exemplu ar fi: ia mâncarea, ia haina și verifică dacă ai luat ochelarii.

Dacă ceea ce uiți să faci are legătură cu întâlnirile, poți folosi alarme sau un planificator. De asemenea, poți utiliza un planificator săptămânal sau lunar și îl poți plasa într-un loc vizibil, cum ar fi ușa frigiderului.

7. Alege un loc liniștit

Dacă nu te poți concentra, încearcă să lucrezi sau să studiezi într-un mediu lipsit de stimuli vizuali și auditivi. Evită acele locuri care sunt puncte de tranzit, adică acolo unde multe persoane circulă constant.

8. Finalizează și limitează sarcinile

Este important să termini fiecare sarcină începută. În caz contrar, la sfârșitul zilei vei avea impresia că nu ai făcut nimic sau că nu ai făcut progrese.

9. Găsește momente de relaxare și odihnă

Lipsa de concentrare apare și după perioadele solicitante. Creierul are nevoie de un răgaz. Prin urmare, găsește un echilibru între muncă și timpul liber.

10. Nu căuta scuze

De multe ori, etichetele de distras sau absent duc la negarea responsabilității. Ajungi să crezi că așa ești tu. Pentru a ieși din zona de confort și a face progrese, este important să fii sincer cu tine însuți.

Bărbat care este neatent sau uituc
A găsi mereu scuze nu ajută la rezolvarea problemei.

Să regândim multitaskingul!

Dincolo de a te cataloga drept neatent sau uituc, este important să înțelegi contextul. Primești în mod constant mesaje care încurajează multitaskingul. Deși crezi că acesta este un avantaj, pe termen mediu și lung, consecințele sunt serioase. Nu te conectezi cu nimic și nu acorzi suficientă atenție problemelor, așa că nu observi riscurile sau oportunitățile de îmbunătățire.

Treptat, începi să experimentezi stres și anxietate. Rezultatul este epuizarea mintală și chiar sindromul de burnout. Urmărești ce îți distrage atenția și pune în practică sfaturile de mai sus!


Toate sursele citate au fost revizuite în profunzime de către echipa noastră pentru a asigura calitatea, fiabilitatea, actualitatea și valabilitatea lor. Bibliografia acestui articol a fost considerată fiabilă și precisă din punct de vedere academic sau ştiinţific.



Acest text este oferit numai în scop informativ și nu înlocuiește consultarea cu un profesionist. În caz de îndoieli, consultați-vă cu specialistul dvs.