Exercițiile crossfit pentru copii: beneficii

Crossfit este o metodă de antrenament care s-a răspândit în toată lumea. Există exerciții crossfit pentru copii cu beneficii fizice și emoționale remarcabile.
Exercițiile crossfit pentru copii: beneficii

Ultima actualizare: 11 Decembrie, 2020

Vrei ca cel mic să înceapă să facă sport? Îți recomandăm exercițiile crossfit pentru copii, deoarece acesta este un sistem de antrenament foarte benefic pentru cei mici.

Dar, înainte de a intra în subiect, știi ce este crossfit-ul? Este un sistem de antrenament și condiționare fizică ce include mișcări funcționale care trebuie executate la o intensitate ridicată cu o variație constantă.

Interesant în legătură cu Crossfit Kids (versiunea pentru copii) este faptul că îmbină discipline precum gimnastica olimpică și alergarea. Crossfit Kids se adresează copiilor între 4 și 12 ani. Diferă de crossfit-ul obișnuit prin faptul că nivelul de intensitate este minim, iar exercițiile folosesc greutatea corporală. În plus, antrenamentul se concentrează pe îmbunătățirea abilității motorii.

Exercițiile crossfit pentru copii: beneficii fizice

Important este că, în timp ce se distrează, micuții adoptă o rutină care le va oferi beneficii fizice și mintale. Exercițiile crossfit pentru copii se concentrează pe jocuri. Mai târziu, antrenorii îi pot îndruma către rutine care se concentrează pe întărirea mușchilor și a articulațiilor. Unii copii pot lua parte și la competiții.

După cum am menționat deja, există mai multe beneficii fizice ale practicii crossfit pentru copii. Prin această metodă, cei mici pot chiar să-și stimuleze capacitățile fizice până la vârsta adultă, dezvoltându-se ca sportivi de înaltă performanță.

Fete care fac exerciții crossfit
Sportul la orice vârstă este benefic și, la copii, obiceiul poate continua la maturitate.

Cresc capacitatea aerobă

Capacitatea aerobă intră în joc atunci când cei mici fac exerciții mult timp la intensitate medie sau scăzută. Organismul folosește carbohidrații și grăsimile ca sursă de energie. Așadar, prin exercițiile crossfit, copiii își măresc capacitatea aerobă. În același timp, crossfit-ul îmbunătățește indicii de viteză-agilitate, forța musculară și compoziția corpului.

Îmbunătățesc starea fizică generală

Exercițiile de crossfit pentru copii sunt funcționale și multiarticulare. Mai exact, acestea implică diferite zone ale corpului, antrenându-le în același timp. Acest lucru influențează îmbunătățirea stării fizice generale, permițând o dezvoltare optimă.

Favorizează creșterea oaselor și a mușchilor

Deoarece oasele și mușchii copiilor sunt în plină dezvoltare, crossfit-ul îi va ajuta să se întindă și să aibă mai multă forță pentru orice activitate. De asemenea, ajută calciul să se lege ușor și eficient de oase, crescând densitatea acestora.

Dezvoltă coordonarea

Exercițiile de crossfit pentru copii se concentrează, de asemenea, pe cunoașterea corpului, limitările și capacitățile sale. Mișcările pe care crossfit-ul le folosește ajută la dezvoltarea coordonării și abilităților psihomotorii datorită combinațiilor și variațiilor pe care le implică această metodă.

Previne accidentările viitoare

Practicând crossfit, copiii își îmbunătățesc forța. Pe baza mecanismelor neuromusculare, mușchii sunt capabili să elibereze energie. În plus, acest tip de rutină care include forța la o vârstă fragedă scade incidența leziunilor la viitorii sportivi.

Exercițiile crossfit pentru copii: beneficii emoționale

Crossfit-ul pentru copii presupune exerciții distractive în grup care urmăresc să-i determine pe cei mici să lucreze împreună pentru a excela. Prin urmare, copiii obțin beneficii emoționale. Mai jos, le vom enumera pe cele mai importante.

Eliberează energie

În unele țări, tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenție (ADHD) este o problemă de sănătate mintală foarte frecventă la copiii de vârstă școlară. Această patologie îi determină pe copii să prezinte episoade de neatenție, hiperactivitate și impulsivitate, provocându-le probleme de învățare.

O modalitate bună de a însoți tratamentul acestei afecțiuni este utilizarea exercițiilor crossfit pentru copii, deoarece ajută la eliberarea și echilibrarea supradozei de energie. Exercițiile crossfit reduc anxietatea și cresc capacitatea de concentrare.

Creează obiceiuri de disciplină

Copiii care practică crossfit dezvoltă obiceiuri de disciplină care le permit să-și atingă obiectivele. Ei învață să lucreze pentru a atinge un obiectiv și înțeleg că acest lucru necesită o muncă grea, dar nu imposibilă.

Îmbunătățesc calitatea somnului

Pe măsură ce copiii cresc, este esențial să-și stabilească modele de somn stabile. Nerespectarea acestui lucru poate duce la dezvoltarea de probleme fizice și emoționale. Prin urmare, exercițiile crossfit contribuie la îmbunătățirea calității somnului după efortul fizic.

Dezvoltă încrederea în sine

În zilele noastre, mai mult ca oricând, expunerea la rețelele sociale la o vârstă fragedă și agresiunile pot face ca cei mici să se îndoiască de corpul și abilitățile lor. Practicarea sportului dezvoltă încrederea în sine, făcându-i să-și exploreze noi capacități, motivându-i să realizeze lucruri mărețe și influențându-le aspectul fizic.

Îmbunătățesc relațiile sociale

Pentru copii, relația cu colegii este foarte importantă. De fapt, viitoarea lor viață socială depinde în mare măsură de aceasta. Ținând cont de faptul că Crossfit Kids se desfășoară în grupuri de copii de aceeași vârstă și promovează munca în echipă, copiii pot îmbunătăți modul în care interacționează cu cei din jur. Fără îndoială, acesta va fi un mare avantaj pentru adulții de mâine.

Exerciții crossfit pentru copii mici
Crossfit Kids promovează dezvoltarea fizică și emoțională.

Precauții generale Crossfit pentru copii

Un antrenor profesionist ar trebui să supravegheze întotdeauna practica exercițiilor crossfit pentru copii. Acest lucru le permite să ghideze modul corect de a executa mișcările, evitând leziunile osoase sau musculare.

Este important ca părinții să informeze antrenorii despre starea fizică și psihologică a micuților lor. În acest fel, antrenorii vor putea recomanda exerciții care răspund capacităților individuale ale copiilor. Este crucial ca, până la vârsta de 12 ani, copiii să nu folosească greutăți pentru a nu pune prea multă presiune pe oasele și mușchii în curs de dezvoltare.

Deoarece crossfit-ul este o metodă în care intensitatea este importantă, este necesar să se stabilească dacă există posibile boli cardiace sau congenitale pentru a evita problemele viitoare. Dacă nu ești atent, aceste boli pot fi fatale. Această situație a fost detectată chiar și la sportivi de performanță din întreaga lume, copii și adulți.

Exercițiile crossfit pentru copii: da sau nu?

În acest articol, am explicat modul în care exercițiile crossfit pentru copii îmbunătățesc abilitățile și oferă beneficii fizice și emoționale. Acum poți decide cu mai multă încredere dacă este modalitatea corectă de antrenament pentru ca cel mic să înceapă o relație cu sportul și obiceiurile sănătoase.

Nu uita faptul că practicarea sportului va influența foarte mult dezvoltarea copilului. De asemenea, va facilita percepția sau concepția sa asupra corpului în raport cu spațiul, o abilitate vitală în toate etapele vieții.

S-ar putea să te intereseze...
Suplimentele și alimentele probiotice pentru copii
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Suplimentele și alimentele probiotice pentru copii

Este în regulă să folosești probiotice pentru copii foarte mici? Care sunt riscurile schimbării florei intestinale a sugarului?