Informații interesante despre planctonul comestibil

Planctonul comestibil conține o proteină bogată în aminoacizi esențiali care schimbă tot ceea ce oamenii de știință credeau despre proteinele vegetale. Află mai multe în acest articol!
Informații interesante despre planctonul comestibil

Ultima actualizare: 17 Iulie, 2021

Una dintre revoluțiile culinare de astăzi, alături de insecte, este planctonul comestibil. Acesta este un grup de microorganisme găsite în apă, la adâncimea de aproximativ 200 m.

În mod normal, este o sursă de hrană pentru diferite tipuri de vietăți marine, cum ar fi balenele. Cu toate acestea, devine din ce în ce mai frecvent în bucătărie, deoarece conține substanțe nutritive care pot aduce beneficii sănătății umane.

Planctonul comestibil: o sursă de vitamine

Planctonul comestibil are multă vitamina C și vitamina E. Prima este strâns legată de funcția imunitară, potrivit unui studiu din 2016. În plus, acestea ajută la metabolizarea fierului și la îmbunătățirea absorbției acestuia. De parcă acest lucru nu ar fi suficient, este un antioxidant puternic și ajută la fabricarea colagenului.

Vitamina E acționează ca un antioxidant puternic. Consumul acesteia poate ajuta la prevenirea și tratarea proceselor neurodegenerative precum maladia Alzheimer, așa cum se menționează într-un articol publicat în Jurnalul Internațional de Științe Moleculare. În plus, ajută la protejarea împotriva bolilor cardiovasculare, deoarece poate reduce rata de oxidare a lipoproteinelor LDL.

Fructe bogate în vitamina C

Caracteristici organoleptice excelente

Planctonul comestibil are caracteristici organoleptice care îl fac să fie foarte util în bucătărie. Poate avea o aromă puternică de apă de mare, ceea ce îl face un produs căutat pentru a spori aromele multor feluri de mâncare.

Acesta este unul dintre motivele pentru care prețul său este ridicat: aproximativ 1000 de dolari per kg. Din fericire, câteva lingurițe sunt suficiente pentru a îmbogăți aroma oricărui fel de mâncare.

Planctonul comestibil: o sursă de proteine și acizi grași

Planctonul comestibil conține o proteină bogată în aminoacizi esențiali, care este diferită de conceptul tradițional de proteină vegetală. Cu toate acesta, planctonul este în mare parte apă, deci nu are la fel de multe proteine ca alimentele de origine animală.

În plus, este bogat în acizi grași omega 3. Datorită acestui nutrient și vitaminei E, planctonul devine un aliment sănătos pentru inimă.

Consumul de plancton poate schimba ușor profilul lipidic și poate preveni oxidarea. Acest lucru poate proteja împotriva anumitor boli cardiovasculare. Cu toate acestea, cantitatea de plancton utilizată în alimente nu este suficient de mare pentru a profita de acești nutrienți. Deci, acest aliment marin nu este foarte puternic.

Pește care caută planctonul comestibil

Super-alimentele nu există

Deși există oameni care consideră că planctonul comestibil este un super-aliment, majoritatea studiilor științifice actuale nu cred că există asemenea produse.

Niciun alimente nu poate preveni sau vindeca o boală pe cont propriu. Performanța sa depinde de restul alimentelor care alcătuiesc dieta. Deci, pentru a obține efecte pozitive de la orice produs, trebuie să-l incluzi într-o dietă variată și echilibrată.

Planctonul comestibil, un aliment rar

În ciuda caracteristicilor sale organoleptice, antioxidanților și vitaminelor sale, planctonul este un produs alimentar rar în zilele noastre. Este folosit în bucătăria gourmet pentru a adăuga aromă și chiar culoare anumitor feluri de mâncare. Cu toate acestea, prețul său ridicat îl face să fie inaccesibil pentru majoritatea oamenilor.

În ciuda aspectului menționat mai sus, conține o mulțime de substanțe nutritive și are o capacitate antioxidantă importantă. Vitamina E și acizii grași omega 3 îl fac un mare aliat al sistemului cardiovascular. Cu toate acestea, poți găsi acești nutrienți în natură în multe alte produse. Așadar, nu este nevoie să consumi plancton pentru a le obține.

Nu uitați, super-alimentele nu există și, pentru a fi sănătos, trebuie să adopți obiceiuri de viață sănătoase. De exemplu, adoptarea unei diete variate și echilibrate te ajută să ai suficientă energie.

Prioritizarea alimentelor proaspete în raport cu alimentele procesate va ajuta la reducerea riscului de a dezvolta boli complexe. În plus, combină dieta sănătoasă cu exercițiile fizice executate în mod regulat.

 

S-ar putea să te intereseze...
Beneficiile peștelui albastru pentru sănătate
Doza de SănătateCitește pe Doza de Sănătate
Beneficiile peștelui albastru pentru sănătate

Beneficiile peștelui albastru pentru sănătate sunt puțin cunoscute. Consumul de pește albastru este o idee excelentă dacă vrei să-ți îmbunătățești ...



  • Kim H., Jan M., Kim Y., Choi J., et al., Red ginseng and vitamin C increase immune cell activity and decrease lung inflammation induced by influenza A virus/H1N1 infection. J Pharm Pharmacol, 2016. 68 (3): 406-20.
  • Lloret A., Esteve D., Monllor P., Cervera Ferri A., Lloret A., The effectiveness of Vitamin E treatment in alzheimer’s disease. Int J Mol Sci, 2019.
  • Castells, P. (2019). El plancton comestible. Investigación y ciencia, (513), 57-57.