Îngrijirea pielii din jurul ochilor în mod natural

14 mai 2020
Pielea din jurul ochilor este mai subțire și nu are glande sebacee. Prin urmare, este esențial să o protejezi de agresiunile razelor soarelui, ale toxinelor și ale altor factori care accelerează procesul îmbătrânirii.

Nu trebuie să cumperi creme anti-îmbătrânire scumpe pentru îngrijirea pielii din jurul ochilor. Deși nu putem nega faptul că multe formule sunt eficiente, acestea nu sunt singura modalitate de a-ți proteja această zonă delicată a feței.

Din păcate pentru mulți, pielea din jurul ochilor poate prezenta semne premature de îmbătrânire. Deoarece este mai subțire și mai delicată, aceasta necesită o îngrijire specială pentru a rămâne fermă și elastică.

Problema este faptul că majoritatea oamenilor nu-și protejează pielea din jurul ochilor de atacurile razelor ultraviolete (UV), poluare și alți factori externi. Din această cauză, zona ochilor prezintă riduri fine, pete hiperpigmentare și alte probleme estetice.

În acest articol, vom discuta despre îngrijirea pielii din jurul ochilor în mod corespunzător.

Îngrijirea pielii din jurul ochilor: 6 sfaturi utile

Imperfecțiunile ce apar în zona ochilor, cum ar fi cearcănele, ridurile fine și pungile sub ochi, sunt foarte comune. Din fericire, există câteva modalități simple și accesibile de a îngriji pielea din jurul ochilor.

1. Hidratarea

Pielea hidratată își păstrează elasticitatea naturală, reducându-se astfel riscul apariției ridurilor și pungilor sub ochi.

Asigurarea unei hidratări adecvate este una dintre cele mai bune metode de îngrijire a pielii din jurul ochilor. Atunci când această zonă devine uscată, pielea începe să își piardă elasticitatea și apar riduri. În jurul ochilor nu există glande sebacee care să ajute la menținerea hidratării pielii.

Așadar, este esențial să alegi un produs hidratant eficient, de preferință cu ingrediente care nu irită pielea. De asemenea, este bine să alegi creme hidratante special concepute pentru pielea din jurul ochilor, deoarece această zonă poate fi sensibilă la produsele hidratante obișnuite.

Iată însă și câteva alternative naturale:

  • Castravete proaspăt
  • Ulei esențial de trandafir combinat cu ulei de nucă de cocos
  • Unt de shea
  • Gel de aloe vera

Îți recomandăm:

5 modalități de a-ți hidrata pielea

2. Masarea zonei din jurul ochilor

Masarea zonei oculare poate ajuta la prevenirea multor probleme. Acest lucru se datorează faptului că masajul stimulează circulația sângelui și ajută la diminuarea imperfecțiunilor, cum ar fi pungile sub ochi, cearcănele și ridurile fine.

Masajul zonei ochilor este, de asemenea, o modalitate excelentă de a drena excesul de lichid și de a reduce inflamația.

Ce trebuie să faci

  • În primul rând, unge-ți degetele cu un produs hidratant sau cu un ulei.
  • Apoi, masează ușor pielea din jurul ochilor cu vârful degetelor.
  • Aplică o presiune ușoară timp de două sau trei minute.
  • Repetă acest procedeu în fiecare seară înainte de culcare.

Notă: Masajele vor fi mai eficiente dacă le execuți din exterior către interior, spre canalele lacrimogene, deoarece în acea zonă sunt localizate vasele care drenează zona ochilor.

3. Dormi bine noaptea

Femeie care doarme pe pernă

Lipsa de odihnă este vizibilă imediat în zona ochilor. De fapt, atunci când nu dormi bine, pungile sub ochi și cearcănele apar aproape instantaneu. Prin urmare, pentru a avea grijă de pielea din jurul ochilor, este foarte important să te odihnești cel puțin opt ore neîntrerupte în fiecare noapte.

4. Adoptă o dietă sănătoasă și echilibrată

Nutriția joacă un rol major în sănătatea pielii. Deși produsele externe te pot ajuta să îți menții pielea sănătoasă, ceea ce mănânci te poate ajuta să eviți apariția prematură a liniilor fine, a cearcănelor și a altor probleme inestetice.

Nutrienții precum vitaminele A, C și E, precum și mineralele, acizii grași omega-3 și aminoacizii facilitează regenerarea celulelor și ajută la menținerea pielii ferme și hidratate. Poți obține acești nutrienți din alimente precum:

  • Nucile și semințele
  • Fructele și legumele proaspete
  • Carnea slabă
  • Peștele gras
  • Uleiul de măsline

5. Pentru îngrijirea pielii din jurul ochilor, folosește loțiune de protecție solară în fiecare zi

Femeie care aplică o cremă de protecție solară
Radiația solară provoacă subțierea pielii, ceea ce duce la apariția petelor și a ridurilor premature.

Un factor care afectează sănătatea pielii este expunerea la soare. Aceasta produce riduri și pete pigmentare odată cu trecerea timpului. De asemenea, expunerea la soare poate duce chiar și la apariția cancerului de piele.

Din această cauză, este foarte important să aplici produse de protecție solară în jurul ochilor în fiecare zi. Componentele acestora reduc impactul razelor soarelui asupra pielii din zona ochilor și, printre altele, ameliorează tendința de uscare.

Încearcă și:

5 creme naturale pentru pielea din jurul ochilor

6. Demachiază-te în fiecare seară

Dormitul cu machiaj poate cauza probleme în zona ochilor. În primul rând, reziduurile de rimel pot provoca cearcăne persistente. De asemenea, particulele cosmetice nu permit pielii să se oxigeneze, provocând apariția ridurilor.

Așadar, pentru a îngriji pielea din jurul ochilor, este esențial să folosești un produs pentru îndepărtarea machiajului în fiecare zi, fără excepții. De asemenea, poți folosi ulei de migdale, ulei de nucă de cocos sau ulei de măsline pe post de loțiune demachiantă.

Ai observat că ai linii fine în jurul ochilor? Vrei să previi apariția cearcănelor și a pungilor sub ochi și să ai grijă de pielea din jurul acestora? Dacă da, trebuie să pui în practică sfaturile pe care le-am enumerat mai sus! Așa cum ai putut vedea, acestea sunt ușor de inclus în rutina zilnică de înfrumusețare.

  • Verdier-S??vrain, S., & Bont??, F. (2007). Skin hydration: A review on its molecular mechanisms. Journal of Cosmetic Dermatology. https://doi.org/10.1111/j.1473-2165.2007.00300.x
  • Oyetakin-White, P., Suggs, A., Koo, B., Matsui, M. S., Yarosh, D., Cooper, K. D., & Baron, E. D. (2015). Does poor sleep quality affect skin ageing? Clinical and Experimental Dermatology. https://doi.org/10.1111/ced.12455
  • Bott, R. (2014). Nutrition for Healthy Skin. Igarss 2014. https://doi.org/10.1007/s13398-014-0173-7.2
  • Grether-Beck, S., Marini, A., Jaenicke, T., & Krutmann, J. (2014). Photoprotection of human skin beyond ultraviolet radiation. Photodermatology Photoimmunology and Photomedicine. https://doi.org/10.1111/phpp.12111
  • Antoniou, C., Kosmadaki, M. G., Stratigos, A. J., & Katsambas, A. D. (2008). Sunscreens – What’s important to know. Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology. https://doi.org/10.1111/j.1468-3083.2007.02580.x