Tot ce trebuie să știi depre yoga în sarcină (prenatală)

Femeile gravide care trec prin sarcină fără complicații ar trebui să facă un anumit tip de antrenament fizic, cum ar fi yoga prenatală. Descoperă beneficiile acestei activități!
Tot ce trebuie să știi depre yoga în sarcină (prenatală)

Ultima actualizare: 16 Februarie, 2021

Schimbările fizice ce apar în timpul sarcinii, adăugate la nervozitatea ta de a deveni mamă, pot provoca mult stres. Știai însă că yoga prenatală te poate ajuta să te concentrezi în sarcină?

Practicarea de yoga în timpul sarcinii poate fi o modalitate excelentă de a te pregăti mintal și fizic pentru naștere. În acest articol, vom vorbi despre beneficiile oferite de yoga prenatală. Citește mai departe!

Ce este yoga prenatală (yoga în sarcină)?

Gravidă care face yoga
Yoga prenatală te poate ajuta să te conectezi cu tine și cu copilul tău.

Înainte de a ne concentra în mod special pe yoga pentru femeile însărcinate, trebuie să definim conceptul. Yoga este o practică ce acoperă tehnicile de concentrare, respirație și meditație pentru a atinge sănătatea fizică și mintală. În realitate, este mai mult decât o „practică”, este un stil de viață.

La nivel fizic, yoga prenatală încearcă să îmbunătățească flexibilitatea și forța, în timp ce te învață, de asemenea, să respiri și să te relaxezi. Scopul este de a obține instrumentele necesare pentru a face față nașterii mai ușor și armonios.

Un studiu din 2012 sugerează faptul că acest tip de antrenament poate fi foarte benefic, deoarece oamenii de știință au observat:

  • Anumite îmbunătățiri psihologice în timpul sarcinii și al nașterii
  • O toleranță mai mare la disconfort și durere în timpul nașterii

Ce presupun cursurile de yoga?

Dacă te gândești să începi un curs de yoga prenatal, vei vrea să știi în prealabil ce se întâmplă acolo. În primul rând, cursurile durează între o oră și o oră și jumătate. În acest timp, vei face diferite poziții și exerciții de respirație și meditație, cum ar fi:

  • Salutul soarelui: o succesiune de poziții concepute pentru a-ți încălzi mușchii și a canaliza energia corpului.
  • Asane: acesta este numele folosit pentru pozițiile statice care acționează asupra mușchilor. Se fac în perechi de poziții și contra-poziții. Există, de asemenea, cursuri de yoga dinamice în care pozițiile se fac în mișcare.
  • Relaxare: după poziții, este timpul să-ți liniștești din nou corpul și mintea. Acesta poate fi un moment minunat pentru a medita.

Yoga în sarcină: beneficii

Yoga în sarcină are multe beneficii
Practicarea de yoga oferă multe beneficii femeilor însărcinate, printre care și somnul mai bun.

Pentru a te ajuta să vezi dacă ți se potrivește, îți vom spune care sunt schimbările pe care le-ai putea vedea atunci când practici yoga în sarcină. Yoga oferă o mulțime de beneficii viitoarelor mame. Printre acestea, yoga poate:

  • Îmbunătăți somnul
  • Ajuta la creșterea flexibilității și a rezistenței, două aspecte importante atunci când te confrunți cu nașterea
  • Reduce durerile de spate
  • Ajuta la reducerea grețurilor
  • Reduce durerile de cap
  • Reduce stresul
  • Armoniza mintea, corpul și spiritul
  • Stimula agilitatea și forma fizică în timpul sarcinii
  • Ajuta la reducerea durerii în timpul nașterii, potrivit unui studiu din 2017
  • Ajuta la stabilirea unei relații cu bebelușul: în timpul orei de yoga, te vei concentra 100% pe propriul corp și acest lucru te va ajuta să te conectezi profund cu micuțul.

Când poți să practici yoga în timpul sarcinii?

Dacă ai o sarcină fără complicații, poți practica yoga de la începutul gestației până la naștere. Adică, dacă nu ai nicio contraindicație medicală în ceea ce privește exercițiile fizice, poți începe imediat yoga prenatală.

Desigur, trebuie să discuți mai întâi cu medicul care îți monitorizează sarcina. Acesta, mai mult decât oricine, te va putea sfătui în ceea ce privește sănătatea ta și sănătatea bebelușului.

Dacă medicul aprobă dorința ta de a începe yoga prenatală, îți vom oferi un alt sfat: caută un studio sau o sală de sport ce oferă cursuri speciale pentru femeile gravide. Nu încerca să începi de una singură. Nu uita că cel mai important lucru în acest moment este sănătatea copilului. Fii foarte atentă!

3 poziții de yoga de bază

Poziții de yoga în sarcină
Prin diferite tehnici, vei putea obține beneficii pentru sănătate în timpul sarcinii.

Vrei să știi ce vei face la un curs de yoga pentru femeile însărcinate? Vom enumera mai jos 3 poziții de bază, ideale pentru începători.

  • Dandasana. Aceasta este o poziție de bază. Stai pe sol cu spatele drept și întinde picioarele. Lasă mâinile pe sol pe lângă coapse. Picioarele trebuie să fie apropiate. Scopul principal este de a-ți tonifica spatele și picioarele.
  • Sukhasana. Aceasta este probabil cea mai faimoasă poziție și este asociată cu meditația. Stai pe podea și încrucișează picioarele, punând fiecare talpă pe genunchiul opus, astfel încât să nu atingă solul. Ține spatele drept. Această poziție te ajută să-ți întărești spatele și să-ți crești flexibilitatea inghinală, printre alte beneficii.
  • Tadasana. Stai în poziție verticală cu picioarele paralele, astfel încât degetele mari de la picioare să se atingă, dar călcâiele să fie ușor separate. Ține spatele drept și relaxează-ți umerii și capul. Cu ajutorul acestei poziții, îți vei îmbunătăți postura și vei ajuta la prevenirea durerii sciatice.

Ce părere ai despre beneficiile oferite de yoga în sarcină? Fără îndoială, sunt multe și merită să încerci. Nu uita să consulți medicul înainte de a te înscrie la orice curs de yoga!

S-ar putea să te intereseze...
Exerciții pentru picioarele umflate în sarcină
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Exerciții pentru picioarele umflate în sarcină

Pentru a combate această problemă, vom discuta despre câteva exerciții care te ajută să tratezi picioarele umflate în sarcină.