Durerea sciatică în timpul sarcinii

24 Mai, 2020
Sciatica este o afecțiune comună în cazul femeilor însărcinate, care apare mai ales în a doua jumătate a sarcinii. Prin aplicarea îngrijirii corespunzătoare, durerea sciatică poate fi ținută sub control pentru a nu interfera cu viața de zi cu zi a femeii.

Te confrunți cu durerea sciatică în timpul sarcinii?

Nevrita sciatică este o durere foarte intensă care apare de-a lungul părții din spate a piciorului până la călcâi din cauza iritării sau inflamării nervului sciatic. Această afecțiune apare la mai mult de jumătate dintre femeile gravide și tinde să se manifeste din a șasea lună de sarcină.

Mai jos, vei afla cauzele și simptomele acestei afecțiuni și tratamentul adecvat pentru controlul durerii sciatice.

Durerea sciatică în timpul sarcinii

Cauzele apariției durerii sciatice

Există mai mulți factori care duc la comprimarea nervului sciatic în timpul sarcinii. Cu toate acestea, toți factorii au aceeași origine: modificările anatomice și hormonale care au loc în corpul mamei pe măsură ce fătul se dezvoltă în interiorul uterului. În general, acest lucru creează o serie de probleme:

  • În primul rând, creșterea uterului în cavitatea abdominală deplasează anumite organe interne care pot irita nervul sciatic.
  • De asemenea, poziția uterului și a fătului face ca mama să-și împingă pelvisul înainte pentru a-și menține echilibrul. Acest lucru îi schimbă centrul de greutate. Picioarele mamei se separă mai mult, iar spatele se curbează înapoi în exces, dând naștere unor poziții care vor comprima nervul sciatic.
  • Spre sfârșitul perioadei de gestație, nivelul hormonului relaxină crește dramatic. Acest hormon crește distensia uterului, în timp ce ligamentele din întregul corp devin mai elastice. Prin urmare, multe articulații devin instabile, iar contracturile devin mai frecvente.

Citește mai mult:

Prevenirea infecțiilor neonatale

Simptomele sciaticii în timpul sarcinii

Femeie care află ce este durerea sciatică în timpul sarcinii

Intensitatea durerii variază foarte mult în funcție de gradul de compresie la care este supus nervului sciatic. Unele femei se referă la durere ca fiind foarte intensă și imobilizantă, în timp ce altele observă doar un ușor disconfort.

Cele mai frecvente simptome ale durerii sciatice în timpul sarcinii sunt următoarele:

  • În cazul sciaticii ușoare, durerea se extinde de la partea inferioară a spatelui până la nivelul feselor și tinde să fie resimțită în arii localizate.
  • Când este vorba de un caz mai grav de sciatică, durerea va radia de-a lungul piciorului și poate afecta chiar și genunchiul și călcâiul.
  • Durerea poate fi intensificată la tuse sau strănut.
  • Femeia poate experimenta și amorțeală sau slăbiciune musculară.
  • Durerea poate duce la o mobilitate redusă în cazurile cele mai grave.

Te-ar putea interesa:

Cum să călătorești pe distanțe lungi cu un bebeluș

Cum să previi și tratezi durerea sciatică în timpul sarcinii

Gravidă care face yoga
Prin exerciții și tehnici de respirație, îți poți întări corpul și preveni durerea sciatică în timpul sarcinii.

Respectând o serie de măsuri de precauție, vei putea trata și controla această afecțiune și o vei putea face mai suportabilă în timpul sarcinii și al nașterii. De asemenea, este important să încerci să împiedici deteriorarea suplimentară a nervului sciatic.

Iată câteva sfaturi utile:

  • Controlează-ți greutatea în timpul sarcinii.
  • Fă exerciții fizice cu moderație. Activitățile fizice, cum ar fi drumețiile, înotul, yoga sau pilates ajută la întărirea mușchilor abdominali.
  • Termoterapia. Aplicarea căldurii localizate în zona afectată ameliorează senzația de durere.
  • Pune-ți o pernă între picioare dacă dormi pe o parte sau dedesubtul lor dacă dormi pe spate.
  • Poartă o centură pelvină care te va ajuta să distribui mai bine greutatea burții și să menții o postură adecvată.
  • Alege încălțăminte adecvată, adaptată curburii naturale a spatelui. Nu este recomandat să porți tocuri înalte.
  • În cazul în care stai jos mult timp, fă pauze plimbându-te și întinzându-ți picioarele la fiecare două ore.
  • Dacă durerea este severă, este bine să apelezi la ajutorul fizioterapeuților și la masaje localizate pentru a-ți relaxa mușchii.
  • Este foarte important să nu iei medicamente antiinflamatoare nesteroidiene. Consultă și cere sfatul medicului.

Nu uita că medicul specialist este singura persoană în măsură să te sfătuiască și să-ți recomande un tratament. Majoritatea medicamentelor sunt interzise în timpul sarcinii și al alăptării. Schimbările din corp care apar în timpul sarcinii au anumite consecințe, dar depășirea acestora este cea mai bună metodă pentru a avea o sarcină sănătoasă și fericită.

  • Ostgaard, H. C., Andersson, G. B., & Karlsson, K. (1991). Prevalence of back pain in pregnancy. Spine. https://doi.org/10.1097/00007632-199105000-00011
  • L., T., A., R., & M., M. (1994). Autotraction treatment for low-back pain in pregnancy: A pilot study. Clinical Rehabilitation.
  • Valat, J. P., Genevay, S., Marty, M., Rozenberg, S., & Koes, B. (2010). Sciatica. Best Practice and Research: Clinical Rheumatology. https://doi.org/10.1016/j.berh.2009.11.005