Aflați cum să utilizați orzul prăjit ca înlocuitor de cafea
 

Aflați cum să utilizați orzul prăjit ca înlocuitor de cafea

Pe lângă orzul prăjit, există și alte cereale a căror infuzie poate fi un excelent substitut al cafelei, oferind același nivel de energie, dar fără efecte secundare.
Aflați cum să utilizați orzul prăjit ca înlocuitor de cafea
Maria Patricia Pinero Corredor

Verificat și aprobat de nutriționistul Maria Patricia Pinero Corredor.

Ultima actualizare: 15 decembrie, 2022

Cafeaua este bună sau rea pentru sănătate? Nimeni nu știe cu exactitate. Unele studii indică faptul că poate fi consumată fără probleme, iar altele o includ pe lista de alimente „dăunătoare”. Așadar, azi vom descoperi cum putem utiliza orzul prăjit ca înlocuitor de cafea!

Mai multe studii, precum cele realizate de Universitatea din Sydney, Australia, au arătat că băutura clasică stimulează energia și ajută la combaterea bolilor precum diabetul.

În schimb, un studiu publicat de New England Journal of Medicine leagă cafeaua de riscul de boli mortale. Deși totul depinde de corpul fiecărei persoane și de cantitățile ingerate, adevărul este că există și alte opțiuni la fel de gustoase și poate mai sănătoase.

Orzul prăjit ca înlocuitor de cafea

Cafeaua este o infuzie făcută din boabe prăjite și măcinate. Orzul prăjit este consumat ca înlocuitor de cafea în mai multe țări occidentale și este foarte popular în unele zone din Spania (Valencia și Murcia), Regatul Unit și Mexic.

  • În Orient, infuzia de orz este servită pe tot parcursul anului, fie caldă, fie rece. În antichitate, semințele de orz erau prăjite și apoi fierte în apă clocotită.

Această metodă este încă folosită în anumite zone din Coreea și Japonia.

  • În anii ’80, au fost puse în vânzare pliculețele și chiar și aparatele de cafea de birou includ această băutură printre opțiunile lor.
  • Orzul prăjit este combinat cu porumb prăjit, astfel încât dulceața celui din urmă să compenseze gustul amar al celui dintâi.
  • Cafeaua din orz prăjit se vinde măcinată și amestecată cu cicoare (printre alte ingrediente) ca înlocuitor pentru cafeaua convențională.

Malțul, un produs secundar al orzului prăjit

Boabe de orz

 

Malțul este unul dintre derivații orzului (una dintre cele mai complete și sănătoase cereale). Cafeaua obținută după prăjirea și măcinarea boabelor nu conține cofeină. Din acest motiv, este recomandată copiilor, femeilor însărcinate sau vârstnicilor.

Malțul are aceleași proprietăți ca și orzul pur, fiind un ingredient potrivit pentru o dietă sănătoasă. Unul dintre numeroasele beneficii ale consumului de cafea cu malț este eliminarea efectelor nocive ale cafelei normale, cum ar fi anxietatea, insomnia și nervozitatea.

Deoarece aroma orzului prăjit este asemănătoare cu cea a unei cafele tradiționale, diferența este aproape imperceptibilă, mai ales dacă folosim îndulcitor și lapte.

În ceea ce privește proprietățile sale nutritive, malțul oferă magneziu, potasiu, fosfor și fibre solubile.

Fibrele de orz sunt foarte benefice pentru persoanele cu diabet, deoarece întârzie absorbția glucozei și favorizează scăderea glicemiei. De asemenea, absorb colesterolul din alte alimente și oferă o doză mare de antioxidanți.

Orzul prăjit și malțul – folosite din cele mai vechi timpuri

Orzul este cea mai veche cereală folosită la prepararea pâinii și a băuturilor precum berea. Din cele mai vechi timpuri se vorbește despre beneficiile orzului și ale hameiului obținut prin procesul de maturare. Hipocrate, Platon și Pitagora recomandau această cereală studenților lor deoarece credeau că sporește concentrarea și gândirea rațională.

Sumerienii foloseau orzul pentru a face o băutură asemănătoare berii (tehnica este folosită și astăzi), iar scoțienii îl folosesc pentru băutura lor tradițională: whisky-ul.

Celții considerau orzul un dar de la zei pentru că le permitea să-și crească temperatura corpului iarna și credeau că poate învia morții.

Nutrienții din orzul prăjit au multiple beneficii:

Orz prăjit și alți înlocuitori de cafea

Orzul prăjit ca înlocuitor de cafea

 

Alte variante interesante sunt ceaiul de mentă și chiar ceaiul de cicoare deoarece, fiind amare, ne fac să credem că avem în față o cafea clasică. Cicoarea are beneficii precum:

După cum ați văzut, există multiple alternative pentru a înlocui cafeaua, iar unele sunt foarte benefice pentru sănătate. Amintiți-vă că toți avem un organism unic cu nevoi diferite. Dacă aveți nevoie de un sfat mai precis, vă invităm să consultați medicul specialist.

S-ar putea să te intereseze...
Ceai sau cafea după masă: cât de bun este fiecare?
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Ceai sau cafea după masă: cât de bun este fiecare?

Bei ceai sau cafea după masă? Ceaiul și cafeaua sunt două alternative bune de consumat după masă. Oferă antioxidanți de înaltă calitate.




Conținutul acestei publicații are scop pur informativ. În niciun moment nu ar trebui să faciliteze sau să înlocuiască diagnosticele, tratamentele sau recomandările oferite de către un specialist. Consultă un specialist de încredere dacă ai îndoieli și cere acordul acestuia înainte de a începe orice procedură.