Ce trebuie să mănânci când mergi la sală?

Mâncarea este sursa de energie de bază pe care organismul o folosește pentru a face exerciții. Așadar, îți vom spune cum să alegi mâncarea potrivită atunci când mergi la sală.
Ce trebuie să mănânci când mergi la sală?

Ultima actualizare: 26 Aprilie, 2021

Dacă mergi la sală, ai decis deja să duci un stil de viață sănătos. Dieta ta este probabil săracă atât în grăsimi trans, cât și în zahăr. Dar, de multe ori, când vine vorba de exercițiile fizice, nu știm ce ar trebui să mâncăm. De aceea, în acest articol, îți vom spune ce trebuie să mănânci când mergi la sală.

Dacă ești o persoană activă, dieta corectă te poate ajuta să-ți crești performanța, să-ți definești mușchii sau să pierzi în greutate. În plus, secretul este să mănânci suficienți nutrienți, antioxidanți și calorii pentru a nu obosi atunci când faci mișcare.

Ce trebuie să mănânci când mergi la sală?

Este una dintre cele mai frecvente întrebări pe care le avem cu toții atunci când practicăm un anumit tip de activitate fizică. Deoarece alimentele sunt energia de bază pe care corpul o va folosi pentru a efectua exerciții, vom analiza mai jos care sunt cele mai potrivite.

Preparat pe caresă-l mănânci atunci când mergi la sală
Dieta înainte de sport ar trebui să asigure o cantitate bună de substanțe nutritive și energie pentru a susține antrenamentul.

Înainte de orice fel de antrenament de fitness sau de a folosi echipamente de gimnastică, trebuie să fim atenți la ceea ce mâncăm și trebuie să evităm binging-ul.

Cantitățile mici de alimente sunt perfecte, dar acestea ar trebui să conțină vitaminele necesare pentru a ne hrăni corpul: de exemplu, poți alege nucile, care conțin grăsimi sănătoase conform studiilor recente. Poți consuma și fulgi de ovăz cu lapte, iaurt sau o porție de fructe, cum ar fi o banană.

O altă opțiune bună este un parfait de iaurt, care conține iaurt, nuci și semințe (de exemplu, semințe de chia, care conțin omega 3 și proteine). Când vine vorba de băutura potrivită, ar trebui să te hidratezi cu apă. Este bine să bei aproximativ jumătate de litru de apă înainte de a începe să te antrenezi, dar nu exagera.

Înainte de a merge la sală, cel mai bine este să eviți alimentele bogate în grăsimi trans sau zahăr. Acest lucru reduce riscul de a suferi un disconfort gastric care îngreunează exercițiile fizice.

Ce trebuie să mănânci după antrenament?

Alimente pe care să le mănânci când mergi la sală
După exercițiile fizice, este important să consumi o cantitate ridicată de proteine, precum și de vitamine și minerale esențiale.

După ce ai terminat antrenamentul, trebuie să te hidratezi rapid și să mănânci încet. Poți începe cu fructe și nuci și apoi să pregătești o masă completă care include, de exemplu, pește, salată de orez, paste cu semințe și roșii, produse lactate, carne, ouă, shake-uri proteice, etc.

Proteinele sunt nutrienți esențiali pentru a promova recuperarea țesuturilor. Potrivit cercetărilor publicate în revista Nutrients, aceste substanțe îmbunătățesc adaptările musculare la exerciții.

În plus, este important să consumi și grăsimi sănătoase. Unele dintre ele, cum ar fi cele din gama Omega 3, s-au dovedit a fi eficiente în modularea inflamației tipice sesiunilor de antrenament intens. În același timp, trebuie să-ți restricționezi aportul de lipide trans. Acești nutrienți au efectul opus, promovând inflamația.

Apa este cea mai bună opțiune împotriva deshidratării. Desigur, există și diferite băuturi izotonice utile după antrenament. Acestea ne pot ajuta să ne reaprovizionăm cu minerale după o activitate fizică intensă, dar este important să nu abuzăm de ele.

Erori frecvente în ceea ce privește mâncatul și mersul la sală

Mulți oameni fac anumite greșeli atunci când intră în lumea fitnessului și a vieții sănătoase. Iată câteva pe care ar trebui să le eviți.

  • Nu-ți crești aportul alimentar total: Dacă începi să te antrenezi zilnic, trebuie să consumi mai multe calorii decât înainte, chiar dacă vrei să slăbești.
  • Căderea în capcana alimentelor „light”: Când faci cumpărături la supermarket, acordă atenție etichetelor alimentelor. Multe dintre ele par a fi „sănătoase”, când de fapt conțin cantități mari de zahăr.
  • Lipsă de răbdare: Nu vei vedea rezultatele din prima săptămână de antrenament. Cu toate acestea, este important să ai răbdare și să fii consecvent/ă.
  • Crezi că tot ce ai nevoie sunt suplimentele alimentare: Ajutoarele ergogenice pot crește performanța și capacitatea de recuperare. Cu toate acestea, ar trebui să le consumi numai în contextul unei diete sănătoase. În caz contrar, nu vei experimenta beneficiile.

Ce trebuie să mănânci când mergi la sală? Concluzie

Nu face greșelile pe care începătorii le fac adesea atunci când merg pentru prima dată la sală. A mânca sănătos înainte și după ce mergi la sală este singura modalitate de a progresa în cel mai scurt timp posibil. Dacă ai întrebări cu privire la cea mai bună mâncare atunci când mergi la sală, îți sugerăm să consulți un nutriționist. Acesta îți va putea pregăti un meniu care să ți se potrivească.

S-ar putea să te intereseze...
Strategii pentru combaterea obezității
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Strategii pentru combaterea obezității

Este considerată multifactorială, deoarece este cauzată de genetică, boli sau stil de viață. Ce strategii ajută la combaterea obezității?



  • Gorzynik Debicka M., Przychodzen P., Cappello F., Kuban Jankowska A., et al., Potential health benefits of olive oil and plant polyphenols. Int J Mol Sci, 2018.
  • Davies RW., Carson BP., Jakeman PM., The effect of whey protein supplementation on the temporal recovery of muscle function following resistance training: a systematic review and meta anlysis. Nutrients, 2018.
  • Calder PC., Omega 3 fatty acids and inflammatory processes: from molecules to man. Biochem Soc Trans, 2017. 45 (5): 1105-1115.