Cele mai bune 12 alimente pentru a desfunda arterele
 

Cele mai bune 12 alimente pentru a desfunda arterele

În afară de a include următoarele 12 alimente în dieta zilnică, evită obiceiuri nocive precum consumul de alcool și tutun pentru a-ți desfunda arterele. Nu uita să faci suficientă mișcare!
Cele mai bune 12 alimente pentru a desfunda arterele

Ultima actualizare: 25 Mai, 2022

Alegerea celor mai bune alimente pentru a desfunda arterele este cheia pentru menținerea sănătății. Persoanele care urmează o dietă nesănătoasă suferă adesea consecințe neplăcute, cum ar fi obezitatea sau colesterolul crescut și prezintă un risc mai mare de boli cardiovasculare. Pentru a te bucura de sănătate, îți propunem 12 alimente pentru a desfunda arterele.

Cele mai bune 12 alimente pentru a desfunda arterele

Blocarea progresivă a arterelor (ateroscleroza) este o problemă din ce în ce mai frecventă în țările occidentale. Provoacă mai multe decese pe an decât tutunul sau alcoolul și, cel mai rău, este un inamic tăcut care nu are mereu simptome.

Consumul unei diete bogate în alimente grase poate provoca depozite de substanțe grase pe artere, ceea ce poate duce la probleme circulatorii și boli cardiovasculare. Pentru a desfunda arterele și a îmbunătăți circulația sângelui, îți recomandăm următoarele alimente:

1. Usturoi

Căței de usturoi

 

Usturoiul este bogat în antioxidanți și are capacitatea de a lupta împotriva radicalilor liberi, de a scădea nivelul colesterolului, de a scădea tensiunea arterială și de a îmbunătăți fluxul sanguin. Un cățel de usturoi crud pe zi ajută la desfundarea arterelor și la prevenirea acumulării de grăsime.

2. Ulei de măsline

Uleiul de măsline este foarte sănătos și nu provoacă acumularea colesterolului la nivelul arterelor. Acest produs este benefic pentru sănătatea cardiacă. Însă, din cauza conținutului său de calorii, te sfătuim să nu faci abuz.

3. Avocado

Avocado pe lista de alimente pentru a desfunda arterele

 

Proprietățile fructului de avocado sunt similare cu cele ale uleiului de măsline. În primul rând, avocado conține acizi grași esențiali, care pot preveni oxidarea grăsimii acumulate în artere. De asemenea, acesta reduce nivelul colesterolului și oferă o senzație de sațietate.

4. Ovăz

Fulgii de ovăz sunt un aliment sățios care oferă multă energie. Pot neutraliza capacitatea colesterolului de a se lipi de pereții arterelor.

5. Fructe

Mere roșii

 

În cadrul acestui grup putem găsi căpșunile, merele, grapefruitul și strugurii, printre altele. Acestea sunt fructe cu multă pectină, o fibră solubilă care reduce nivelul colesterolului LDL.

În plus, fructele, datorită aportului lor ridicat de vitamine și minerale, sunt recomandate în toate tipurile de diete.

6. Sparanghel

Este o legumă cu proprietăți diuretice și purificatoare excelente. Sparanghelul este folosit pentru a desfunda arterele în mod natural, pentru a reduce nivelul de colesterol rău (LDL) din sânge și pentru a preveni formarea cheagurilor.

7. Rodie

Acest fruct bogat în antioxidanți poate reduce daunele cauzate de grăsimea acumulată în artere.

8. Soia

Soia și derivații săi, inclusiv tofu, pot scădea ușor colesterolul rău (LDL). 30 g pe zi ar putea ajuta la menținerea sănătății cardiovasculare.

9. Broccoli

Broccoli pe lista de alimente pentru a desfunda arterele

 

Această legumă din familia verzei are multă vitamina K, ce ajută la asimilarea calciului în procesele organice. În plus, oferă o mulțime de fibre, care ajută la eliminarea deșeurilor din organism.

10. Pește oceanic

În acest grup de pește întâlnim:

  • Somon
  • Ton
  • Hering
  • Macrou
  • Sardine
  • Păstrăv

Aceste tipuri de pește furnizează acizi grași omega-3, necesari pentru desfundarea arterelor. De asemenea, ajută la prevenirea cheagurilor de sânge și la echilibrarea tensiunii arteriale.

11. Vinete

Vinete proaspete

 

Această legumă de culoare închisă curăță arterele și reduce la maxim depozitele de colesterol din sânge. Vinetele oferă fibre solubile, un nutrient esențial pentru sănătatea inimii.

12. Turmeric

Acest condiment de culoare portocalie are proprietăți antiinflamatorii și ajută la reducerea daunelor cauzate de grăsimea acumulată pe pereții arteriali. De asemenea, poate reduce riscul apariției cheagurilor de sânge.

S-ar putea să te intereseze...
Consecințele consumului de fructe oxidate
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Consecințele consumului de fructe oxidate

Fructele oxidează atunci când intră în contact cu aerul. În acest articol, vom discuta despre consecințele consumului de fructe oxidate.



  • Rothberg, M. B. (2013). Coronary Artery Disease as Clogged Pipes. Circulation: Cardiovascular Quality and Outcomes.
  • Banerjee, S. K., & Maulik, S. K. (2002). Effect of garlic on cardiovascular disorders: A review. Nutrition Journal. https://doi.org/10.1186/1475-2891-1-1
  • Ke, J., & Ford-Jones, E. L. (2015). Food insecurity and hunger: A review of the effects on children’s health and behaviour. Paediatrics and Child Health (Canada). https://doi.org/10.1093/pch/20.2.89
  • Marette, S., Roosen, J., & Blanchemanche, S. (2008). Health information and substitution between fish: Lessons from laboratory and field experiments. Food Policy. https://doi.org/10.1016/j.foodpol.2007.10.003