Cum să iei acid folic în sarcină

19 Februarie, 2021
Adoptarea unei diete bogate în acid folic în timpul sarcinii este cel mai bun mod de a preveni defectele congenitale ale tubului neural. Află cum trebuie să iei vitamina B9 în timpul sarcinii în acest articol!

Medicii recomandă suplimentarea cu acid folic imediat ce decizi să rămâi gravidă. Știi cum să iei acid folic în sarcină?

În acest articol, îți vom oferi cele mai bune sfaturi pentru consumul de acid folic în timpul sarcinii. Nu le poți rata! Nu uita faptul că aportul de acid folic este esențial pentru a reduce riscul unui defect al tubului neural.

De ce să iei acid folic în sarcină?

Femeie care știe că trebuie să consume acid folic în sarcină
Administrarea de acid folic în timpul sarcinii ajută la prevenirea defectelor tubului neural.

Acidul folic este o vitamină care aparține complexului B, fiind cunoscut și sub numele de vitamina B9, folat sau folacină. Este esențial deoarece:

  • Ajută corpul să descompună, să utilizeze și să creeze noi proteine. Pentru a face acest lucru, funcționează împreună cu vitaminele C și B12.
  • Previne anemia, ajutând la producerea de celule roșii în sânge.
  • Ajută la producerea ADN-ului.
  • Previne defectele congenitale ale tubului neural. Aceste defecte pot apărea la nivelul creierului, al coloanei vertebrale sau al măduvei spinării.

Aportul zilnic recomandat înainte și în timpul sarcinii este de 400 mg. Este extrem de important să respecți doza, deoarece acidul folic este vital pentru dezvoltarea corectă a organelor și a țesuturilor bebelușului.

Citește mai mult:

Care sunt diferențele dintre acidul folic și folat?

Sfaturi pentru a consuma acid folic în sarcină

1. Ia suplimente de acid folic

Femeie care ia un supliment de acid folic în sarcină
Întreabă medicul dacă ar trebui să iei suplimente de acid folic atunci când încerci să rămâi gravidă.

Mergi la medic și discută cu acesta despre doza adecvată în ceea ce privește suplimentele cu acid folic. În general, se recomandă un aport zilnic de 400 mg (care poate crește până la 600 mg). Medicul îți va spune dacă trebuie să-ți suplimentezi dieta și cu cât.

Odată ce afli doza adecvată, nu uita să iei acidul folic la aceeași oră în fiecare zi. O rutină este cel mai bun mod de a-ți aminti să-l iei. Poți chiar să-ți setezi o alarmă pe telefonul mobil pentru a-ți aminti. Dacă, din orice motiv, ai ratat o doză, nu ar trebui să iei două pastile pentru a „compensa”.

Păstrează suplimentele într-un loc răcoros și întunecat, departe de ochii copiilor. Ia pastila cu un pahar mare de apă. Mulți oameni iau pastilele doar cu o înghițitură de apă. Îți  recomandăm să bei un pahar plin: te va ajuta să înghiți pilula și să te menții hidratată.

2. Include alimente bogate în acid folic în dietă

Alimente bogate în vitamina B9
Pe lângă suplimente, ar trebui să te asiguri că obții suficient acid folic din dietă.

Este important să iei acid folic în timpul sarcinii, motiv pentru care îți recomandăm să consumi în mod regulat alimente bogate în folați. Să aruncăm o privire la câteva opțiuni sănătoase:

  • Legume verzi: Recomandăm cel mai mult spanacul, deoarece consumul acestuia asigură 63% din cantitatea zilnică recomandată de acid folic.
  • Sparanghel: Știai că o cană furnizează 60% din acidul folic de care ai nevoie zilnic?
  • Leguminoase: În principal linte – o jumătate de cană îți va oferi 50% din vitamina B9 de care ai nevoie zilnic în timpul sarcinii.
  • Avocado: O jumătate de cană din acest fruct îți oferă 30% din cantitatea zilnică recomandată de acid folic.
  • Broccoli: Este bogat în fibre, vitamina C, calciu și, bineînțeles, acid folic.

Notă: Atunci când este posibil, consumă alimente crude, deoarece gătitul poate afecta valoarea nutrițională a acestora.

Citește mai mult:

Alimente bogate în acid folic

3. Citește etichetele nutriționale atunci când cumperi alimente

Femeie care citește etichetele alimentelor
Cumpără alimente îmbogățite cu acid folic.

Multe alimente sunt îmbogățite cu acid folic. Poți verifica conținutul acestora citind etichetele. Printre alimentele îmbogățite, vei găsi cereale pentru micul dejun, făină, orez, paste și multe altele.

Așa cum spunem întotdeauna, consultă medicul înainte de a începe să iei orice medicament, chiar dacă este doar o vitamină. Medicul ar trebui să ajusteze doza în funcție de nevoile tale individuale. De asemenea, anumite medicamente pot interfera cu absorbția anumitor vitamine și minerale.

  • Institute of Medicine, Food and Nutrition Board. Dietary Reference Intakes: Thiamin, Riboflavin, Niacin, Vitamin B6, Folate, Vitamin B12, Pantothenic Acid, Biotin, and Choline. National Academies Press. Washington, DC, 1998. PMID: 23193625 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23193625.
  • Mason JB. Vitamins, trace minerals, and other micronutrients. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Goldman-Cecil Medicine. 25th ed. Philadelphia, PA: Elsevier Saunders; 2016:chap 218.
  • Talaulikar, V., & Arulkumaran, S. (2013). Folic acid in pregnancy. Obstetrics, Gynaecology and Reproductive Medicine. https://doi.org/10.1016/j.ogrm.2013.06.007
  • Shaw GM, Schaffer D, Velie EM, Morland K, Harris JA (1995). “Periconceptional vitamin use, dietary folate, and the occurrence of neural tube defects”. Epidemiology 6 (3): 219-226. PMID 7619926
  • Fabbri, Adriana. Crosby, Guy. A review of the impact of preparation and cooking on the nutritional quality of vegetables and legumes. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1878450X15000207