Cum se face untul de cocos acasă și cum se folosește?

Aflați cum să pregătiți acasă untul de cocos, un aliment care are aplicații în cosmetică și care poate contribui la îmbunătățirea sănătății.
Cum se face untul de cocos acasă și cum se folosește?

Ultima actualizare: 19 Octombrie, 2021

Untul de cocos este un produs care poate fi considerat sănătos atât timp cât este consumat în cantitatea corectă. Conține grăsimi care contribuie la modularea mecanismelor inflamatorii ale corpului. Cum se face untul de cocos acasă și cum se folosește?

Este important să rețineți că este necesar să evitați supunerea untului de cocos la temperaturi ridicate, deoarece calitatea lipidelor sale ar putea varia.

Aportul de acizi grași este necesar pentru o sănătate optimă. Contrar a ceea ce s-a crezut mulți ani, acești nutrienți nu cauzează boli cardiovasculare atât timp cât nu sunt trans. Este adevărat că sunt calorici, dar introducerea lor în contextul unei diete echilibrate este suficientă.

Beneficiile untului de cocos

Făină de cocos

Vom explica cum se face untul de cocos acasă, dar mai întâi veți descoperi beneficiile pentru sănătate ale acestui aliment. Amintiți-vă că varietatea dietei este esențială pentru a evita un deficit nutrițional care ar putea pune în pericol buna funcționare a organismului.

Permite o mai bună absorbție a vitaminelor

Grăsimea este un mediu în care se dizolvă multe vitamine liposolubile. Unele dintre ele, cum ar fi vitamina D, sunt necesare pentru a controla mecanismele inflamatorii din corpul uman.

Dacă există un aport inadecvat de vitamina D, apare o incidență mai mare a multor boli cronice, cum ar fi cele cardiovasculare. Acest lucru este demonstrat de o investigație publicată de In Vivo.

Din acest motiv, este esențial să vă asigurați că cel puțin 20-25% din caloriile zilnice provin din lipide. În acest context, multe dintre vitamine vor fi absorbite în mod optim, permițând corpului uman să funcționeze corect.

Ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare

A dispărut mitul conform căruia grăsimile dăunează sănătății inimii. De fapt, există dovezi ce arată că lipidele din nuca de cocos sunt benefice pentru acest sistem, deoarece pot limita riscul de a dezvolta ateroscleroză. Acționează asupra mecanismelor inflamației, ceea ce poate proteja împotriva atacurilor de cord.

Trebuie remarcat faptul că adevăratul dușman al sănătății cardiovasculare este grăsimea trans. Aceasta se găsește în principal în produsele industriale ultraprelucrate și în acele alimente care au fost supuse unor procese termice foarte agresive, cum ar fi coacerea la temperaturi ridicate. Grăsimile trans trebuie să fie limitate pentru a evita deteriorarea sănătății.

Generează sațietate

Sațietatea este o senzație modulată de diferite mecanisme, printre care se numără și nivelul de distensie stomacală. Cu toate acestea, nu toți nutrienții sunt capabili să inducă sațietatea în același mod.

În timp ce carbohidrații generează o supresie a senzației de foame pe termen foarte scurt, grăsimile și proteinele mențin sațietatea mai mult timp. Acest lucru este sugerat de un studiu publicat în European Journal of Clinical Nutrition.

Este important să subliniem că optimizarea binomului apetit-sațietate este esențială pentru a garanta respectarea unei diete hipocalorice care permite pierderea în greutate. Dacă aportul de grăsimi, proteine sau fibre nu este suficient, poate apărea o situație de anxietate care va pune în pericol respectarea ghidului alimentar.

Cu toate acestea, unii oameni suferă de hiperfagie, având poftă de mâncare în orice moment. În acest caz, este necesar să se acționeze medicamentos pentru a corecta situația.

Cum se face untul de cocos acasă: ingrediente

Pentru a face unt de nucă de cocos veți avea nevoie doar de un singur ingredient: 500 g de nucă de cocos rasă. În funcție de calitatea sa, veți obține un rezultat cu anumite caracteristici organoleptice. Pe cât posibil, se recomandă utilizarea unei nuci de cocos dintr-un soi bio, deoarece densitatea și aroma nutritivă sunt mult mai mari.

Instrcțiuni pas cu pas

Cum se face untul de cocos acasă

  1. Puneți nuca rasă în paharul unui robot de bucătărie.
  2. Măcinați la putere maximă timp de un minut.
  3. Ulterior, reduceți viteza într-un mod progresiv până ajunge la minim.
  4. Odată ce procesul este finalizat, utilizați o spatulă de bucătărie pentru a separa partea care s-a lipit de margine.
  5. Reporniți robotul 25 de secunde la putere maximă. Scopul este de a obține o cremă omogenă, cu o textură semilichidă la temperatura camerei.
  6. Este important să rețineți că, la rece, untul va deveni mai gros. Dacă este încălzit, va dobândi rapid o formă lichidă.

Untul de cocos în îngrijirea frumuseții

Untul de cocos poate fi folosit ca aliment, dar este utilizat în mod obișnuit și în multe tratamente de înfrumusețare pentru a îmbunătăți sănătatea și aspectul pielii și părului.

De fapt, este un produs cu proprietăți antimicrobiene care poate împiedica uscarea excesivă a epidermei sau dezvoltarea de infecții pe suprafața sa.

Funcționează chiar și ca pastă de dinți prin prevenirea problemelor gingivale care pot provoca dureri sau pot condiționa starea de bine. Pentru a face acest lucru, poate fi amestecat cu pasta de dinți obișnuită și aplicat în fiecare seară timp de câteva minute cu ajutorul unei periuțe.

De asemenea, untul de cocos este un remediu eficient pentru persoanele cu păr uscat. În acest caz, trebuie aplicat pe păr ca o mască și lăsat să acționez câteva minute. Acest lucru reduce daunele cauzate de plăci, uscătoare sau substanțe chimice utilizate pentru a facilita coafarea.

Cum se folosește untul de cocos în bucătărie?

În domeniul culinar, untul de cocos are mai multe aplicații practice. Este inclus în rețete la cuptor sau smoothie-uri. Poate fi inclus în alimentele pentru bebeluși și combinat cu iaurturi, terci de fulgi de ovăz sau orez.

Persoanele care urmează o dietă vegană pot consuma unt de cocos. Nu este recomandat să gătiți cu ulei de cocos ca înlocuitor al uleiului de măsline extravirgin. Deoarece conține o cantitate mai mare de acizi grași saturați, untul de cocos devine mai sensibil la temperaturi ridicate. Proporția de lipide care devin trans este mai mare, ceea ce este dăunător.

Cum se face untul de cocos: concluzie

După cum ați văzut, pregătirea untului de cocos acasă este foarte ușoară. Nu este nevoie de ingrediente deosebite pentru a obține un rezultat perfect. În plus, este un ingredient sănătos pe care îl puteți încorpora în diferite preparate culinare, indiferent dacă sunteți vegani sau dacă aveți o dietă flexibilă.

Pentru a garanta menținerea sănătății este necesar să combinați o dietă bună cu alte obiceiuri de viață sănătoase. Printre acestea, se remarcă practicarea activității fizice în mod regulat. Prin sport, nivelul inflamației este redus, iar metabolismul funcționează optim.

S-ar putea să te intereseze...
Rețetă ușoară de supă cremă de avocado
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Rețetă ușoară de supă cremă de avocado

Rețeta de supă cremă de avocado este ușor de preparat și conține o cantitate generoasă de lipide de înaltă calitate, vitamine și minerale.



  • Nitsa, A., Toutouza, M., Machairas, N., Mariolis, A., Philippou, A., & Koutsilieris, M. (2018). Vitamin D in Cardiovascular Disease. In vivo (Athens, Greece)32(5), 977–981. https://doi.org/10.21873/invivo.11338
  • Korrapati, D., Jeyakumar, S. M., Putcha, U. K., Mendu, V. R., Ponday, L. R., Acharya, V., Koppala, S. R., & Vajreswari, A. (2019). Coconut oil consumption improves fat-free mass, plasma HDL-cholesterol and insulin sensitivity in healthy men with normal BMI compared to peanut oil. Clinical nutrition (Edinburgh, Scotland)38(6), 2889–2899. https://doi.org/10.1016/j.clnu.2018.12.026
  • Warrilow, A., Mellor, D., McKune, A., & Pumpa, K. (2019). Dietary fat, fibre, satiation, and satiety-a systematic review of acute studies. European journal of clinical nutrition73(3), 333–344. https://doi.org/10.1038/s41430-018-0295-7