Cum trebuie să te îngrijești la menopauză?

02 Februarie, 2021
La apariția primelor simptome ce anunță sfârșitului ovulației în corpul unei femei, debutează perioada de menopauză. Deși nu o poți opri, este important să te pregătești pentru acest moment.

Între 45 și 55 de ani, femeile experimentează fenomenul cunoscut sub numele de menopauză. Practic, acesta constă în sfârșitul ovulației și al fertilității. Deși aceasta este o parte normală a ciclului de viață al femeii, pot apărea multe simptome neplăcute. Știi cum trebuie să te îngrijești la menopauză?

Insomnia, oboseala, căderea părului și osteoporoza sunt câteva dintre simptomele fizice pe care le poți experimenta. La acestea putem adăuga unele modificări ale dispoziției, cum ar fi starea de spirit proastă, anxietatea și dorința sexuală redusă.

Totul indică faptul că ar trebui să te pregătești bine pentru această etapă. Așadar, iată câteva lucruri practice pe care le poți face pentru a reduce unele dintre simptomele acestui proces biologic.

Cum trebuie să te îngrijești la menopauză?

Pregătește o dietă pentru menopauză

Femei care știu cum să te îngrijești la menopauză
La menopauză, reducerea cantității de hormoni îți poate afecta greutatea corporală și distribuția anumitor nutrienți, cum ar fi calciul.

Dacă menopauza este un proces dificil, o dietă nesănătoasă la menopauză nu face decât să înrăutățească lucrurile. Dacă nu controlezi anumite aspecte în acest stadiu al vieții, atunci acesta poate avea un efect negativ asupra sănătății. Obiectivul este să deții controlul asupra nivelului de glucoză, colesterol și tensiune arterială.

De fapt, funcționarea corpului și producerea de hormoni depind într-o mare măsură de dietă. În plus, este o idee bună să-ți crești consumul de alimente care conțin calciu, fier și alte minerale. Astfel, poți ajuta la combaterea osteoporozei.

Citește mai mult:

Rolul dietei la menopauză: ameliorarea simptomelor

Bea cel puțin doi litri de apă pe zi

Deshidratarea pielii este unul dintre cele mai raportate simptome în timpul menopauzei. În plus, deshidratarea poate complica simptomele hormonale. Din acest motiv, trebuie să-ți menții corpul hidratat, consumând cel puțin doi litri de apă pe zi.

Nu fuma și nu consuma alcool

Cunoaștem efectul negativ pe care aceste vicii îl au asupra hormonilor. Știm că și băuturile cu cofeină pot compromite producția de hormoni a organismului. Lucrul logic de făcut este să reduci consumul acestor produse în timpul menopauzei. De asemenea, trebuie să menționăm faptul că alcoolul și tutunul contribuie la deshidratare. Orice lucru care te poate deshidrata nu este recomandat.

Ai nevoie de distragerea atenției

Doamnă care aleargă în parc
În această etapă, poți experimentați modificări ale dispoziției. Exercițiile fizice și alte hobby-uri te pot ajuta să ai o menopauză fericită.

Singura modalitate de a face față efectelor psihologice ale menopauzei este să faci ceea ce îți place. Ar trebui să pui în practică orice te calmează, creează pace interioară sau te satisface. Făcând acest lucru, vei putea învinge anxietatea și stresul, stimulând hormonii fericirii.

Ideea este să activezi producția de dopamină, endorfine și serotonină prin activitățile tale. Poți face acest lucru încurajând stări de spirit pozitive. Sănătatea ta mintală depinde doar de tine.

Exercițiile aerobice te vor pregăti mai bine decât orice altceva

Exercițiile fizice sunt una dintre cele mai eficiente modalități de a te îngriji în timpul menopauzei și de a preveni simptomele acesteia. Obișnuiește-te să faci activități fizice care ajută sănătatea cardiovasculară și întăresc mușchii și oasele. Sunt fundamentale pentru femei în această etapă a vieții lor.

Printre beneficiile exercițiilor fizice, menționăm prevenirea bolilor cardiovasculare și menținerea elasticității țesuturilor. În practică, exercițiile aerobice și antrenamentele de intensitate ridicată întăresc mușchii și oasele și te ajută să te pregătești pentru a face față menopauzei. De asemenea, ajută în mod considerabil starea de spirit.

Mergi regulat la medic

Medic ce explică cum să te îngrijești la menopauză
Adoptarea unor obiceiuri sănătoase și respectarea sfaturilor medicului îți vor asigura o bună calitate a vieții după menopauză.

Nu poți trata problemele corpului dacă nu știi ce nu este în regulă. Din această cauză, trebuie să programezi vizite regulate la medicul ginecolog și internist. Acesta îți va spune, de exemplu, ce suplimente de vitamine ar trebui să iei sau cum să-ți completezi dieta.

Unele simptome, cum ar fi nevoia constantă de a urina sau insomnia, pot fi tratate cu medicamente. În plus, între 40 și 50 de ani trebuie să adopți strategii pentru prevenirea diferitelor tipuri de cancer.

Citește mai mult:

Câștigul în greutate la menopauză este inevitabil?

Ai grijă de tine mai mult ca oricând în timpul menopauzei

În timpul menopauzei, modificările hormonale creează schimbări interne în distribuția grăsimilor. Din acest motiv, va trebui să-ți menții greutatea sub control cu o dietă sănătoasă și o intensificare a activității fizice.

Potrivit anumitor studii, 80% dintre femei prezintă simptome ale menopauzei. Având în vedere probabilitatea ridicată a acestor efecte, îți recomandăm să te îngrijești corespunzător chiar înainte de a ajunge la menopauză.

  • Sociedad española de ginecología y obstetricia (S/F). Consejos de salud para mantenerse sana y activa (España). https://sego.es/mujeres/Consejos%20de%20salud%20sana%20y%20activa%20menopausia.pdf
  • A. Carvajal Lohr; M. Flores Ramos; S.I. Marin Montejo; C.G. Morales Vidal (2016). Los trastornos de ansiedad durante la transición a la menopausia (Mexico). https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S018753371600011X
  • I. Pavón de Paz; C. Alameda Hernando; J. Olivar Roldán (2006). Obesidad y menopausia (España). http://scielo.isciii.es/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0212-16112006000900001