Sucul de castraveți murați: nutriție, beneficii și efecte secundare
 

Sucul de castraveți murați: nutriție, beneficii și efecte secundare

Sucul de castraveți murați este apreciat pentru beneficiile sale. Vă explicăm cum să profitați de el și ce spune știința!
Sucul de castraveți murați: nutriție, beneficii și efecte secundare

Ultima actualizare: 06 Mai, 2022

Castraveții sunt legume care se conservă în saramură. Sucul de castraveți murați este apreciat pentru proprietățile sale antiseptice, care permit prelungirea vieții comerciale a acestei legume. Știați că sucul de castraveți murați are beneficii pentru sănătate?

Se numește cornișon sau Cucumis sativus L. Este fructul unei erbacee anuale, de tip viță de vie, din familia Cucurbitaceelor. Se recoltează când dimensiunea sa atinge maxim 15 centimetri și este destinat consumului. Există varietăți cu suprafață netedă sau denivelată.

De exemplu, pentru sportivi, sucul de castraveți murați pare să îmbunătățească performanța și să reducă crampele. De asemenea, ajută la ameliorarea mahmurelii și la îmbunătățirea sănătății intestinale.

Unele beneficii au suport științific, iar altele nu.

Un pic de istorie și caracteristici ale castraveților murați

Murăturile sunt originare din India, din zona Himalaya. Prepararea lor a început cu peste 3000 de ani în urmă în Africa, Grecia, Italia și Asia Mică.

În anii 1300, au ajuns în Anglia. Apoi, Cristofor Columb le-a dus în Haiti. De acolo, au trecut în Statele Unite la sfârșitul secolului al XVI-lea.

Acest fruct aparține aceleiași familii cu pepenele, dovleacul și dovleceii. Planta este târâtoare, iar fructul are o formă cilindrică alungită. Cele mai bune fructe ar trebui să aibă coaja strălucitoare, netedă, fără semne de lovituri și o textură fermă.

Castravetele se poate păstra în frigider timp de o săptămână. Apoi, își pierde textura. Odată tăiat, nu rezistă mai mult de 24 de ore.

Întrucât unele persoane nu îl digeră bine, se poate tăia, săra și apoi păstra timp de o oră în frigider. Un alt mod de consum este cu oțet sau murat.

Cornișonul murat se păstrează în stare optimă mult timp datorită acidității oțetului. Acest lucru determină o dezvoltare microbiană scăzută, atât timp cât castravetele stă la rece. Sucul în care se prepară are câteva beneficii pe care le vom vedea mai târziu.

Castron cu castraveți murați

Sucul de castraveți murați? proprietăți nutriționale

Un studiu a arătat că 100 grame de suc de castraveți murați furnizează doar 0,5 grame de carbohidrați. Mineralele magneziu, potasiu și calciu abia acoperă 3 până la 5% din aportul zilnic recomandat.

În schimb, conținutul de sodiu variază între 50 și 115% din aportul recomandat. Motivul este cantitatea mare de sare folosită la preparare.

De asemenea, s-a descoperit că sucul de castraveți murați nepasteurizat fără oțet oferă cantități mari de probiotice.

Beneficiile sucului de castraveți murați

Oricine ar crede că sucul de castraveți murați este doar oțet, apă și sare. Cu toate acestea, știința l-a asociat cu unele beneficii pe care le vom enumera mai jos.

Reduce crampele musculare

Cercetările au descoperit că, atunci când un grup de bărbați deshidratați a băut 40 mililitri de suc de castraveți murați la fiecare 100 kilograme de greutate corporală, crampele musculare au dispărut. În plus, recuperarea a fost cu 45% mai rapidă.

Se presupune că sucul de castraveți murați poate stimula un reflex ce trimite un semnal către sistemul nervos pentru a opri crampele. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe studii pentru a confirma această constatare.

Ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge

O investigație la persoanele cu diabet zaharat de tip 2 a măsurat efectul consumului de oțet asupra metabolismului zahărului muscular. S-a constatat că oțetul a reușit să reducă creșterea glicemiei după mese și creșterea nivelului de insulină. Creșterea trigliceridelor din sânge a fost, de asemenea, redusă fără a afecta degradarea lipidelor.

Tratează mahmureala

Când băuturile alcoolice sunt consumate în exces, apare mahmureala. Se manifestă prin dureri de cap și greață, printre alte simptome.

În general, este cauzată de deshidratare. Prin urmare, atunci când bem suc de castraveți murați, bem și mai multă apă datorită conținutului ridicat de sodiu.

Poate îmbunătăți sănătatea intestinală

Acest suc este un produs alimentar fermentat, cu o aciditate care poate aduce beneficii sănătății intestinale. Alimentele fermentate încurajează dezvoltarea bacteriilor și a microbiotei sănătoase în intestin. În plus, aciditatea intestinală întârzie înmulțirea bacteriilor patogene.

Trebuie clarificat faptul că sucul pasteurizat poate favoriza dezvoltarea bacteriilor benefice, dar nu este considerat un vehicul pentru astfel de microorganisme. Cu toate acestea, sucurile nepasteurizate pot fi purtătoare de probiotice.

Poate facilita pierderea în greutate

Acidul acetic, componenta principală a oțetului, suprimă acumularea de grăsime corporală la animale. Un studiu efectuat pe oameni obezi care au consumat între 15 și 30 mililitri de oțet pe zi a constatat că aceștia au pierdut mai multă grăsime.

Funcționează ca un hidratant

Practicarea exercițiilor fizice mai mult de o oră într-un climat cald poate provoca deshidratare. Transpirația vă face să pierdeți atât sodiu, cât și potasiu.

Deci, în astfel de circumstanțe, este necesară o modalitate rapidă de hidratare. Sucul de castraveți murați oferă electroliți precum sodiul și potasiul, pe lângă apă fructului în sine.

Consumul de suc de castraveți murați după un antrenament cardio poate ajuta la refacerea electroliților pierduți. Cu toate acestea, dacă aveți probleme cu tensiunea arterială, trebuie să vă adresați medicului.

Femeie care face plajă
Deshidratarea după exercițiile intense din timpul verii poate fi prevenită cu suc de castraveți murați. Anumite persoane nu îl vor putea consuma dacă au risc cardiovascular.

Efecte secundare ale sucului de castraveți murați

Înainte de a-l include în dietă, există câteva aspecte de luat în considerare:

  • Poate fi greu de digerat: prea mult suc poate provoca gaze, reflux, diaree sau dureri de stomac. Dacă este consumat frecvent, agravează simptomele gastritei și ale ulcerului peptic.
  • Crește tensiunea arterială: nivelurile ridicate de sare cresc tensiunea arterială.
  • Oferă prea mult sodiu: atunci când în alimente este multă sare, este posibil să apară retenția de apă, distensia abdominală sau chiar edemul.
  • Dezechilibrul apei și al electroliților: Deși studiile spun contrariul, unii medici cred că sucul de castraveți murați poate provoca un dezechilibru electrolitic.

Este convenabil să bem sucul de castraveți murați?

Până acum, știința susține mai multe beneficii, mai ales ameliorarea crampelor musculare.

Dacă nu există patologii asociate și observați o ameliorare a crampelor musculare atunci când beți acest suc, nu ezitați să-l consumați. Aveți grijă la sodiul total ingerat într-o zi. Consultați medicul!



  • Dale, R. B., Leaver-Dunn, D., & Bishop, P. (2003). A Compositional Analysis of a Common Acetic Acid Solution With Practical Implications for Ingestion. Journal of athletic training38(1), 57–61.
  • MILLER, KEVIN C.1; MACK, GARY W.2; KNIGHT, KENNETH L.2; HOPKINS, J. TY2; DRAPER, DAVID O.2; FIELDS, PAUL J.3; HUNTER, IAIN2 Reflex Inhibition of Electrically Induced Muscle Cramps in Hypohydrated Humans, Medicine & Science in Sports & Exercise: May 2010 – Volume 42 – Issue 5 – p 953-961 doi: 10.1249/MSS.0b013e3181c0647e
  • Panayota Mitrou, Eleni Petsiou, Emilia Papakonstantinou, Eirini Maratou, Vaia Lambadiari, Panayiotis Dimitriadis, Filio Spanoudi, Sotirios A. Raptis, George Dimitriadis, “Vinegar Consumption Increases Insulin-Stimulated Glucose Uptake by the Forearm Muscle in Humans with Type 2 Diabetes”, Journal of Diabetes Research, vol. 2015, Article ID 175204, 7 pages, 2015. https://doi.org/10.1155/2015/175204
  • Allen, S., Miller, K. C., Albrecht, J., Garden-Robinson, J., & Blodgett-Salafia, E. (2013). Ad libitum fluid intake and plasma responses after pickle juice, hypertonic saline, or deionized water ingestion. Journal of athletic training48(6), 734–740. https://doi.org/10.4085/1062-6050-48.5.04
  • Eva Gimeno Creus. Alimentos prebióticos y probióticos. Offarm. Vol. 23. Núm. 5. páginas 90-98 (Mayo 2004). Disponible en: https://www.elsevier.es/es-revista-offarm-4-articulo-alimentos-prebioticos-probioticos-13061800
  • Kondo, T., Kishi, M., Fushimi, T., Ugajin, S., & Kaga, T. (2009). Vinegar Intake Reduces Body Weight, Body Fat Mass, and Serum Triglyceride Levels in Obese Japanese Subjects. Bioscience, Biotechnology, and Biochemistry, 73, 1837 – 1843.
  • Urdampilleta, A.; Martínez-Sanz, J.M.; Julia-Sanchez, S.; Álvarez-Herms, J. Protocolo de hidratación antes, durante y después de la actividad físico-deportiva Motricidad. European Journal of Human Movement, vol. 31, julio-diciembre, 2013, pp. 57-76. Asociación Española de Ciencias del Deporte Cáceres, España.