Utilizarea suplimentelor probiotice

13 Septembrie, 2020
Suplimentele probiotice contribuie la prevenirea bolilor la persoanele sănătoase și la ameliorarea acestora la pacienții cu anumite afecțiuni. În plus, este o idee bună să le consumi dacă ești sub tratament cu antibiotice. Află mai multe despre probiotice în acest articol!

Suplimentele probiotice sunt microorganisme vii care, atunci când sunt administrate în cantități adecvate, oferă multe beneficii pentru sănătate. În general, oricine poate lua aceste capsule, dar anumite grupe de populație beneficiază mai mult de utilizarea suplimentelor cu probiotice. Citește mai departe pentru a afla tot ce trebuie să știi despre acestea!

Tot ce trebuie să știți despre suplimentele probiotice

Așa cum am menționat mai sus, probioticele sunt bacterii care oferă beneficii pentru sănătate. Le poți găsi în diverse alimente, cum ar fi:

  • Iaurt
  • Chefir
  • Lapte acru (tipic bucătăriei mexicane)
  • Varză acră, kimchi (de origine coreeană)
  • Murături
  • Ceai Kombucha
  • Tempeh
  • Suplimente alimentare

Deși le poți găsi în unele alimente datorită modului în care preparate, aceste bacterii nu pot ajunge întotdeauna în colon supraviețuind călătoriei lungi prin intestine, așa cum afirmă anumite studii. De fapt, ar trebui să ingerăm alimente probiotice foarte des și într-o cantitate destul de mare pentru a ne bucura de beneficiile probioticelor. Prin urmare, suplimentele probiotice încapsulate corespunzător pot supraviețui în sistemul digestiv și pot oferi avantaje suplimentare.

Citește mai mult:

Probioticele și prebioticele – câteva informații utile

Utilizarea suplimentelor probiotice: când să apelezi la ele?

Capsule de probiotice
Suplimentele probiotice pot ajuta la prevenirea bolilor. De asemenea, este bine să le iei după tratamentul cu antibiotice.

În prezent, experții recunosc faptul că probioticele servesc la îmbunătățirea stării funcționale și a simptomelor persoanelor bolnave și pot ajuta oamenii să rămână sănătoși sau să prevină bolile.

Cu toate acestea, anumite grupuri de oameni beneficiază mai mult de pe urma administrării de probiotice. De exemplu, persoanele care au fost tratate cu antibiotice pot beneficia cu adevărat de probiotice.

Antibioticele distrug atât agenții patogeni răi, cât și microorganismele benefice (microbiota, flora vaginală și alte membrane mucoase, etc.). Probioticele ajută la înlocuirea agenților benefici. Prin urmare, după administrarea de antibiotice, o idee bună este să iei probiotice timp de cel puțin o lună.

Mai mult, cele mai importante dovezi ale eficacității probioticelor au fost înregistrate în tratamentul diareii infecțioase acute, în special la copii. Și pacienții cu disbioză intestinală obțin beneficii importante în urma administrării de probiotice. Alte afecțiuni în care se recomandă administrarea de probiotice sunt:

  • Obezitate
  • Diabet zaharat de tip 1 și 2
  • Sindrom metabolic
  • Lupus eritematos sistemic (LES)
  • Artrită reumatoidă
  • Sindromul supradezvoltării bacteriene
  • Boala inflamatorie a intestinului
  • Sindromul colonul iritabil
  • Boala celiacă

Suplimentele probiotice sunt utile și pentru persoanele în vârstă. Atunci când îmbătrânim, apare o reducere a diversității microbiene, reducându-se prezența microorganismelor benefice. De asemenea, experții studiază utilizarea probioticelor în anumite boli, cum ar fi astmul, dermatita atopică, tulburările neurologice, depresia, anxietatea, cancerul și afecțiunile bucale.

Așa cum am menționat mai sus, consumul de probiotice este considerat sigur pentru majoritatea oamenilor. Cu toate acestea, ele pot declanșa infecții la persoanele imunodeprimate. Aceste persoane nu trebuie să ia probiotice fără prescripție medicală.

Îți recomandăm:

10 alimente pentru a regla digestia

Cele mai bune suplimente probiotice

Femeie care profită de utilizarea suplimentelor cu probiotice
Cele mai bune suplimente probiotice sunt cele care conțin un număr mare de tulpini diferite.

Pentru a te asigura că tulpinile probiotice administrate oral au efecte benefice, acestea trebuie să reziste la condițiile de mediu ale tractului digestiv și la efectul microbicid al salivei, al acidului gastric, al bilei și al secrețiilor pancreatice, printre altele. De asemenea, compoziția diferitelor secreții, timpul de golire gastrică sau motilitatea intestinală pot varia în funcție de vârsta și starea de sănătate a pacientului.

De asemenea, este important să alegi tulpinile de microorganisme în funcție de starea ta de sănătate. Cu cât există mai multe tulpini diferite, cu atât mai bine. Prin urmare, probioticele care conțin tulpini multiple sunt cele mai bune.

Un supliment probiotic bun ar trebui să conțină cel puțin 1 miliard CFU (unități care formează colonii). Probioticele cu mai puține CFU sunt mult mai puțin eficiente.

Utilizarea suplimentelor probiotice: cum să le iei

Nu consuma niciodată probiotice cu alimente foarte acide (citrice, roșii sau oțet, printre altele) sau cu băuturi calde (ceai, cafea, infuzii sau supe, printre altele), deoarece acestea le împiedică acțiunea.

Cel mai bun mod de a lua suplimente probiotice este pe stomacul gol cu apă călduță. Atât pH-ul stomacului, cât și nivelul scăzut de acid clorhidric sunt factori care favorizează supraviețuirea bacteriilor. Din același motiv, trebuie să aștepți 10 – 15 minute înainte de a mânca. De asemenea, dacă iei antibiotice, ia suplimentul cu cel puțin trei ore mai târziu.

În cele din urmă, dacă vrei să iei suplimente probiotice, iei antibiotice sau ai orice boală pe care o poți ameliora cu acestea, consultă un medic pentru a descoperi care este medicamentul potrivit pentru tine.

  • Govender M., Choonara YE., Kumar P., Toit LC., et al., A review of the advancements in probiotics delivery: convetional vs non conventional formulations for intestinal flora supplementation. AAPS PharmSciTech, 2014. 15 (1): 29-43.
  • Szajewska H., Canani RB., Guarino A:, Hojsak I., et al., Probiotics for the prevention of antibiotic associated diarrhea in children. J Pediatr Gastroenterol Nutr, 2016. 62 (3): 495-506.
  • Liu B., He Y., Wang M., Liu J., et al., Efficacy of probiotics on anxiety – a meta analysis of randomized controlled trials. Depress Anxiety, 2018. 35 (10): 935-945.