8 soiuri de mere și caracteristicile acestora

Mărul este foarte popular, dar știți ce soi mâncați? Aflați beneficiile fiecărui soi în parte!
8 soiuri de mere și caracteristicile acestora

Ultima actualizare: 16 Octombrie, 2021

Mărul este un fruct comestibil foarte popular. Este cărnos și rotund. Există diferite niveluri de dulceață, deoarece există soiuri de mere pentru toate gusturile.

Au fost recunoscute până la 7500 de soiuri cu culori roșu, verde și galben. Cu toate acestea, doar un număr mic de soiuri sunt comerciale. Beneficiile pentru sănătate sunt importante, deoarece merele conțin antioxidanți, fibre, vitamine și minerale. În acest articol, vă explicăm în detaliu avantajele consumului de mere și vă prezentăm soiurile pe care le puteți găsi în magazine.

Caracteristicile nutriționale ale mărului

Din punct de vedere nutrițional, valorile fiecărui soi nu se schimbă prea mult. Ceea ce variază este aciditatea, forma și culoarea.

100 de grame de măr, conform Departamentului pentru Agricultură al Statelor Unite (USDA), conțin 48 de kilocalorii, 0,27 grame de proteine, 0,13 grame de lipide și 12,8 grame de carbohidrați. Acestea oferă 2,7 grame de fibre și aproximativ 10 grame de zaharuri. Conținutul ridicat de apă îl face să fie suculent. Mărul conține 86,7 grame de apă.

Este o sursă importantă de potasiu, deoarece are 90 de miligrame la 100 grame. În plus, conține 11 miligrame de fosfor și 4 miligrame de magneziu. Conține și 4 miligrame de vitamina C, 3,4 miligrame de colină și 2 micrograme de vitamina A.

Beneficiile merelor

Beneficiile merelor sunt multiple. Acestea variază de la conținutul lor ridicat de antioxidanți, până la fibrele care contribuie la sănătatea intestinală.

Soiuri de mere roșii

1. Conținut de fibre

Mărul conține atât fibre solubile, cât și fibre insolubile. Cele insolubile reduc absorbția colesterolului în sistemul digestiv.

Departamentul de Agricultură din California de Nord susține că un măr pe zi scade colesterolul rău sau LDL cu 8-11%. Două mere pe zi scad colesterolul cu 16%.

În plus, fibrele contribuie la o bună sănătate intestinală, deoarece înmoaie scaunul, reducând astfel constipația. Dacă există scaune apoase, fibrele solubile le solidifică, deci merele ameliorează diareea.

2. Conținut ridicat de antioxidanți

Acest fruct este bogat în antioxidanți, cum ar fi beta-carotenul  (17 micrograme). De asemenea, conține 13 micrograme de criptoxantină. Are flavanoizi precum catehina, epicatechina și procianidina B2.

Antioxidanții previn oxidarea celulelor. Aceasta înseamnă că luptă împotriva radicalilor liberi, care sunt substanțe produse de organism ca deșeuri. Radicalii liberi sunt responsabili de procesul de stres oxidativ, asociat cu îmbătrânirea.

3. Prevenirea bolilor cardiovasculare

Cercetările au arătat relația dintre consumul de flavonoide din mere și reducerea bolilor cardiovasculare și cerebrovasculare. Unul dintre motivele pentru care merele sunt capabile să ofere acest efect este faptul că limitează nivelul colesterolului. În studiile efectuate la șoareci, s-a constatat că aportul de mere poate reduce acumularea de grăsime în arterele inimii.

Soiuri de mere

Deși există nenumărate soiuri de mere, le vom descrie pe cele comerciale, pe care le-ați văzut cu siguranță în piață.

1. Măr Fuji

Acest măr provine din orașul Fujisaki. Este un amestec de red melba și rall janet. Este rotund, de culoare roșie, cu pulpă și aromă fermă, suculentă și dulce. Aciditatea sa este minimă.

2. Royal gala

Acest soi provine din Noua Zeelandă. Este roșu intens, cu variații de la galben la portocaliu. Forma sa este rotunjită, cu o dimensiune de la mijlocie la mică. Este dulce cu o notă de aciditate, aromat și cu carne suculentă, albă și cremoasă.

3. Honeycrisp

Acest măr își are originea în Minnesota (Statele Unite). Este un fruct crocant, cu o culoare între roșu aprins și verde pal. Este dulce, cu o ușoară atingere de aciditate.

4. Granny Smith

Mărul Granny Smith este un măr hibrid, realizat dintr-un amestec de două specii. A apărut în Australia în 1868, după ce bunica Mary Ann Smith Sherwood a creat primul hibrid. Are un ton verde intens, deși poate fi și ușor roz. Este rotund, cu carne albă suculentă, acidă și clară. Aroma sa este delicată.

5. Roșu delicios

Este un măr cu coaja roșie, cu o scară de dulceață medie. Este aromat și cu carne suculentă.

6. Red melba

Acesta este un măr foarte dulce, cu o carne albă fermă. Coaja sa este moale și subțire. De fapt, rareori este necesar să fie curățat.

Soiuri de mere ionatane

7. Imperial

Mărul imperial este originar din Statele Unite. Aroma sa este fină și are o ușoară aciditate. Este unul dintre cele mai grele soiuri texturate. Este foarte suculent.

8. Winesap

Este mărul preferat pentru a face cidru de mere, datorită gustului său picant. Textura sa este de obicei netedă. Culoarea este roșu purpuriu și mărul are o dimensiune mică sau medie.

Alegeți orice varietate de măr și bucurați-vă de beneficiile sale

Se recomandă să consumați două mere pe zi. Dacă mâncați mai multe, există riscul de creștere în greutate și creșterea zahărului din sânge. Mergeți la piața din cartier și aflați ce soiuri de mere se vând acolo. Acum știți care sunt cele mai frecvente soiuri și le puteți alege în funcție de gusturi.

S-ar putea să te intereseze...
Cum se face un antibiotic natural cu usturoi și oțet de mere
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Cum se face un antibiotic natural cu usturoi și oțet de mere

Un antibiotic natural cu usturoi și oțet de mere este o alternativă excelentă la multe dintre medicamentele sintetice din farmacii.



  • Auclair S, Silberberg M, Gueux E, et al.: Apple polyphenols and fibers attenuate atherosclerosis in apolipoprotein E-deficient mice. J Agric Food Chem. 2008;56: 5558-63.
  • Mink PJ, Scrafford CG, Barraj LM, et al.: Flavonoid intake and cardiovascular disease mortality: a prospective study in postmenopausal women. Am J Clin Nutr. 2007; 85: 895-909
  • Palomo I. EL CONSUMO DE MANZANAS CONTRIBUYE A PREVENIR EL DESARROLLO DE ENFERMEDADES CARDIOVASCULARES Y CÁNCER: ANTECEDENTES EPIDEMIOLÓGICOS Y MECANISMOS DE ACCIÓN. Rev Chil Nutr Vol. 37, Nº3, Septiembre 2010
  • USDA. Apples, raw, without skin. 2018.
  • Melendez A. Importancia nutricional de los pigmentos carotenoides. ALAN v.54 n.2 Caracas jun. 2004