9 alimente pentru sănătatea arterelor
 

9 alimente pentru sănătatea arterelor

Menținerea unei diete echilibrate, bogate în alimente sănătoase și proaspete, vă va ajuta să vă bucurați de sănătate și bunăstare în fiecare zi.
9 alimente pentru sănătatea arterelor
Karla Henríquez

Verificat și aprobat de doctorul Karla Henríquez.

Ultima actualizare: 03 octombrie, 2022

Poate v-ați întrebat vreodată dacă există o modalitate de a desfunda arterele în mod natural. Da, există și vă prezentăm cele mai bune 9 alimente pentru sănătatea arterelor!

Alimentația joacă un rol esențial în sănătate. Prin urmare, dacă veți adopta o dietă sănătoasă, vă veți bucura de o sănătate de fier.

Obiceiurile greșite cresc riscul de a dezvolta boli cardiovasculare (cum ar fi ateroscleroza și hipercolesterolemia). Inflamația, obstrucția arterială din cauza formării plăcii ateromatoase și creșterea tensiunii arteriale sunt câteva dintre problemele care afectează deja milioane de oameni.

Experții în sănătate susțin că, atât pentru a preveni dezvoltarea bolilor, cât și pentru a preveni agravarea acestora, este necesar să avem un stil de viață sănătos și, mai ales, să învățăm să mâncăm bine.

9 alimente pentru sănătatea arterelor

Există multe alimente benefice care, pe lângă faptul că oferă organismului nutrienții de care are nevoie pentru a funcționa corect, pot adăuga calitate vieții. Secretul este să le includem regulat în dietă și să reducem la minim consumul acelor alimente care nu fac altceva decât să mărească riscul de a suferi de diverse boli.

Mai jos, vă vom prezenta alimentele care, în cadrul unei diete echilibrate, variate, bogate și suficiente, pot ajuta la desfundarea arterelor în mod natural. În plus, toate conțin antioxidanți, adică substanțe care reduc stresul oxidativ.

1. Sparanghel

Cele mai bune alimente pentru sănătatea arterelor

 

Se spune că această legumă este una dintre cele mai bune pentru desfundarea arterelor în mod natural, datorită cantității de fibre pe care o conține, precum și proteinelor, vitaminei C și E, acidului folic, lignanilor și flavonoidelor.

2. Avocado

Avocado este delicios și versatil și, în plus, este unul dintre cele mai bune alimente pentru buna funcționare a sistemului cardiovascular, deoarece conține acizi grași omega 3.

Experții de la Fundația Spaniolă pentru Nutriție indică faptul că avocado este un aliment care conține acizi grași mononesaturați, acizi grași nesaturați, potasiu și vitaminele C, E și B6.

3. Broccoli

Broccoli crud bucăți

 

Această legumă verde conține o cantitate semnificativă de vitamina K, un nutrient ce previne calcificarea sau întărirea pereților arteriali.

Vitaminele și compușii săi antioxidanți participă la prevenirea oxidării colesterolului rău sau LDL, care poate duce la probleme grave ale inimii. De asemenea, conține fibre care ajută la echilibrarea tensiunii arteriale și la reducerea stresului oxidativ.

4. Fulgi de ovăz

Regina cerealelor oferă organismului mulți nutrienți și, în plus, o cantitate mare de fibre alimentare și beta-glucan, o polizaharidă ce oferă anumite beneficii sănătății cardiovasculare. Din acest motiv, experții consideră că acest aliment este o opțiune recomandată pentru dieta zilnică.

5. Afine

Afine făcute suc

 

Afinele sunt alimente bune pentru sănătatea arterelor. Consumate moderat, în cadrul unei alimentații echilibrate, pot fi foarte benefice pentru sănătatea întregului organism.

6. Semințe de chia

Semințele de chia conțin fibre și acid alfa-linolenic care ajută la reglarea nivelului de colesterol LDL, a trigliceridelor și a substanțelor reziduale prezente în sânge. În plus, oferă proteine și nutrienți esențiali care îmbunătățesc performanța pentru a optimiza rezultatele activității fizice.

7. Pește oceanic

Cele mai bune alimente pentru sănătatea arterelor

 

Cunoscut și sub denumirea de pește gras, peștele de apă rece este una dintre cele mai importante surse de acizi grași omega-3, esențiali pentru reducerea formării plăcii ateromatoase și a inflamației care duce la tulburări cardiace.

Consumul a două porții săptămânal favorizează reglarea colesterolului și crește lipidele sănătoase care participă la curățarea arterelor. Vorbim despre pește precum somonul, macroul, codul, tonul, sardinele.

8. Usturoi

Datorită conținutului său de alicină și alți compuși benefici, usturoiul este un aliment capabil să regleze nivelul colesterolului din sânge. Acesta ar putea debloca arterele în mod natural.

Notă finală: alimente pentru sănătatea arterelor

Amintiți-vă că aceste alimente nu sunt un remediu pentru nicio boală, ci opțiuni pentru o dietă echilibrată și variată.

Experții de la Fundația Spaniolă a Inimii recomandă includerea lor cu moderație în dietă, alături de alte alimente proaspete și sănătoase. Aceștia recomandă și evitarea acelor alimente care conțin grăsimi dăunătoare inimii, cum ar fi produsele lactate integrale procesate la temperaturi înalte, cârnații, prăjelile, produsele de patiserie și produsele alimentare industriale.



  • Andersson K. E, Hellstrand P. Dietary oats and modulation of atherogenic pathways. Molecular Nutrition Food Research. Julio 2012. 56 (7): 1003-13.
  • Aparicio Vizuete A, Ortega Anta R. M. Efecto del consumo del beta-glucano de la avena sober el colesterol sanguíneo: una revisión. Revista Española de Nutrición Humana y Dietética. Junio 2016. 20 (2).
  • Ayerza R, Coates W. Ground chia seed and chia oil effects on plasma lipids and fatty acids in the rat. Nutrition Research. Noviembre 2005. 25 (11): 995-1003.
  • Barreto Penié J, Estrada Alfonso A. R. Papel de la nutrición en la prevención de la enfermedad ateroesclerótica: importancia de los suplementos dietéticos: nutracéuticos. Prevención cardiovascular. Diciembre 2011. 13-17.
  • Castellanos L, Rodriguez M. El efecto de omega 3 en la salud humana y consideraciones en la ingesta. Revista Chilena de Nutrición. Marzo 2015. 42 (1).
  • Huang H, Chen G, et al. Effects of berries consumption on cardiovascular risk factors: a meta-analysis with trial sequential analysis of randomized controlled trials. Scientific Reports. 2016. 6: 23625.
  • Majewski M. Allium sativum: facts and myths regarding human health. Roczniki Panstwowego Zakladu Higieny. 2014. 65 (1): 1-8.
  • Mayo Clinic. Arterioesclerosis/Aterosclerosis. Agosto 2022.
  • Medline Plus. Vitamina K. Biblioteca Nacional de Medicina de Estados Unidos.
  • Tsui P. F, Lin Ch-Sh. Spices and atherosclerosis. Nutrients. Noviembre 2018. 10 (11): 1724.
  • Wang L, Tao L, et al. Moderate-fat diet with one avocado per day increases plasma antioxidants and decreases the oxidation of small, dense LDL in adults with overweight and obesity: a randomized controlled trial. The Journal of Nutrition. Octubre 2019. 150 (2): 276-284.
  • Widmer R. J, Freund M.A, et al. Beneficial effects of polyphenol-rich olive oil in patients with early atherosclerosis. European Journal of Nutrition. Abril 2013. 52 (3): 1223-1231.
  • Wongwarawipat T, Papageorgiou N, et al. Olive oil-related anti-inflammatory effects on atherosclerosis: potential clinical implications. Endocrine, Metabolic & Immune Disorders Drug Target. 2018. 18 (1): 51-62.
  • Zahradka P, Wright B, et al. Daily non-soy legume consumption reverses vascular impairment due to peripheral artery disease. Atherosclerosis. Octubre 2013. 130 (2): 310-4.