Am învățat să fiu puternic când am înțeles că trebuie să mă ridic singur

A fi puternic implică deseori prioritizarea și acceptarea responsabilității de a te ridica singur.
Am învățat să fiu puternic când am înțeles că trebuie să mă ridic singur

Ultima actualizare: 01 Septembrie, 2021

Am învățat să fiu puternic. Trebuie să ne dăm seama că noi înșine suntem responsabili de schimbări. În ciuda sprijinului și încurajării celorlalți, deciziile sunt ale noastre și nimeni nu va putea face pașii necesari în locul nostru.

Când cădem, motivația, stima de sine și entuziasmul ne vor ajuta să depășim dificultățile. Uneori, acest echilibru personal este deranjat de diverși factori externi, cum ar fi perioadele de stres continuu, dezamăgirile zilnice sau consecințele pe care le produc relațiile toxice.

Prin urmare, vă invităm să reflectați asupra acestei chestiuni. Mai jos, vă prezentăm câteva aspecte care vă ajuta în astfel de circumstanțe.

Am învățat să fiu puternic când am înțeles că trebuie să mă ridic singur

Persoană obosită la birou

 

O expresie a celebrului fizician și om de știință Stephen Hawking este: „plânsul este inutil și o pierdere de timp”. Avem dreptul să facem acest lucru, nu există nicio îndoială. Dar când cineva se află într-o situație dificilă și complexă, nu există altă opțiune: doar noi vom putea ieși din abis.

Recunoașterea este dificilă, dar necesară. Sprijinul familiei, al prietenilor sau al instituțiilor sociale este esențial. Cu toate acestea, pasul spre mai bine este un act care se naște în adâncul propriei inimi.

Nimeni nu alege să fie slab. Diferitele evenimente care ne „lovesc” sunt cele care ne pun la încercare. În vremuri de adversitate, schimbarea gândurilor este necesară pentru a gestiona emoțiile mai eficient.

Vă explicăm în ce constă această strategie și vă vom propune și altele care sunt utile.

Consolidarea încrederii: a fi puternic depinde în mare măsură de tine

Cei care te iubesc îți pot da mâna pentru a te ajuta să te ridici. Dar, dacă picioarele tale nu te susțin și preferi să stai în pat, ajutorul altora nu va fi de nici un folos. Dacă alegi să profiți de acea încurajare pe care o primești, vei vedea că a fi puternic depinde în mare măsură de tine, că ultimul cuvânt este încă al tău. Acest lucru este evident în exemple precum următoarele:

  • Poartă un dialog intern pozitiv în fiecare zi. Pe măsură ce te străduiești să mănânci mai bine sau să faci exerciții fizice, evită texte precum „nu este posibil”, „astăzi nu pot”, „nu pot”, „acest lucru nu este pentru mine”.
  • Schimbându-ți gândurile, îți va fi mai ușor să scapi de griji. Acest lucru este sugerat de studii precum cel realizat de psihologul Colette R. Hirsch și colaboratorii săi.

Viața merge mai departe

O altă idee care este adesea vândută de cărțile de auto-ajutorare este aceea de a învăța să „renunți” atât la obiecte, cât și la oameni. Aceasta este adesea o provocare complicată, având în vedere că:

  • Ne atașăm de cei pe care îi iubim pentru că așa concepem fericirea. A da și a primi este bucuria supremă. Prin urmare, este aproape inevitabil să nu te agăți de familie, copii sau partener.
  • Trebuie să înțelegem că nimic în viață nu este sigur. Ceea ce avem astăzi se poate pierde mâine. A învăța să renunți este sănătos.
  • Acceptarea durerii, separării și pierderii ne va permite să facem ajustări fundamentale. „Presupun că nu mă mai iubești, mă doare. Dar înțeleg că pot continua să avansez singur, fiind puternic și iubindu-mă pe mine.”

Grija de sine

Femeie relaxată pe canapea

Cea mai bună îngrijire nu este ceea ce oferă ceilalți, ci ceea ce îți oferi tu. Ce înseamnă asta? Să ne gândim pentru câteva secunde:

  • Dacă ne spunem că viața nu ne va mai oferi nimic bun, că trenul a trecut deja și că dragostea sau fericirea nu vor mai apărea, ne autosabotăm. Nu există un dușman mai rău decât propriile gânduri.
  • Să încercăm să ne amintim când ne-am mulțumit ultima dată . Pentru a fi puternici, este necesar să recunoaștem că merităm să fim fericiți, să ne bucurăm și să ne oferim emoții pozitive:
    • Trebuie să ne bucurăm de „ aici și acum”, prețuind oricare dintre detaliile care ne înconjoară: lumina, zgomotul oamenilor care râd, o față prietenoasă în reflexia unui pahar…
    • Trebuie să ne facem un cadou simplu: un prânz, o după-amiază la plajă, o haină nouă, o altă tunsoare, o ieșire cu prietenii, etc.

Am învățat să fiu puternic

Acestea sunt câteva idei esențiale pentru a face față acelor circumstanțe nefaste care ne pun atât de des la încercare. Fără a înceta să ne bazăm pe ceilalți, strategii precum gestionarea propriilor gânduri, învățarea „renunțării” și, mai presus de toate, iubirea de sine sunt esențiale pentru a ne ridica.

În momentul în care înțelegem că decizia este a noastră, facem cel mai important pas.

S-ar putea să te intereseze...
Anxietatea la trezire: cum se tratează?
Doza de SănătateCitește pe Doza de Sănătate
Anxietatea la trezire: cum se tratează?

Anxietatea la trezire constă în experimentarea unei serii de simptome fizice și psihologice neplăcute imediat după terminarea somnului.



  • Eagleson, C., Hayes, S., Mathews, A., Perman, G., & Hirsch, C. R. (2016). The power of positive thinking: Pathological worry is reduced by thought replacement in Generalized Anxiety Disorder. Behaviour Research and Therapy, 78, 13–18. https://doi.org/10.1016/j.brat.2015.12.017
  • Gustavon, D. E., Du Pont, A., Whisman, M. A., & Miyake, A. (2018). Evidence for Transdiagnostic Repetitive Negative Thinking and Its Association with Rumination, Worry, and Depression and Anxiety Symptoms: A Commonality Analysis. Collabra: Psychology, 4(1), 13. https://doi.org/10.1525/collabra.128