Care sunt alimentele cu cele mai multe toxine?
 

Care sunt alimentele cu cele mai multe toxine?

Peștele, carnea roșie și produsele lactate sunt alimentele cu cel mai mare conținut de toxine. Cum ar trebui să le consumăm pentru a evita riscurile?
Care sunt alimentele cu cele mai multe toxine?
Maria Patricia Pinero Corredor

Verificat și aprobat de nutriționistul Maria Patricia Pinero Corredor.

Ultima actualizare: 30 noiembrie, 2022

În fiecare zi, corpul absoarbe mii de toxine din alimentele pe care le consumăm. Acestea pot fi substanțe chimice adăugate, toxine naturale sau compuși care au suferit anumite modificări. Excesul acestor substanțe poate genera numeroase probleme de sănătate. Care sunt alimentele cu cele mai multe toxine?

Alimente cu cele mai multe toxine

Alimentele de mai jos sunt bogate în toxine. Totuși, nu înseamnă că sunt rele sau că trebuie să încetați să le consumați. Trebuie doar să le mâncați cu moderație.

Dacă aveți o dietă bogată în toxine, trebuie să o echilibrați cu exerciții fizice, fructe și legume care ajută la detoxifierea organismului și la menținerea echilibrului nutrienților.

1. Carne

Carnea este bogată în toxine din cauza cantității de hormoni și altor substanțe pe care le conține, precum clenbuterolul și benzopirenul, care sunt interzise în Uniunea Europeană.

Carne pe grătar

Potrivit unui studiu realizat de mai mulți cercetători de la Institutul Național al Cancerului din Statele Unite, acești aditivi sunt cancerigeni și, prin urmare, consumul lor recurent crește probabilitatea de a suferi de leucemie și tumori la stomac.

2. Ton

Deși este delicios și sănătos, după cum atestă acest articol publicat în 2010 de Journal of Environmental Toxicology and Chemistry, s-a descoperit că tonul conține mult mercur. Acesta poate ajunge să degenereze sistemul nervos, în special la bebelușii nenăscuți.

Tonul printre alimentele cu cele mai multe toxine

 

Unul dintre motivele pentru care tonul are atât de multe toxine este conservarea greșită a acestuia. La aceasta se adaugă poluarea din mări și oceane. Fiind un pește mare, cantitatea de mercur poate fi mult mai ridicată decât la peștii mici.

3. Lapte de vacă

În timpul pasteurizării, laptele poate dobândi o cantitate considerabilă de toxine.

Laptele de vacă printre alimentele cu cele mai multe toxine

 

Lactatele, chiar dacă sunt pasteurizate, pot conține aproximativ 60 de hormoni, dioxine și antibiotice.

4. Porumb

Porumbul este al doilea aliment ca și conținut de mercur, după fructele de mare.

Mălai proaspăt măcinat

 

  • Potrivit cercetărilor publicate de Jurnalul Mondial de Gastroenterologie, porumbul, atunci când este cules și uscat necorespunzător, se contaminează cu aflatoxine. Acest lucru se întâmplă și în perioadele de secetă.
  • Aflatoxinele, derivate în principal din ciuperci, produc cancer și malnutriție la oameni.

5. Brânză, ouă și produse lactate

În acest caz, se întâmplă exact același lucru ca și cu laptele de vacă. Produsele derivate din lapte conțin aceleași toxine ca și materia primă. Concentrația poate fi chiar mai mare din cauza procesării.

Flan cu cremă de brânză

 

6. Conserve

Conservele au fost întotdeauna dubioase din cauza chimicalelor folosite pentru păstrarea lor.

 

  • În ultimul timp, au fost efectuate studii (cum ar fi aceste cercetări efectuate în 2014 de mai mulți oameni de știință de la Universitatea din Indiana) pentru a arăta că majoritatea dintre ele conțin urme de bisfenol.
  • Această substanță duce la dezvoltarea diabetului și a obezității.
Conservele printre alimentele cu cele mai multe toxine

Evitați acumularea de toxine

Este adevărat că există multe alimente (în afară de cele pe care le-am menționat mai sus) care sunt bogate în toxine. Cu toate acestea, există și altele care contribuie la detoxifierea organismului.

Printre cele mai eficiente găsim:

Folosiți aceste alimente zilnic pentru a crea un echilibru în dietă.

Evitați mâncatul în exces

Supraalimentarea este foarte dăunătoare ficatului, rinichilor și intestinelor. Mâncând mai mult, ne punem corpul să muncească de două ori mai mult. Acest lucru face dificilă eliminarea toxinelor și, prin urmare, interferează cu digestia.

Țineți sun control nivelul de sare

 

Sarea este dăunătoare rinichilor. De aceea, este recomandat să consumați alimente sărace în sare și să folosiți o cantitate mică în preparate.

Exerciții fizice

Persoane care fac sport în parc

 

Exercițiile fizice sunt o metodă excelentă de a elimina toxinele datorită transpirației. Mergeți pe jos sau alergați cel puțin 30 de minute pe zi. Acest lucru vă va ajuta să fiți sănătoși și în formă.

Evitați constipația

 

Aceasta este o modalitate de a scăpa de multe deșeuri din organism. Prin urmare, dacă suferiți în mod regulat de constipație, nu ezitați să faceți mișcare, să consumați fibre și să beți multă apă pentru a vă regla tranzitul intestinal.

Probleme de sănătate produse de alimentele cu cele mai multe toxine

Cantitatea mare de toxine din corp poate provoca:

  • Constipație și probleme digestive
  • Alterarea florei intestinale
  • Scăderea imunității
  • Retenție de fluide
  • Insomnie
  • Absorbție slabă a nutrienților

Deși nu putem elimina complet riscul de îmbolnăvire, putem controla situația mâncând alimente cu mai puține toxine.

S-ar putea să te intereseze...
Aflatoxinele din alimente: ce ar trebui să știi
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Aflatoxinele din alimente: ce ar trebui să știi

Aflatoxinele din alimente sunt compuși care afectează negativ starea de sănătate. Cât de periculoși sunt și cum le detectezi prezența?




Conținutul acestei publicații are scop pur informativ. În niciun moment nu ar trebui să faciliteze sau să înlocuiască diagnosticele, tratamentele sau recomandările oferite de către un specialist. Consultă un specialist de încredere dacă ai îndoieli și cere acordul acestuia înainte de a începe orice procedură.