Cea mai bună dietă pentru un corp tonifiat

25 iulie 2020
Vreți să aveți o siluetă de invidiat, dar nu știți ce să mâncați? Vă explicăm în acest articol și vă oferim câteva meniuri pentru tonifierea corpului!

Există alimente care îmbunătățesc tonusul muscular și combat flascitatea într-un mod sănătos, cu condiția să faceți și exerciții fizice. În acest articol, vă vom oferi o dietă pentru un corp tonifiat și fără grăsime. Alimentele pe care le vom prezenta sunt potrivite și pentru persoanele vegetariene și vegane. Așadar, vă recomandăm să citiți în continuare pentru a afla ce alimente trebuie să consumați dacă vreți să aveți un corp de revistă!

Cea mai bună dietă pentru un corp tonifiat

Proteine

Când vorbim despre mușchi sănătoși, primul lucru care trebuie subliniat este importanța proteinelor. Dar trebuie să știm și care sunt cele mai bune pentru noi. În plus, proteinele ne ajută să slăbim și reduc grăsimea de pe talie:

  • Carne roșie: aici găsim proteinele care cresc masa musculară. De obicei, mâncăm această carne cu moderație, deoarece crește riscul de boli cardiovasculare. O dată pe săptămână este de ajuns.
  • Carne albă: este o alternativă dacă vrem doar să ne tonifiem musculatura, fără să creștem masa musculară.
  • Pește: atât peștele gras, cât și cel de apă dulce conține multe proteine, deși cel de-al doilea are mai puține grăsimi.
  • Ouă: albușul ouălor conține cele mai multe proteine, iar gălbenușul are mai multe grăsimi. Putem pregăti, de exemplu, o omletă din două albușuri și un singur gălbenuș.
  • Lapte și produse lactate: vă recomandăm produsele cu mai puțină grăsime, precum brânza de casă. Poate fi combinată cu puțină miere sau ulei de măsline.
  • Legume (boabe): sunt o sursă de proteine vegetale. Sunt ieftine și sănătoase. Dacă le evitați din cauză că pot produce flatulență, vă recomandăm să le gătiți cu chimion și alge kombu. Sau le puteți face cremă dacă le mixați. În plus, dacă le combinați cu orez brun, veți obține o proteină completă.
  • Nuci: cel mai sănătos este să le consumați crude sau coapte în cuptor. Trebuie să nu fie sărate și nici prăjite. Puteți găsi nuci și în băuturile vegetale sau în preparate de întins pe pâine. Aveți grijă să nu conțină prea mult zahăr, sare sau grăsimi hidrogenate.
  • Ciuperci: aceste proteine vegetale sunt foarte sănătoase. Putem să le folosim în mâncăruri precum salatele, legumele la tigaie, orezul, pastele, etc.
  • Alge marine: vă recomandăm, în mod special, algele Spirulina sau Klamath, care pot fi consumate zilnic.

Vă recomandăm:

Cură de slăbire pentru coapse

Omletă potrivită într-o dietă pentru un corp tonifiat

Grăsimi

Grăsimile sunt vitale pentru corp. Dacă vrem să nu se creeze depozite de grăsime care slăbesc tonusul muscular, trebuie să reducem grăsimile saturate și să alegem unele sănătoase, precum:

  • Uleiul vegetal superior: uleiul de măsline, de cocos, de susan, de in, de primula, de germeni de grâu, etc.
  • Nucile precum macadamia, alunele de pădure, arahidele și migdalele.
  • Peștele gras.
  • Ouăle.
  • Avocado, un fruct minunat care conține multe grăsimi sănătoase.
  • Semințele: susan, floarea soarelui, dovleac, in, etc.
Castron cu semințe de dovleac

Carbohidrați

Carbohidrații cei mai potriviți într-o dietă pentru un corp tonifiat se găsesc în următoarele alimente:

  • Fructe proaspete de sezon.
  • Legume crude sau preparate în salate, sucuri sau mâncăruri.
  • Cereale integrale: orez, quinoa, grâu.
  • Făină integrală de grâu (nu prea multă).
  • Amidon: cartofi, banane.
Orez brun potrivit într-o dietă pentru un corp tonifiat

Suplimente recomandate într-o dietă pentru un corp tonifiat

Vă recomandăm să vă evaluați starea organismului pentru a decide dacă trebuie să luați unul dintre următoarele suplimente:

  • Magneziu
  • Colagen
  • Siliciu
  • Drojdie de bere
  • Alge Spirulina sau Klamath (alge marine)
  • Iarbă de grâu

Citiți mai mult:

Cum să-ți menții silueta în timpul verii

Exemplu de meniu

Folosind alimentele pe care vi le-am recomandat mai sus, vă oferim și câteva sugestii pentru un meniu zilnic:

  • Micul dejun: Pâine integrală prăjită cu brânză de casă, miere și semințe.
  • Gustarea de dimineață: O mână de nuci și un fruct.
  • Prânz: Pui cu legume sotate.
  • Gustarea de după-amiază: Iaurt cu nuci.
  • Masa de seară: Supă de legume și o omletă.

Iată și varianta lacto-ovo-vegetariană:

  • Micul dejun: Smoothie cu iaurt, banane și nuci.
  • Gustarea de dimineață: Clătite cu brânză proaspătă.
  • Prânz: Paste din grâu integral cu cremă pe bază de ciuperci și parmezan.
  • Gustarea de după-amiază: Pâine integrală prăjită cu unt de arahide fără sare.
  • Masa de seară: Quinoa cu legume și o omletă.

La final, vă prezentăm și varianta vegană (fără nici o proteină animală):

  • Micul dejun: Sandviș cu roșii și avocado pe pâine de grâu integrală. Un supliment de Spirulină (alge marine).
  • Gustarea de dimineață: O mână de nuci și un suc de legume.
  • Prânz: Salată cu linte, orez brun și ciuperci asortate.
  • Gustarea de după-amiază: O mână de nuci.
  • Masa de seară: Supă cremă de mazăre cu alge marine și clătite din porumb și muguri de grâu.