Cum se face gem de struguri de casă? Rețetă naturală

Gemul de struguri este ideal pentru a însoți gustările sau micul dejun. Descoperiți o rețetă simplă pentru a-l prepara acasă!
Cum se face gem de struguri de casă? Rețetă naturală

Ultima actualizare: 04 Septembrie, 2021

Acest gem de struguri de casă este un mod diferit de a consuma fructe. Nu este foarte obișnuit să găsiți acest produs deja făcut în supermarketuri, așa că vă vom arăta o rețetă simplă pentru a-l prepara acasă. Rețineți că aroma finală va depinde în mare măsură de calitatea strugurilor aleși.

Nu uitați că introducerea fructelor în dieta obișnuită este esențială. Aceste alimente conțin micronutrienți esențiali pentru o sănătate optimă. În general, consumul lor este recomandat în stare naturală. Cu toate acestea, ocazional, puteți să faceți o excepție și să mâncați gem.

Rețetă de gem de struguri de casă

Consumul ocazional de gem poate face parte dintr-o dietă sănătoasă și echilibrată. Chiar și așa, nu este o rețetă potrivită pentru persoanele cu diabet zaharat sau probleme metabolice din cauza conținutului de zaharuri adăugate. Poate fi consumat în porții mici la micul dejun sau ca gustare.

Ingrediente

  • 300 g de struguri negri
  • 200 g de zahăr
  • Sucul unei lămâi

Instrucțiuni

  • Pentru început, puneți strugurii, zahărul și sucul de lămâie într-o oală. Se amestecă bine totul și se fierbe la foc mic până când fructele se rup.
  • Fierbeți până când, atunci când amestecați cu o spatulă, puteți vedea fundul vasului. În acest moment, lăsați gemul să se răcească.
  • Acum există două opțiuni. Prima constă în consumarea rezultatului final așa cum este. A doua constă în procesarea gemului în blender pentru a-l face mai fin.

Dacă vreți să păstrați gemul, rețineți că este esențial să sterilizați borcanele de sticlă. În caz contrar, bacteriile patogene pot distruge produsul. Se recomandă păstrarea într-un loc răcoros și uscat.

Gem de struguri de casă pe pâine
Gemul de struguri de casă poate fi consumat în contextul unei diete sănătoase. Cu toate acestea, este esențial să moderăm consumul.

Beneficiile strugurilor

Merită să ne amintim care sunt principalele beneficii ale consumului de struguri în stare naturală. În plus, este esențial ca aportul de gem să aibă loc în contextul unei diete sănătoase.

Întârzie îmbătrânirea

Strugurii se caracterizează prin fitonutrienți cu capacitate antioxidantă, cunoscuți sun denumirea de taninuri. Aceste elemente sunt capabile să neutralizeze formarea radicalilor liberi și acumularea lor ulterioară în țesuturile corpului. În acest fel, strugurii previn inflamația și patologiile complexe.

Potrivit unui studiu publicat în revista Critical Reviews in Food and Science and Nutrition, acești compuși pot fi găsiți în struguri și multe fructe exotice, cum ar fi acerola. Includerea acestora în dietă este considerată pozitivă pentru organism. De asemenea, trebuie remarcat faptul că aceste substanțe nu sunt la fel de abundente în strugurii albi.

Ajută la tratarea constipației

Atât semințele, cât și coaja strugurilor sunt alcătuite din fibre. Acest element contribuie la creșterea volumului scaunului pentru a accelera tranzitul intestinal și realizează o stimulare a receptorilor tractului digestiv. Acest lucru are ca rezultat mișcări peristaltice mai intense, facilitând eliminarea resturilor.

Există dovezi care indică faptul că lipsa de fibre din dietă este unul dintre factorii de risc pentru dezvoltarea constipației. În plus, un consum redus de apă sau modificările de la nivelul microbiotei pot agrava această afecțiune.

Stimulează funcția imună

Dintre micronutrienții din struguri, trebuie menționată în mod special vitamina C. Acest compus are mai multe funcții în interiorul corpului. Are un efect antioxidant semnificativ și neutralizează producția de radicali liberi.

Vitamina C este capabilă să stimuleze funcția imună. Potrivit cercetărilor publicate în revista Nutrients, menținerea nivelurilor adecvate de vitamina C în organism reduce incidența multor boli infecțioase, în special a bolilor respiratorii.

De asemenea, dozele mari de nutrienți contribuie la o gestionare mai eficientă a simptomelor. Majoritatea medicamentelor pentru tratarea răcelii conțin vitamina C.

Ajută la modularea tensiunii arteriale

Consumul de struguri este foarte recomandat din punct de vedere cardiovascular datorită conținutului de taninuri. Această clasă de compuși modulează procesele inflamatorii și reduc incidența unor probleme precum ateroscleroza.

În plus, strugurii conțin potasiu. Acest mineral are un efect opus sodiului asupra tensiunii arteriale, adică generează o modulație descendentă a parametrului. Evitarea situațiilor hipertensive este legată de un risc cardiovascular mai mic.

Persoană care își măsoară tensiunea arterială
Consumul regulat de struguri poate ajuta la protejarea organismului împotriva hipertensiunii arteriale. Desigur, dieta trebuie să fie sănătoasă.

Pregătiți gem de struguri de casă

După cum ați văzut, pregătirea gemului de struguri acasă este foarte simplă. Deși acest fruct are beneficii dovedite pentru sănătate, aportul de gem trebuie să fie moderat atât timp cât rețeta conține zaharuri adăugate. Aceste ingrediente sunt capabile să afecteze negativ sănătatea metabolică dacă sunt consumate în exces, mai ales în cazul persoanelor sedentare.

Gemul de struguri poate apărea ocazional în dietă fără nicio problemă. Se păstrează bine și are o durată lungă de valabilitate. Este necesar să respectați regulile de igienă de bază și să păstrați borcanele într-un loc răcoros și uscat, departe de lumina soarelui.

S-ar putea să te intereseze...
Cum să folosești struguri pentru întinerirea pielii
Doza de SănătateCitește pe Doza de Sănătate
Cum să folosești struguri pentru întinerirea pielii

Pielea își pierde fermitatea și elasticitatea. Apar riduri, pete și imperfecțiuni. Află cum să folosești struguri pentru întinerirea pielii!



  • Chang, S. K., Alasalvar, C., & Shahidi, F. (2019). Superfruits: Phytochemicals, antioxidant efficacies, and health effects – A comprehensive review. Critical reviews in food science and nutrition59(10), 1580–1604. https://doi.org/10.1080/10408398.2017.1422111
  • Sharma, A., & Rao, S. (2017). Constipation: Pathophysiology and Current Therapeutic Approaches. Handbook of experimental pharmacology239, 59–74. https://doi.org/10.1007/164_2016_111
  • Carr, A. C., & Maggini, S. (2017). Vitamin C and Immune Function. Nutrients9(11), 1211. https://doi.org/10.3390/nu9111211