Dieta Weight Watchers: ce este, avantaje și dezavantaje
 

Dieta Weight Watchers: ce este, avantaje și dezavantaje

Dacă vreți să slăbiți eficient și constant pe termen mediu, folosiți dieta Weight Watchers, o alternativă bazată pe alimente proaspete.
Dieta Weight Watchers: ce este, avantaje și dezavantaje
Saúl Sánchez Arias

Scris și verificat de nutriționistul Saúl Sánchez Arias.

Ultima actualizare: 30 septembrie, 2022

Dieta Weight Watchers își propune să promoveze pierderea în greutate, dar în cel mai sănătos mod posibil. Vorbim despre o abordare care poate genera o reducere a masei corporale de aproximativ 1 kilogram pe săptămână, lucru care la prima vedere nu pare nerezonabil.

Este unul dintre protocoalele pe care multe vedete le-au implementat pentru a obține rezultate bune. Înainte de a începe, trebuie să menționăm că la fel de important ca slăbirea este și menținerea ulterioară.

Majoritatea dietelor eșuează pentru că nu schimbă obiceiurile zilnice. Frustrarea duce la recâștigarea kilogramelor pierdute. Este mai bine să urmărim progresul mai lent, dar care se menține în timp.

Ce este dieta Weight Watchers?

După cum am menționat, dieta Weight Watchers își propune să provoace schimbări pozitive în starea compoziției corporale. Pentru a face acest lucru, mizează pe consumul de alimente slabe și proaspete, puțin procesate.

Acordă o mare importanță proteinelor, elemente determinante pentru prevenirea pierderii musculare și evitarea unor patologii complexe, precum sarcopenia. Acest lucru este evidențiat de cercetările publicate în revista BioMed Research International .

Dieta încurajează consumul zilnic de legume și fructe. Aceste alimente conțin micronutrienți și fitochimicale esențiale care ajută la neutralizarea formării radicalilor liberi și împiedică acumularea acestora în țesuturi. Acest efect s-a dovedit a fi esențial pentru prevenirea apariției bolilor care condiționează sănătatea, cum ar fi bolile cardiovasculare și cancerul.

De asemenea, această dietă implică un consum suficient de grăsimi de bună calitate. Acestea se găsesc în alimente precum peștele gras, uleiul de măsline extravirgin, nucile și avocado. Fiind de tip nesaturat, ele ajută la modularea inflamației din mediul intern.

Se recomandă să se prioritizeze aportul de omega 3, deoarece acest acid gras protejează împotriva modificării stării de homeostazie, după cum a confirmat un studiu publicat în Biomedicine & Pharmacotherapy .

Femeie care urmează dieta Weight Watchers
Dieta Weight Watchers propune un plan alimentar bazat pe alimente proaspete și slabe.

Alimente de evitat

Această dietă elimină alimentele procesate, băuturile zaharoase și dulciurile sau produsele de patiserie. Toate conțin concentrații mari de zaharuri simple, care afectează funcționarea metabolismului.

Consumul regulat al acestor elemente este asociat cu o incidență mai mare a diabetului de tip 2, care merge mână în mână cu obezitatea. În plus, majoritatea alimentelor ultraprocesate sunt o sursă de acizi grași de tip trans. Spre deosebire de acizii cis, aceștia au proprietăți inflamatorii.

Alimentele procesate influențează eficiența sistemului imunitar și pot genera eșecuri în replicarea celulelor sau în procesele mitocondriale. Din acest motiv, este esențial să se reducă cât mai mult posibil prezența lor în dietă.

Limitați aportul tuturor acestor alimente, fără a le elimina complet. Dieta Weight Watchers înseamnă varietate, fără a interzice micile plăceri și fără a provoca anxietate.

Pregătirea meniului va fi determinată de anumite aspecte precum vârsta, sexul și obiectivele personale.

Dieta Weight Watchers nu include alimente procesate
Acest model de alimentație implică evitarea pe cât posibil a consumului de alimente ultraprocesate.

Dieta nu este suficientă

În ciuda celor spuse, trebuie menționat faptul că nu este suficient să vă modificați dieta pentru a pierde în greutate. Trebuie să practicați regulat exerciții fizice. În caz contrar, nu veți obține rezultatele scontate.

Mușchiul este țesutul cel mai activ din punct de vedere metabolic. Dacă nu se găsește în organism în cantități suficiente, va fi aproape imposibil să creați un deficit energetic care să permită oxidarea grăsimilor.

În cadrul tipurilor de activitate care pot fi desfășurate, trebuie să acordați prioritate antrenamentului de forță și antrenamentului pe intervale de mare intensitate. Acestea sunt cele care provoacă cele mai mari variații în starea compoziției corporale.

Dieta Weight Watchers, un mecanism de pierdere în greutate

Pe scurt, dieta Weight Watchers oferă o alternativă sănătoasă de a pierde în greutate pe baza consumului de alimente proaspete. Esențială este și evitarea consumului de băuturi alcoolice. Acestea sunt o sursă de calorii goale și provoacă probleme de sănătate.

Rețineți că unii oameni nu sunt capabili să slăbească eficient din cauza geneticii sau problemelor legate de microbiotă. Prin urmare, nu este nevoie să intrați în panică.

Obezitatea și excesul de greutate sunt probleme complexe de sănătate care trebuie tratate constant. Vestea bună este că știința face din ce în ce mai multe descoperiri în acest sens, propunând abordări tot mai eficiente.

S-ar putea să te intereseze...
Dieta Keto vs Atkins: diferențe și asemănări
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Dieta Keto vs Atkins: diferențe și asemănări

Pentru a pierde în greutate, căutăm mereu dieta ideală. Vom face o comparație dieta keto vs Atkins, pentru a vedea care este cea mai bună.



  • Martone AM, Marzetti E, Calvani R, et al. Exercise and Protein Intake: A Synergistic Approach against Sarcopenia. Biomed Res Int. 2017;2017:2672435. doi:10.1155/2017/2672435
  • Neha K, Haider MR, Pathak A, Yar MS. Medicinal prospects of antioxidants: A review. Eur J Med Chem. 2019;178:687-704. doi:10.1016/j.ejmech.2019.06.010
  • Simopoulos AP. The importance of the ratio of omega-6/omega-3 essential fatty acids. Biomed Pharmacother. 2002;56(8):365-379. doi:10.1016/s0753-3322(02)00253-6