5 remedii naturale pentru picioare umflate
 

5 remedii naturale pentru picioare umflate

Pe lângă faptul că stimulează circulația, masajele localizate și periajul uscat vor ajuta la ameliorarea picioarelor umflate.
5 remedii naturale pentru picioare umflate

Ultima actualizare: 17 Februarie, 2022

În fiecare zi, mulți oameni au picioarele umflate. Pentru nimeni nu este plăcut, cu atât mai puțin convenabil. Prin urmare, este necesar să se detecteze cauza și, pe baza acesteia, care sunt cele mai bune remedii (sau obiceiuri) naturale pentru picioare umflate.

De ce avem picioarele umflate?

Picioarele umflate sunt o problemă foarte frecventă și nu doar pentru persoanele supraponderale sau obeze sau care au boli cardiovasculare. Li se poate întâmpla și persoanelor care duc un stil de viață sedentar sau au obiceiuri proaste de viață.

Un stil de viață sedentar este una dintre principalele cauze ale edemului la nivelul picioarelor. Prin urmare, este esențial să aveți un stil de viață activ. Renunțați la tutun și alcool și corectați anumite aspecte ale vieții de zi cu zi car pot dăuna sănătății.

Purtarea de încălțăminte nepotrivită (cu tocuri înalte ), precum și îmbrăcămintea strâmtă pot agrava retenția de lichide și pot favoriza umflarea picioarelor și a altor zone ale corpului.

5 remedii naturale pentru picioare umflate

Mai jos, vă vom spune care sunt cele mai bune remedii naturale pentru picioare umflate.

1. Picioare ridicate

Cele mai bune remedii naturale pentru picioare umflate

 

Ridicarea picioarelor este o metodă simplă și eficientă prin care veți obține o ameliorare în câteva minute. Trebuie doar să stați pe o suprafață confortabilă (poate fi patul sau podeaua) și să ridicați picioarele.

Vă puteți întinde pe podea și vă puteți pune picioarele pe perete pentru câteva minute. Ideal ar fi să stați așa cel puțin 20-30 de minute. Acest lucru va promova circulația sângelui și va ajuta la ameliorarea senzației de umflare și greutate.

Unele poziții de yoga inversate reușesc, de asemenea, să combată această problemă. Dacă suferiți de umflături în fiecare zi, puteți dormi oricând cu o pernă sub picioare. Există chiar și perne speciale pentru a ameliora greutatea și a combate circulația proastă.

2. Băi de picioare

Băile de picioare sunt o opțiune foarte plăcută pentru a calma picioarele umflate și pentru a obține o relaxare completă. Prin urmare, dacă le faceți înainte de culcare, vă veți putea odihni mult mai bine.

Băile le puteți face doar cu apă caldă și puțin săpun sau puteți adăuga oricare dintre aceste ingrediente:

  • Sare de mare
  • Muşeţel
  • Ulei esențial de lavandă

Este important ca apa să fie fierbinte (la o temperatură suportabilă) și să vă puteți înmuia picioarele cel puțin 20 de minute.

3. Duș alternativ

Femeie care face duș rece

Hidroterapia, adică aplicarea apei la diferite temperaturi, este un remediu foarte eficient pentru a preveni umflarea picioarelor. Dacă o faceți în fiecare zi, veți îmbunătăți circulația și lupta împotriva celulitei.

Sub dus, va trebui sa alternați temperatura scăzută cu cea ridicată de jos in sus. Folosiți 15 secunde fiecare setare de temperatură și schimbați de mai multe ori.

Senzația de ușurare va fi foarte plăcută și vă va permite să începeți sau să terminați ziua cu picioarele ușoare.

4. Periaj uscat

Periajul uscat este o tehnică din ce în ce mai populară deoarece este ușor de executat și are rezultate bune. Este nevoie doar de o perie cu care vă veți freca ușor tot corpul, mereu de jos în sus.

Această procedură simplă ajută la îmbunătățirea drenajului limfatic și a circulației. Dacă o faceți zilnic, veți observa cum se îmbunătățește textura pielii, care va fi mult mai netedă și lipsită de imperfecțiuni.

Remedii naturale pentru picioare umflate

 

5. Masaj cu aloe vera și ulei de mentă

Dacă doriți, puteți efectua un masaj complet. În acest fel, veți spori efectele tuturor metodelor de mai sus și veți hrăni pielea în profunzime.

Puteți folosi gel rece de aloe vera, care este hidratant și liniștitor. În plus, putețu să adăugați câteva picături de ulei esențial de mentă. Astfel, veți crește senzația de prospețime și veți activa circulația.

Masajul ar trebui să înceapă întotdeauna de la picioare și să urce, folosind o presiune ușoară până la medie. Pielea va fi impregnată cu o aroma delicioasa de plante și foarte hidratată.

Pe lângă respectarea acestor recomandări, adoptați un stil de viață sănătos

Pe lângă recurgerea la aceste remedii naturale, este esențial să urmați recomandările medicului și să mențineți un stil de viață sănătos.

Mâncați bine, faceți exerciții zilnice, evitați excesele și mențineți consistența și moderația în tot ceea ce faceți. Corpul vă va mulțumi și vă va răsplăti cu sănătate și bunăstare.

S-ar putea să te intereseze...
De ce uităm mereu de sănătatea picioarelor?
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
De ce uităm mereu de sănătatea picioarelor?

Ne duc peste tot și, totuși, uităm adesea să avem grijă de picioare. Descoperă câteva sfaturi importante pentru sănătatea picioarelor!



  • Campero Téllez, K. Evaluación del efecto relajante de piernas de un gel elaborado a base de extractos de Cupressus sempervirens L., Vitis vinífera L., Arnica montana L., Matricaria recutita L. y Mentha x piperita L (Químico Farmacéutico Industrial). Instituto Politécnico Nacional, Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, México. 2016. Disponible en: https://tesis.ipn.mx/bitstream/handle/123456789/25535/CAMPERO%20T%C3%89LLEZ%20KARLA%20VANESSA.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • García-Casal Maria Nieves, Pons-Garcia Héctor E. Dieta e inflamación. An Venez Nutr  [Internet]. 2014  Jun [citado  2018  Nov  02] ;  27( 1 ): 47-56. Disponible en: http://www.scielo.org.ve/scielo.php?script=sci_arttext&;pid=S0798-07522014000100009&lng=es.
  • López Córdova, A. M. El masaje terapéutico profundo como método de prevención en varices tipo i y ii en el personal docente que labora en la escuela particular Carmen Barona de la ciudad de Ambato (Licenciada en Terapia Física), Universidad Técnica de Ambato, Facultad de Ciencias de la Salud, Ecuador, 2013. Disponible en: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/3646