Terapii pentru ameliorarea fibromialgiei

02 Februarie, 2021
Fibromialgia se caracterizează printr-o durere musculo-scheletică generalizată. Deși este nevoie de tratament medical, există și câteva terapii naturale care pot ajuta la ameliorarea simptomelor.

Tratamentele pentru reducerea simptomelor fibromialgiei includ în mod normal analgezice, antidepresive și anticonvulsivante. Aceste opțiuni, care sunt de obicei prescrise de medic, sunt utilizate pentru a reduce durerea și alte simptome asociate. Există oare și terapii naturale pentru ameliorarea fibromialgiei?

Pacienții cu fibromialgie au dureri cronice la nivelul mușchilor și al oaselor, pe lângă puncte sensibile, oboseală, probleme de concentrare și alte simptome care le afectează în mod semnificativ calitatea vieții.

Deși este esențial să urmezi recomandările medicului pentru a trata această boală, ar trebui să iei în considerare și o serie de terapii naturale pentru a ajuta la ameliorarea anumitor simptome. În acest articol, îți vom împărtăși 5 alternative excelente pe care ar trebui să le încerci.

Citește și:

5 obiceiuri care ameliorează simptomele fibromialgiei

Ce este fibromialgia?

Înainte de a afla care sunt remediile pentru reducerea simptomelor fibromialgiei, este important să cunoști pe scurt boala. Pacienții cu această tulburare au dureri musculo-scheletice cronice, oboseală constantă, slăbiciune și probleme de somn.

Aceste simptome sunt clasificate ca fiind subiective și nu pot fi măsurate prin teste. Din acest motiv, stabilirea cauzei lor este foarte complicată și, adesea, îngreunează diagnosticul. Cu toate acestea, datorită cercetărilor, în fiecare zi înțelegem boala puțin mai bine.

Unele studii sugerează faptul că fibromialgia ar putea fi cauzată de genetică, infecții, stres constant, traume și factori de mediu. De asemenea, o ipoteză actuală este faptul că creierul și sistemul nervos interpretează greșit semnalele de durere, exagerându-le. Boala ar putea fi cauzată de un dezechilibru în substanțele chimice ale creierului.

Simptomele fibromialgiei

Femeie care suferă de fibromialgie
Persoanele cu fibromialgie trăiesc cu dureri musculare constante și oboseală.

Fibromialgia este legată de punctele sensibile care produc dureri intense, chiar și la presiune ușoară. Până de curând, aceste puncte erau esențiale pentru diagnostic. Cu toate acestea, în prezent, sunt rareori luate în considerare, deoarece medicii au alte criterii cheie pentru identificarea bolii.

O durere constantă care afectează mai multe zone ale corpului timp de mai mult de 3 luni este un indicator al acestei tulburări. Cu toate acestea, medicul trebuie să țină cont și de alte simptome, cum ar fi:

  • Oboseală cronică
  • Dificultăți de somn
  • Odihnă pe perioade lungi de timp fără a te simți odihnit
  • Dureri de cap constante
  • Anxietate și depresie
  • Probleme de concentrare
  • Durere la nivelul abdomenului inferior

Terapii pentru ameliorarea fibromialgiei

Unii pacienți nu își pot reduce simptomele fibromialgiei cu tratamente farmacologice convenționale. Din această cauză, terapiile naturale de calmare a durerii sunt populare de ceva vreme. Ți le vom prezenta pe cele mai importante dintre ele mai jos.

Yoga

Yoga pe lista de terapii pentru ameliorarea fibromialgiei
Unele studii au arătat rolul benefic al practicării de yoga în reducerea simptomelor fibromialgiei.

Yoga este una dintre cele mai bune terapii pentru ameliorarea fibromialgiei. De fapt, beneficiile sale au fost dovedite prin diferite studii. Această disciplină te ajută să-ți îmbunătățești starea de spirit și să reduci la minim simptome precum durerea și oboseala.

Din acest motiv, îți recomandăm să practici posturi ușoare pentru a-ți crește forța musculară și a reduce rigiditatea. De asemenea, poți să incluzi exerciții de meditație și respirație, deoarece acestea vor spori beneficiile.

Acupunctură

O altă terapie populară pentru controlul acestei boli este acupunctura. Este o formă străveche de medicină tradițională chineză, în care specialiștii introduc ace fine în piele, distribuite în diferite zone ale corpului. Obiectivele includ:

  • Promovarea auto-vindecării naturale
  • Stimularea unei modificări a fluxului sanguin
  • Diminuarea durerii cronice
  • Schimbarea neurotransmițătorilor creierului

Dacă nu suporți acele, poți încerca presopunctura. Cel mai important lucru este să verifici dacă terapia este efectuată de un profesionist autorizat, deoarece malpraxisul poate duce la consecințe grave.

Citește mai mult:

4 informații importante despre fibromialgie

Meditație

Meditația este o terapie naturală care s-a răspândit în întreaga lume. Este cunoscută pentru efectele sale asupra sănătății fizice și mintale, deoarece ajută la controlul dezechilibrelor care influențează durerea. Datorită acestui fapt, este un tratament popular pentru a reduce simptomele fibromialgiei, mai ales atunci când acestea sunt însoțite de stres, anxietate și depresie.

Tai Chi

Instructor de tai chi
Această tehnică străveche pare să ofere beneficii celor cu oboseală și dureri cronice.

Tai chi este o practică străveche în medicina tradițională chineză. Așa cum știi deja, constă în deplasarea corpului încet printr-o serie de ipostaze. Face parte din terapiile pentru durerea cronică și fibromialgie, deoarece beneficiile sale includ ameliorarea durerii, o calitate mai bună a somnului și controlul depresiei.

Terapie manuală de drenaj limfatic

Terapia manuală de drenaj limfatic este un tip de masaj al cărui obiectiv este de a stimula eliminarea toxinelor. Acest tratament ajută la îmbunătățirea mișcării lichidului limfatic în corp. Participarea la diferite sesiuni poate reduce și oboseala și anxietatea. Poate avea un efect pozitiv asupra atenuării durerii și rigidității.

Suferi de simptome ale fibromialgiei? Dacă da, încearcă aceste terapii naturale. Desigur, consultă un profesionist pentru a le garanta eficacitatea.

  • Hawkins, R. (2013). Fibromyalgia: A Clinical Update. The Journal of the American Osteopathic Association. https://doi.org/10.7556/jaoa.2013.034
  • Ablin, J. N., & Buskila, D. (2015). Update on the genetics of the fibromyalgia syndrome. Best Practice and Research: Clinical Rheumatology. https://doi.org/10.1016/j.berh.2015.04.018
  • Carson, J. W., Carson, K. M., Jones, K. D., Bennett, R. M., Wright, C. L., & Mist, S. D. (2010). A pilot randomized controlled trial of the Yoga of Awareness program in the management of fibromyalgia. Pain. https://doi.org/10.1016/j.pain.2010.08.020
  • Curtis, K., Osadchuk, A., & Katz, J. (2011). An eight-week yoga intervention is associated with improvements in pain, psychological functioning and mindfulness, and changes in cortisol levels in women with fibromyalgia. Journal of Pain Research. https://doi.org/10.2147/JPR.S22761
  • Deare, J. C., Zheng, Z., Xue, C. C. L., Liu, J. P., Shang, J., Scott, S. W., & Littlejohn, G. (2013). Acupuncture for treating fibromyalgia. Cochrane Database of Systematic Reviews. https://doi.org/10.1002/14651858.CD007070.pub2
  • Vickers, A. J., & Linde, K. (2014). Acupuncture for chronic pain. JAMA – Journal of the American Medical Association. https://doi.org/10.1001/jama.2013.285478
  • Sigl-Erkel, T. (2010). A randomized trial of Tai Chi for fibromyalgia. Deutsche Zeitschrift Fur Akupunktur. https://doi.org/10.1016/j.dza.2010.10.003
  • Ekici, G., Bakar, Y., Akbayrak, T., & Yuksel, I. (2009). Comparison of Manual Lymph Drainage Therapy and Connective Tissue Massage in Women With Fibromyalgia: A Randomized Controlled Trial. Journal of Manipulative and Physiological Therapeutics. https://doi.org/10.1016/j.jmpt.2008.12.001
  • Cadenas-Sánchez, C., y Ruiz-Ruiz, J. (2014). Efecto de un programa de actividad física en pacientes con fibromialgia: revisión sistemática. Medicina Clínica, 143 (12), 548–553. https://doi.org/10.1016/j.medcli.2013.12.010.