5 îndulcitori naturali care pot înlocui zahărul

· 14 septembrie 2017
Atunci când vine vorba de îndulcirea alimentelor, există opțiuni mai sănătoase decât zahărul, care îți oferă mai multe beneficii. Totuși, este important să cauți versiuni organice, nu rafinate. 

Multe persoane sunt în căutarea unor îndulcitori naturali și sănătoși care să înlocuiască zahărul. După cum știm deja, zahărul rafinat poate duce la dezvoltarea unor probleme metabolice și coronariene. 

Industria alimentară a încercat să ascundă aceste efecte negative timp de zeci de ani. Însă studiile recente arată cât de dăunător este zahărul pentru întregul corp. Chiar dacă este delicios și o parte inevitabilă a alimentației multor persoane, prezența sa în organism poate cauza dezechilibre majore.

Cel mai îngrijorător este faptul că zahărul provoacă dependență. Totodată, acest ingredient este prezent în numeroase produse pe care le consumi în fiecare zi.

Din ce în ce mai multe persoane sunt îngrijorate în privința efectelor negative ale consumului de zahăr. Astfel, toți acești oameni încearcă să ia măsuri pentru a elimina acest produs din dietă.

Din fericire, există diverși înlocuitori naturali ai zahărului. Aceștia au puține calorii și pot fi folosiți ca îndulcitori în numeroase rețete.

Vrei să afli care sunt ei?

1. Zahărul de cocos

Zahărul de cocos este unul dintre cei mai buni îndulcitori naturali

Zahărul de cocos este un produs natural folosit ca îndulcitor natural în bucătăria tradițională asiatică. Chiar și așa, țările occidentale au aflat despre acest ingredient abia acum câțiva ani.

În general, zahărul de cocos este o opțiune mai sănătoasă decât cel obișnuit, având un indice glicemic de numai 35. Acest produs conține numeroase minerale esențiale benefice pentru sănătate.

În plus, zahărul de cocos are și un nivel ridicat de vitamina C, care contribuie la obținerea dozei zilnice recomandate. Acesta este și unul dintre cei mai rezistenți îndulcitori din întreaga lume.

Zahărul de cocos provine dintr-un arbore benefic mediului înconjurător. Cocotierul repară solul, nu are nevoie de multă apă și produce mai mult zahăr pe hectar decât trestia de zahăr.

2. Siropul de yacon

Siropul de yacon este un îndulcitor natural care se remarcă printr-un indice glicemic scăzut și un conținut bogat de minerale esențiale și nutrienți. Acest produs nu modifică valoarea glicemiei și nu îți afectează metabolismul, deoarece are un număr mic de calorii.

Spre deosebire de zahărul obișnuit, siropul de yacon stimulează pierderea în greutate și reglează tranzitul intestinal. Acesta are un gust dulce și o consistență mai puțin densă decât a mierii de albine.

Printre altele, siropul de yacon este un prebiotic foarte eficient.

3. Mierea de albine

Mierea de albine este printre cei mai buni îndulcitori naturali

Mierea de albine organică este unul dintre cei mai cunoscuți și utilizați înlocuitori ai zahărului din întreaga lume. Acest aliment este energizant și conține nutrienți esențiali și compuși antibiotici.

Chiar dacă are un număr destul de mare de calorii, mierea este unul dintre cei mai buni îndulcitori pentru diverse rețete deoarece nu afectează funcțiile metabolice. În plus, acest produs are sute de întrebuințări medicinale, ajutând la tratarea multor boli.

Este important să verifici calitatea și naturalețea mierii de albine. Unele companii distribuie miere rafinată sau amestecată cu zahăr obișnuit.

4. Stevia

Stevia nu este cel mai popular îndulcitor de pe piață, însă este unul dintre cei mai dulci și mai sănătoși. Aceasta îndulcește alimentele mult mai tare decât zahărul tradițional, însă are mult mai puține calorii și nu mărește glicemia.

În stare naturală, stevia este atât de dulce, încât multe persoane preferă să o amestece cu celuloză pudră sau alți agenți pentru a o face mai ușor de consumat.

5. Siropul de agave

Siropul de agave este unul dintre cei mai buni îndulcitori naturali

Acest produs natural provine din America Centrală și este unul dintre cei mai utilizați înlocuitori ai zahărului rafinat. Siropul de agave are un indice glicemic de 30, adică de două ori mai mic decât al zahărului, drept pentru care organismul îl digeră mai lent.

Prin urmare, siropul de agave nu mărește glicemia. În schimb, atunci când consumi acest produs, simți o doză de energie care îți îmbunătățește performanțele fizice și mentale.

Există două tipuri de sirop de agave în comerț. Îți recomandăm să îl alegi pe cel mai închis la culoare, întrucât este mai puțin rafinat decât opțiunile mai deschise.

Siropul de agave este cu 25% mai dulce decât zahărul și se folosește în același fel ca mierea de albine.

Optează pentru îndulcitori naturali

Chiar dacă nu sunt la fel de cunoscuți, acești înlocuitori ai zahărului reprezintă cea mai bună opțiune pentru a-ți îndulci alimentele fără a-ți pune în pericol sănătatea

Este bine de reținut că toate produsele prezentate mai sus au și versiuni de calitate inferioară. Acestea din urmă sunt amestecate cu zahăr, sirop de porumb și alte chimicale care le diminuează proprietățile. Alege întotdeauna variante 100% ecologice, chiar dacă sunt mai scumpe.