5 metode ce ameliorează simptomele endometriozei

23 Ianuarie, 2019
Endometrioza este o boală care afectează milioane de femei și care se caracterizează prin dezvoltarea anormală a unui țesut în endometru și în afara cavității uterine. Deși nu există niciun leac pentru această boală, pacientele au la îndemână câteva modalități minunate de a-și îmbunătăți calitatea vieții. Află care sunt acestea. 
 

Îți prezentăm 5 metode ce ameliorează simptomele endometriozei, o boală cronică dureroasă ce afectează foarte multe femei, dar pentru care nu s-a descoperit încă un tratament eficient.

În plus, cauzele acestei afecțiuni ce se caracterizează prin dezvoltarea neobișnuită a unui țesut din endometru și chiar din afara cavității uterine sunt, la rândul lor, necunoscute.

Endometrioza este o problemă foarte răspândită care diminuează considerabil calitatea vieții femeilor afectate. 

Vorbim despre o durere tăcută al cărei impact depinde de locul în care este poziționat țesutul endometrial. Acesta poate ajunge chiar și în intestine sau în vezică.

Există paciente cu situații foarte complicate. De exemplu, unele femei tinere au nevoie de un cateter pentru a urina fără durere. Altele sunt supuse unei serii de operații complexe pentru a rezolva această problemă, însă acestea nu elimină complet durerea.

Tratamentul pentru endometrioză implică, de obicei, anumite intervenții chirurgicale și tratamente cu hormoni care reglează producția de estrogen.

Totuși, un lucru important de reținut este că, atunci când te confrunți cu o boală cronică, trebuie întotdeauna să ai la dispoziție mai multe opțiuni. O abordare multilaterală, care combină terapiile medicale cu tratamentele naturale sau chiar psihologice poate fi de mare ajutor.

În articolul de azi, îți propunem să încerci câteva alternative naturale  ce ameliorează simptomele endometriozei.

Iată care sunt acestea.

 

1. Adaugă în dietă alimente care ameliorează durerile

O alimentație adecvată ameliorează simptomele endometriozei

În primul rând, este necesar să menționăm că modificarea obiceiurilor alimentare nu vindecă endometrioza în sine. 

Totuși, cu o alimentație adecvată poți obține alte beneficii precum reducerea inflamațiilor, reglarea producției de estrogen și întărirea sistemului imunitar.

Ține cont de următoarele recomandări:

  • Mărește aportul de fibre.
  • Redu consumul de grăsimi nesănătoase și mărește consumul de grăsimi sănătoase, cum ar fi acizii grași omega 3.

În plus, este indicat să incluzi în dietă următoarele alimente:

  • Somon
  • Nuci
  • Ulei de măsline
  • Avocado
  • Sardine la conservă
  • Semințe de in
  • Broccoli

Cel mai bine este să consumi produse organice și cât mai naturale. Nu uita nici de următoarele sfaturi:

Alte alimente care ți-ar putea fi de mare ajutor sunt următoarele:

  • Usturoi
  • Citrice
  • Spanac
  • Păpădie
  • Fenicul
  • Oțet de mere
  • Legume (ceapă, castraveți, morcovi)
  • Quinoa
  • Papaya

Citește și: 7 simptome ale endometriozei bine de știut

2. Mărește aportul de vitamina D

În general, medicii prescriu femeilor care suferă de endometrioză medicamente care reglează nivelul de estrogen. Aceste tratamente pot provoca un deficit de calciu. Tocmai de aceea trebuie să discuți cu medicul tău pentru a afla dacă este necesar să iei un supliment de vitamina D.

 

3. Ține un calendar al simptomelor

Ține un calendar pentru a nota simptomele cauzate de endometrioză

Corpul unei femei respectă un ciclu, iar endometrioza, în general, prezintă simptome regulate.

Pentru a anticipa anumite simptome, este foarte util să ții un calendar sau un jurnal în care să notezi cum te simți, ce te doare și ce anume te îngrijorează.

În acest fel, vei ajunge să îți cunoști mai bine boala și să ai un avantaj în fața ei.

Citește și: Cheagurile de sânge în timpul menstruației

4. Fă exerciții fizice care ameliorează simptomele endometriozei

Mersul pe jos ameliorează simptomele endometriozei

Exercițiile fizice sunt foarte utile dacă suferi de endometrioză. Totuși, este important să ții cont de următoarele aspecte:

  • Practică exercițiile care îți plac cel mai mult sau care se pliază cel mai bine pe nevoile organismului tău. Asta pentru că scopul este de a-ți mări producția de endorfine. Prin urmare, este bine să alegi exerciții care nu te epuizează și care îți dau o stare de bine.
 
  • Nu te antrena pentru mai mult de 10 minute consecutive. Exercițiile trebuie să fie de intensitate moderată și să te ajute să transpiri, dar și să te relaxezi.
  • Poți să mergi la plimbare, să dansezi sau să înoți: inima ta are nevoie să pompeze sânge în mod adecvat pentru a îmbunătăți circulația.
  • Exercițiile regulate ajută și la scăderea nivelului de estrogen produs de organism. 

5. Odihnește-te în mod corespunzător

Endometrioza îți poate afecta viața pe multe planuri. Este o boală care poate avea un impact la nivel fizic, emoțional, profesional și chiar sexual.

Această afecțiune este complicată, sensibilă și, mai presus de orice, invalidantă în multe feluri. Unele femei se simt neînțelese, nu se bucură de sprijinul prietenilor, al familiei sau al colegilor de serviciu.

Știm că situația se va îmbunătăți treptat și că societatea va deveni mult mai înțelegătoare față de persoanele care suferă de această boală. Între timp, este foarte important să te pui mereu pe primul loc și să ai grijă de tine. Odihna este un factor important ce ameliorează simptomele endometriozei. Ține minte:

  • Factori precum stresul, oboseala și neputința de a-ți îndeplini responsabilitățile zilnice sunt epuizanți.
  • Când ești copleșită și obosită, trebuie să te deconectezi și să te odihnești. Oferă-ți un timp doar pentru tine.
  • Este necesar să îți iei puțin timp liber. Poți profita de aceste zile pentru a-ți încărca bateriile și a face față durerii cu brio.

Sursa imaginii reprezentative: © wikiHow.com

 
  • Covington, M. B. (2004). Omega-3 fatty acids. American Family Physician. https://doi.org/10.1016/B978-0-9531949-3-3.50014-6
  • Bulun, S. E. (2018). Endometriosis. In Yen & Jaffe’s Reproductive Endocrinology: Physiology, Pathophysiology, and Clinical Management: Eighth Edition. https://doi.org/10.1016/B978-0-323-47912-7.00025-1
  • Dunselman, G. A. J., Vermeulen, N., Becker, C., Calhaz-Jorge, C., D’Hooghe, T., De Bie, B., … Nelen, W. (2014). ESHRE guideline: Management of women with endometriosis. Human Reproduction. https://doi.org/10.1093/humrep/det457
  • Attaman, J. A., Stanic, A. K., Kim, M., Lynch, M. P., Rueda, B. R., & Styer, A. K. (2014). The Anti‐Inflammatory Impact of Omega‐3 Polyunsaturated Fatty Acids During the Establishment of Endometriosis‐Like Lesions. American Journal of Reproductive Immunology, 72(4), 392-402.
  • Harris, H. R., Chavarro, J. E., Malspeis, S., Willett, W. C., & Missmer, S. A. (2013). Dairy-food, calcium, magnesium, and vitamin D intake and endometriosis: a prospective cohort study. American journal of epidemiology, 177(5), 420-430.
  • Marziali, M., Venza, M., Lazzaro, S., Lazzaro, A., Micossi, C., & Stolfi, V. M. (2012). Gluten-free diet: a new strategy for management of painful endometriosis related symptoms?. Minerva chirurgica, 67(6), 499-504.