6 obiceiuri care te ajută să înfrunți greutățile vieții

3 februarie 2019
Dacă simți că problemele cu care te confrunți devin copleșitoare, nu ezita să adopți câteva obiceiuri benefice care să te ajute să înfrunți greutățile vieții.

Obiceiurile sănătoase te pot ajuta să înfrunți greutățile vieții, întrucât îți îngăduie să controlezi situația dificilă într-o anumită măsură.

Mințile noastre se bazează pe un ansamblu de obiceiuri mici și mari. În general, majoritatea sunt pozitive, numai cele mai neînsemnate sunt negative.

Încercarea de a controla fiecare aspect al vieții tale poate provoca anxietate și depresie. Nu este ușor să creezi un echilibru pe toate planurile, îndeplinindu-ți toate obligațiile din familie și de la serviciu.

Când ai ajuns la capătul puterilor și te simți epuizat, încearcă să introduci în rutina de zi cu zi câteva obiceiuri pozitive. Iată care sunt acestea!

Nu mai fi atât de aspru cu tine însuți

Autocritica nu te ajută să înfrunți greutățile vieții

Multe persoane consideră că, dacă sunt aspre cu ele însele, în cele din urmă vor fi răsplătite și își vor atinge obiectivele. Adevărul este cu totul altul.

Dacă te pedepsești singur cu gânduri negative, rezultatul va fi contrar așteptărilor. Vei începe să crezi toate acele lucruri și să îți pierzi încrederea în tine.

Tocmai de aceea trebuie să renunți la autocritică și negativitate. Învață să fii mai îngăduitor cu tine însuți. Nu vor ieși toate așa cum îți dorești tu, dar asta nu înseamnă că este neapărat vina ta.

Este important să găsești o altă modalitate de a-ți atinge obiectivele. Dacă simți că nu poți ieși din acest cerc vicios, vorbește cu un prieten.

Cum să înfrunți greutățile vieții?

Dacă faci opusul a ceea ce făceai până acum vei căpăta o perspectivă diferită și îți vei umple mintea cu alte gânduri și idei. Petrece puțin timp doar cu tine însuți. Fă asta oricât și oricând ai nevoie: o dată pe zi, pe lună sau pe an.

În acest fel, îți vei schimba complet gândirea și vei reuși să renunți la acele convingeri și obiceiuri care crează temeri și bariere în viața de zi cu zi.

Îți recomandăm și:

Cum să ai o viață lipsită de frică

Ai voie să iei o pauză din când în când. Nu uita: dacă vrei un lucru, poți să-l obții. Nu există limite, așa că nu te stresa prea tare.

Dacă faci lucrurile în mod diferit, reușești să ieși din zona ta de confort. Astfel, poți avea parte de experiențe inedite, poți întâlni oameni noi și îți poți lărgi orizontul de cunoștințe.

Fii optimist

Atitudinea pozitivă te ajută să înfrunți greutățile vieții

Una dintre cele mai răspândite temeri cu care te poți confrunta este neputința de a-ți atinge idealurile. Frica de eșec este foarte frecventă.  

Trebuie să încetezi să te mai gândești la un posibil rateu și să te concentrezi asupra aspectelor pozitive. Simpla idee a eșecului îți distorsionează gândirea. Astfel, ajungi să crezi că nu vei fi capabil să îndeplinești anumite activități. Poți ajunge chiar să dai greș în timp ce încerci să faci un lucru.

Este important să trăiești clipa de față și să crezi că totul va fi bine până la urmă. Dacă vezi fiecare eșec ca pe un pas în drumul succesului, îți vei îmbunătăți considerabil perspectiva asupra vieții.

La fel de util pentru a privi viața în mod diferit este să înveți să identifici motivele pentru care se întâmplă anumite lucruri. Crede în ceea ce faci și nu te lăsa doborât de greutățile vieții. 

Dacă auzi pe cineva spunând că nu poți face un lucru, amintește-ți că limitele tale nu depind de părerile altor persoane. Desigur, unele obiective sunt greu de atins. Totuși, cel mai important este să te străduiești să le îndeplinești. Dacă la final lucrurile nu ți-au ieșit așa cum ai fi sperat, sigur a existat și o parte pozitivă a întregii experiențe.

Meditează

Meditația te ajută să înfrunți greutățile vieții, deoarece te învață să gestionezi stresul, să combați anxietatea și chiar să previi depresia. Acest obicei este foarte recomandat. Încearcă-l și tu și vei vedea că, dacă te înarmezi cu răbdare și perseverență, rezultatele nu vor întârzia să apară.

Poți încerca mai multe metode până o găsești pe cea care ți se potrivește cel mai bine. Poate dura puțin până reușești să te relaxezi complet și să meditezi. Dacă te regăsești în această situație, poți încerca să practici yoga. Aceasta te ajută să te relaxezi și oferă și multe beneficii pentru sănătate.

Fă-ți timp pentru tine însuți

Detașează-te de rutina zilnică și fă o plimbare de unul singur. Ascultă-te pe tine însuși și învață să îți petreci timpul în propria ta companie. În acest fel, vei descoperi multe dintre sentimentele și emoțiile din sufletul tău. În plus, este bine să conștientizezi că, în  realitate, cel mai bun prieten al tău ești tu.

Acest exercițiu al solitudinii te eliberează de emoțiile negative pe care le acumulezi zilnic în interacțiunile cu alte persoane.

Citește și:

5 indicii că ai nevoie de timp doar pentru tine

Nu te lăsa pradă singurătății

În anumite momente te simți foarte singur, iar această stare îți întunecă gândirea. În acele clipe, simți că prietenii și familia ta nu sunt alături de tine și că nu poți să înfrunți greutățile vieții de unul singur.

Adevărul este că, uneori, din cauza obligațiilor zilnice, ajungi să îți neglijezi relațiile cu cei dragi. Deci, oricând ai puțin timb liber și te simți singur, ia inițiativa și stabilește o întâlnire cu prietenii și familia pentru a întări legăturile cu aceștia.

Chiar dacă a trecut mult timp de când nu ai mai văzut o anumită persoană dragă, nu-ți fie teamă de o reacție negativă din partea acesteia. Cel mai probabil va fi încântată că o incluzi în planurile tale.

Sperăm că vei adăuga și tu aceste obiceiuri benefice în rutina zilnică pentru a te ajuta să înfrunți greutățile vieții. Până la urmă, nu uita că tu ești cel care decide cum să depășească situațiile dificile. Orice ar fi, nu te forța să te ocupi de toate problemele în același timp.

  1. Beck A, Rush J, Shaw B, Emery G. Terapia Cognitiva de La Depresion.; 2010. doi:10.1007/s13398-014-0173-7.2
  2. Felce D, Perry J. Quality of life: Its definition and measurement. Res Dev Disabil. 1995. doi:10.1016/0891-4222(94)00028-8
  3. Harvey P. Strategies for Difficult Situations. In: Excreta Disposal in Emergencies: A Field Manual. ; 2007. doi:10.1111/j.1399-3054.1994.tb02192.x