7 remedii pentru tensiunea musculară

· 18 decembrie 2017
Simți durere sau disconfort la nivelul musculaturii? În loc să iei medicamente sintetice, încearcă unul dintre aceste remedii naturale. Bucură-te de beneficiile lor minunate în combaterea tensiunii musculare. 

Cauți remedii pentru tensiunea musculară? Această problemă este des întâlnită și apare în urma schimbărilor petrecute odată cu înaintarea în vârstă. Alte cauze pot fi suprasolicitarea fizică, leziunile sau alte afecțiuni.

În anumite cazuri, tensiunea musculară poate fi ameliorată cu medicamente analgezice și odihnă. Însă de cele mai multe ori sunt necesare alte tipuri de terapii.

Deși este de obicei un disconfort sporadic, multe persoane se confruntă în mod regulat cu tensiunea musculară. La baza disconfortului se află anumite obiceiuri dăunătoare și o postură incorectă a corpului.

Din fericire, există multe remedii pentru tensiunea musculară care nu au efecte secundare. Acestea relaxează musculatura și combat durerile, permițându-ți să îți desfășori toate activitățile zilnice.

Multe persoane nu știu la ce fel de tratamente naturiste ar putea apela, așadar îți prezentăm mai jos 7 dintre cele mai eficiente remedii pentru tensiunea musculară.

Ia aminte!

1. Uleiul de mentă: unul dintre cele mai bune remedii pentru tensiunea musculară

Remedii pentru tensiunea musculară cu ulei de mentă

Uleiul de mentă este unul dintre cele mai bune produse naturiste pentru relaxarea musculaturii tensionate și rigide. Acest remediu are proprietăți antiinflamatoare și analgezice care ameliorează durerea și stimulează circulația sanguină.

În general, uleiul de mentă oferă o ameliorarea imediată a tensiunii musculare.

Mod de utilizare

  • Umezește-ți palmele cu o cantitate mică de ulei de mentă. Masează apoi mușchii afectați.
  • Masează pentru cel puțin 5 minute pentru a obține rezultate optime.

2. Valeriana

Datorită efectelor lor calmante și antiinflamatoare, uleiul și ceaiul de valeriană sunt printre cele mai bune remedii naturale pentru tensiunea musculară. 

Consumul și aplicarea directă a valerianei pe zona afectată reduce inflamațiile, stimulează circulația și îmbunătățește procesul de oxigenare.

Mod de utilizare

  • Bea până la două căni (500 ml) de ceai de valeriană pe zi. 
  • Masează puțin ulei de valeriană pe zona dureroasă și odihnește-te.

Notă:  Această plantă poate provoca somnolență. 

3. Sărurile Epsom

Remedii pentru tensiunea musculară cu săruri Epsom

Băile cu săruri Epsom sunt ideale pentru calmarea mușchilor obosiți. Acestea au un conținut bogat de magneziu, un mineral care previne durerea.

Totodată, magneziul ajută chiar și la tratarea bolilor inflamatorii, cum ar fi fibromialgia și artrita.

Mod de utilizare

  • Adaugă o jumătate de cană de săruri Epsom în apa de baie. Stai în cadă pentru cel puțin 20 de minute.
  • Folosește acest tratament înainte de culcare pentru a te odihni mai bine.

4. Mușețelul

Mușețelul este cunoscut în medicina naturistă pentru proprietățile sale emoliente și digestive. Această plantă este soluția ideală pentru ameliorarea umflăturilor și a durerii musculare.

În plus, mușețelul are proprietăți antispasmodice și antiinflamatoare, care ajută la relaxarea mușchilor, mai ales dacă tensiunea acestora a fost cauzată de stres.

Mod de utilizare

  • Bea o cană (250 ml) de ceai de mușețel de două ori pe zi.
  • Aplică ulei de mușețel în palme și masează zonele afectate.

5. Uleiul de arnică

Remedii pentru tensiunea musculară cu ulei de arnică

Arnica prezintă un compus chimic numit timol. Acesta ajută la ameliorarea durerii musculare.

Aplicat direct pe zona afectată, uleiul de arnică produce o senzație de încălzire ușoară care reduce tensiunea musculară și problemele de mobilitate.

Mod de utilizare

  • Pune câteva picături de gel sau ulei de arnică pe mușchii tensionați și masează timp de cinci minute.
  • Repetă tratamentul de două ori pe zi, dacă ți se pare necesar.

6. Piperul Cayenne

Gustul său picant este insuportabil pentru anumite persoane, însă piperul Cayenne este unul dintre cele mai bune remedii pentru tensiunea musculară. Acest condiment conține o substanță activă numită capsaicină, care are proprietăți antiinflamatoare și analgezice.

Mod de utilizare

  • Adaugă cantități mici de piper Cayenne în smoothie-uri și ceaiuri.
  • Masează mușchii obosiți cu piper Cayenne.

7. Floarea pasiunii

Remedii pentru tensiunea musculară cu floarea pasiunii

Floarea pasiunii este o plantă foarte cunoscută în medicina naturistă. Calmarea nervilor nu este singurul său beneficiu. Acest remediu este antiinflamator și relaxează musculatura.

În plus, floarea pasiunii conține fitosteroli și flavonoide, două substanțe cu efecte antioxidante care reduc stresul oxidativ. Nutrienții acestei plante reglează sistemul nervos și combat probleme precum anxietatea și insomnia.

Mod de utilizare

  • Prepară un ceai de floarea pasiunii și bea-l înainte de culcare.
  • O altă opțiune ar fi să înmoi un prosop absorbant în ceaiul fierbinte și să îl aplici sub formă de compresă pe zona dureroasă.

Simți durere sau disconfort la nivelul mușchilor? În loc să apelezi la medicamente sintetice, încearcă aceste remedii pentru tensiunea musculară. Bucură-te de toate beneficiile minunate pe care ți le oferă natura.