9 plante care ajută la relaxarea musculaturii

12 august 2015

Viața din ziua de azi, plină de obligații, stres și ocupații sedentare duce la numeroase probleme de sănătate. În ceea ce privește mușchii, cei mai solicitați sunt cei de la nivelul gâtului, al umerilor și al coloanei vertebrale, ca urmare a statului în fața calculatorului timp de mai multe ore.  Pentru a nu recurge la tratamente medicale, poți să apelezi la diverse plante care ajută în mod natural la relaxarea musculaturii.

Dureri acute

Cam asta se întâmplă în viața de la oraș în zilele noastre. Poți să faci o listă întreagă de probleme care apar ca urmare a lucratului într-un birou timp de 9 sau mai multe ore pe zi, fără contact direct cu soarele, a alimentației necorespunzătoare, a poziției inadecvate a corpului, a nenumăratelor obligații, cum ar fi plata facturilor și altele. Stresul te împiedică și să dormi bine, lucru care duce la apariția spasmelor și a durerilor musculare.

Durerea de la nivelul gâtului sau al spatelui care abia îți permite să îți miști capul reprezintă una dintre cele mai frecvente probleme din ziua de azi. Senzația de „apăsare” din zona spatelui sau a șoldurilor te face să simți că te doare întregul corp. Chiar dacă apelezi la masaje, îți pui o compresă fierbinte sau te așezi într-un scaun mai comod, mușchilor tăi le va lua mult timp „să revină la normal”, deoarece au fost prea abuzați. Din acest motiv, dacă vrei să lași în urmă durerile musculare, poți să folosești cu încredere o serie de ierburi și plante naturiste. 

relaxarea musculaturii gat

În general, acestea sunt consumate sub formă de infuzie, pentru ca senzația de relaxare și calmare să se resimtă nu numai la nivelul mușchilor, ci și al creierului, al stomacului și al celorlalte organe. Vei putea să te odihnești mai bine, să scapi de dureri și să fii mai eficientă la locul de muncă.

Din fericire, există numeroase tratamente naturiste împotriva durerilor musculare. Partea bună e că, în general, nu prezintă efecte secundare, ceea ce înseamnă că sunt mult mai sigure decât medicamentele, deși își fac efectul un pic mai greu. Dacă îți dorești un remediu de calitate pentru relaxarea musculaturii și care să combată durerile, trebuie să adaugi uzul acestor plante în obiceiurile tale zilnice.

Nu uita că trebuie să adopți și o alimentație echilibrată și sănătoasă, pentru a relaxa musculatura. Ai nevoie de un aport zilnic de 1500 mg de calciu, 1500 mg de magneziu, 99 mg de potasiu și 3000 mg de vitamina C.

baie

Cele mai bune plante pentru relaxarea musculaturii

  • Rozmarin: este o mirodenie folosită adesea în bucătărie pentru a da un gust mai bun diverselor feluri de mâncare. Prezintă și multe beneficii pentru sănătate, având efecte calmante. Poți să faci o baie, adăugând puțin rozmarin în apă pentru a ameliora crampele și spasmele musculare. Poți, de asemenea, să îți masezi încheieturile cu ulei esențial de rozmarin. Dacă pui comprese reci pe zonele dureroase sau inflamate, poți combate simptomele artritei.
  • Valeriană: este folosită de sute de ani pentru ameliorarea durerii de la nivelul gâtului. Are și un efect sedativ, fiind recomandată pentru problemele cu somnul și pentru anxietate. Poți să faci un ceai sau o infuzie de valeriană sau poți să cumperi capsule de la o farmacie naturistă, întrucât această plantă are un miros foarte puternic care nu este tolerat de toată lumea.
valeriana

  • Mușețel: este un calmant extraordinar, unul dintre cele mai cunoscute și mai recomandate. Este folosit pentru tratarea durerilor musculare, dar și a celor menstruale, pentru stări tensionate, durere de cap, anxietate, stres, emoții etc. Îți va relaxa mușchii încordați și are proprietăți antiinflamatorii, ameliorând crampele.
  • Cătușnica sau iarba mâței: este o plantă indigenă din Europa, care face parte din familia mentei și care a fost plantată și în America de Nord și Asia. Este un sedativ natural și contribuie la relaxarea musculaturii. Printre altele, ajută la reducerea umflăturilor de la nivelul încheieturilor, calmează durerile de cap cauzate de stări tensionate și vindecă rănile ușoare.
  • Ardeiul iute cayenne: este folosit adesea pentru diverse rețete și s-a dovedit a fi foarte eficient în ameliorarea și tratarea rapidă a durerilor cauzate de crampele musculare.
ardei-cayenne

  • Ridichea: varianta mai iute a fost folosită din timpuri vechi pentru a ameliora crampele și durerea musculară. Trebuie să cumperi sau să prepari un ulei esențial de ridiche pe care să-l adaugi în apă fierbinte pentru a face o baie sau un masaj.
  • Cimbrul sălbatic: este o plantă asemănătoare cu cimbrul, care datorită uleiurilor esențiale din conținut ajută la relaxarea naturală a mușchilor. Poți să bei oricâte căni vrei pe zi.
  • Passiflora: cunoscută și ca floarea pasiunii, este foarte frumoasă și are numeroase proprietăți, petalele sale conținând fitosterol și flavonoizi, ambele substanțe având efecte antioxidante. Mai conține și alcaloizi, uleiuri esențiale și alte ingrediente cu efecte calmante și analgezice. Este folosită pentru a combate insomnia, contracțiile musculare, stresul, anxietatea etc. Poți să o consumi sub formă de infuzie.
  • Levănțica: o floare foarte frumoasă, de culoare violet-albăstruie, care are numeroase proprietăți, ajutând la tratarea mai multor boli. Uleiul de lavandă este cunoscut pentru eficiența sa în relaxarea musculaturii. Va trebui să masezi zona dureroasă cu mișcări circulare pentru a stimula circulația sângelui. Fă apoi un duș fierbinte pentru a-ți relaxa mintea și corpul și pentru a permite mușchilor să se odihnească și să se vindece.

 

Sursa fotografiilor: Unique Hotels, c.e. Delohery, Dennis Wong, Pato Novoa, John Athayde și Alvaro Galve.

 

 

 

Te-ar mai putea interesa