Ce trebuie să eviți în timpul menstruației?

Practicarea anumitor obiceiuri în timpul menstruației poate fi deranjantă și chiar dăunătoare. Vrei să treci prin menstruație fără disconfort? Citește acest articol pentru a afla ce ar trebui să eviți în timpul menstruației!
Ce trebuie să eviți în timpul menstruației?

Ultima actualizare: 20 Martie, 2021

Zilele menstruației vin cu fluctuații hormonale care îți afectează în mod semnificativ bunăstarea fizică și emoțională. Din această cauză, multe femei simt că nu sunt capabile să-și îndeplinească sarcinile zilnice în mod normal. De fapt, există chiar și unele lucruri de care ar fi mai bine să te ferești. Știi ce ar trebui să eviți în timpul menstruației?

Deși treci cu vederea acest fapt, obiceiurile tale au mult de-a face cu reacțiile corpului înainte și în timpul menstruației. Din această cauză, este important să-ți îmbunătățești stilul de viață și să limitezi unele practici care pot fi dăunătoare. Citește mai departe pentru a afla ce obiceiuri trebuie să eviți în timpul menstruației!

Ce trebuie să eviți în timpul menstruației?

În prezent, poți cumpăra o mare varietate de produse și tratamente pentru a reduce simptomele și disconfortul menstrual. Cu toate acestea, multe femei nu observă niciun efect, deoarece nu îmbunătățesc și alte aspecte ale stilului lor de viață.

Marele dezavantaj este faptul că nu acordăm importanță obiceiurilor de zi cu zi, ignorând faptul că acestea pot avea un impact ridicat asupra disconfortului pe care îl resimțim în timpul menstruației.

În secțiunea următoare, vom examina ceea ce ar trebui să eviți în timpul menstruației. Reține aceste sfaturi!

Exercițiile fizice intense

Femeie care face sport
Exercițiile fizice extenuante pot fi contraproductive în timpul menstruației. Cu toate acestea, un pic de mișcare te poate ajuta să-ți îmbunătățești starea de spirit.

Exercițiile fizice sunt un obicei care oferă multe beneficii pentru sănătatea fizică și mintală. De fapt, nu există niciun motiv științific pentru a nu face sport în timpul menstruației. Dimpotrivă, continuarea exercițiilor fizice ajută la ameliorarea crampelor și a proastei dispoziții.

Cu toate acestea, ar trebui să eviți rutinele extenuante în aceste zile, deoarece pot provoca reacții negative. Deoarece senzația de oboseală tinde să crească, antrenamentele cardiovasculare intense sau cele de rezistență pot fi obositoare și pot provoca amețeli.

Ce poți face?

  • Alege să faci exerciții fizice cu impact redus atunci când ești la menstruație. Câteva activități recomandate și benefice sunt: mersul pe jos, practicarea de yoga sau Pilates sau exercițiile de forță cu greutate redusă.
  • Scade durata antrenamentului. De asemenea, odihnește-te dacă începi să te simți mai obosită decât în mod normal.

Relațiile sexuale neprotejate

A fi la menstruație nu te împiedică să te bucuri de beneficiile sexului. De fapt, în ciuda controverselor și miturilor, stimularea vaginală și orgasmele din timpul menstruației pot ajuta la ameliorarea durerii.

Cu toate acestea, ceea ce ar trebui să eviți în timpul menstruației este să faci sex fără a folosi metode de protecție, cum ar fi prezervativele. Deși este relativ sigur și riscul de sarcină este minim, poate reprezenta un risc mai mare în ceea ce privește bolile cu transmitere sexuală (BTS), cum ar fi HIV sau hepatita.

Acești viruși trăiesc în sânge și pot fi răspândiți prin contactul cu sângele menstrual infectat. De asemenea, ei se răspândesc prin contact sexual în orice moment.

Ce poți face?

  • Dacă vrei să faci sex în timpul menstruației, alege să folosești prezervativul. Este o metodă sigură de prevenire a sarcinii și cea mai sigură modalitate de prevenire a bolilor.

Consumul de alimente fast food

Alimente pe care să le eviți în timpul menstruației
Consumul de alimente fast food și alimente procesate poate agrava crampele în timpul menstruației.

Mâncărurile fast food nu sunt o opțiune bună în timpul menstruației. De fapt, din cauza calității lor nutriționale slabe, ar trebui să le eviți tot timpul! Aceste tipuri de alimente sunt pline de grăsimi saturate, făină rafinată, zaharuri și alte componente care pot crește inflamația în zona trunchiului.

În plus, consumul de alimente fast food încetinește digestia și poate provoca și alte probleme, cum ar fi constipația. Prin urmare, dacă vrei să reduci balonarea și să ai o digestie mai ușoară la menstruație, ar trebui să alegi mese sănătoase cu puține calorii și grăsimi.

Ce poți face?

  • Alege mese bogate în legume, pește și carne slabă.
  • Dacă ți-e foame între mese, servește un smoothie, iaurt cu nuci sau biscuiți din cereale integrale.

Acidul acetilsalicilic

Aspirina este o opțiune bună pentru ameliorarea diferitelor afecțiuni. Cu toate acestea, ar trebui să o eviți în timpul menstruației din cauza posibilelor efecte secundare ale acesteia. Atât pastilele, cât și orice alt produs cu acid acetilsalicilic pot influența sângerările.

Motivul?

Efectul anticoagulant al acestui medicament subțiază sângele și, prin urmare, poate crește fluxul menstrual. De fapt, deși sunt necesare mai multe studii pentru a demonstra acest lucru, se spune că aspirina poate prelungi menstruația și sângerarea nesănătoasă.

Ce poți face?

  • Dacă vrei să ameliorezi durerea și inflamația în timpul menstruației, alege să iei acetaminofen sau ibuprofen. Dacă ai nevoie de ceva mai puternic, adresează-te medicului pentru a-ți prescrie medicamente pentru crampele menstruale.

Acum că știi ce să eviți în timpul menstruației, încearcă să te antrenezi ușor și să adopți aceste obiceiuri. Pune în practică recomandările din acest articol și vei descoperi că acestea sunt foarte utile pentru a-ți îmbunătăți starea de spirit în timpul menstruației.

S-ar putea să te intereseze...
7 informații utile despre menstruație
Doza de SănătateCitește-l în Doza de Sănătate
7 informații utile despre menstruație

Există câteva informații utile despre menstruație pe care nu ți le transmite nimeni, dar pe care ți-ar fi plăcut poate să le știi de mai demult.



  • Samadi, Z., Taghian, F., & Valiani, M. (2013). The effects of 8 weeks of regular aerobic exercise on the symptoms of premenstrual syndrome in non-athlete girls. Iranian Journal of Nursing and Midwifery Research.
  • Tsai, S. Y. (2016). Effect of yoga exercise on premenstrual symptoms among female employees in Taiwan. International Journal of Environmental Research and Public Health. https://doi.org/10.3390/ijerph13070721
  • Allen, K. R., & Goldberg, A. E. (2009). Sexual activity during menstruation: A qualitative study. Journal of Sex Research. https://doi.org/10.1080/00224490902878977
  • Peacock, A., Alvi, N. S., & Mushtaq, T. (2012). Period problems: Disorders of menstruation in adolescents. Archives of Disease in Childhood. https://doi.org/10.1136/adc.2009.160853
  • Bussell, G. (1998). Pre-menstrual syndrome and diet. Journal of Nutritional and Environmental Medicine. https://doi.org/10.1080/13590849862302
  • Pendergrass PB, Ream LJ, Scott JN, Agna MA. (1984). Do aspirin and acetaminophen affect total menstrual loss? Gynecol Obstet Invest. DOI: 10.1159/000299067