Beneficiile fructelor deshidratate

· 7 august 2016
După menopauză, densitatea osoasă a femeilor începe să scadă, ceea ce are diverse consecințe negative pentru sănătatea acestora. Fructele deshidratate oferă energie și pot fortifica oasele.

Fructele deshidratate reprezintă o opțiune sănătoasă ce nu ar trebui să lipsească din nicio dietă. Acestea oferă o cantitate semnificativă minerale și proteine necesare pentru a-ți începe ziua cu un plus de energie. În articolul de azi îți vom prezenta toate informațiile necesare pentru a putea profita din plin de beneficiile fructelor deshidratate.

Nu ezita să consumi acest aliment. Fructele deshidratate sunt ideale pentru micul dejun, prevenind constipația și fortificând oasele grație conținutului lor ridicat de calciu și zinc. Consumat cu moderație, acest aliment poate fi un aliat de nădejde pentru a-ți menține sănătatea.

Beneficiile fructelor deshidratate și greutatea

Beneficiile fructelor deshidratate pentru pierderea în greutate

Cu siguranță aceasta este prima întrebare pe care ți-o pui. Multe persoane evită fructele deshidratate tocmai pentru că le este frică că acestea sunt bogate în zahăr.

Fructele deshidratate au într-adevăr un conținut puțin mai ridicat de zahăr decât cele proaspete (un exemplu concret sunt stafidele). Însă procesul de deshidratare crește concentrația de nutrienți — inclusiv vitamine și minerale—a acestor fructe, motiv pentru care nu ar trebui să ezităm să le consumăm.

Iată care sunt principalele beneficii pentru sănătate oferite de fructele deshidratate:

  • Alimentele deshidratate sunt bogate în nutrienți și oferă o cantitate de energie de patru ori mai mare decât cea oferită de alimentele proaspete.
  • Fructele deshidratate sunt mai ușor de digerat și mai sățioase decât cele proaspete. Nu este nevoie să consumi cantități mari de fructe deshidratate pentru a te simți sătul.
  • Merită să le incluzi în dieta ta zilnică pentru că susțin digestia corectă. Mai mult, o porție de 100 g de fructe deshidratate îți poate satisface pofta de mâncare, oferindu-ți energie și ajutându-te să eviți să servești gustări între mese.

Te-ar putea interesa şi:

Cum să faci un deshidrator solar de alimente

  • Pentru a profita de beneficiile oferite de fructele deshidratate, este esențial să le consumi în cantități adecvate—adică nu mai mult de 100 g pe zi. Această cantitate îți va aproviziona organismul cu nutrienți esențiali și te va ajuta să eviți oboseala cronică.

Beneficiile fructelor deshidratate pentru oase

Beneficiile fructelor deshidratate pentru oase

Într-un alt articol ți-am arătat cum poți trata osteoporoza cu ajutorul smochinelor deshidratate. Acest beneficiu al fructelor deshidratate este foarte important mai ales pentru femei, densitatea osoasă a acestora scăzând semnificativ pe măsură ce înaintează în vârstă.

Fructele deshidratate reprezintă un supliment sănătos în orice dietă. Te sfătuim să optezi pentru prune, curmale, caise și fructe de pădure deshidratate. Pe lângă faptul că sunt delicioase, aceste fructe pot fi combinate cu diverse preparate (inclusiv cu cele din carne) și servite la micul dejun.

Vrei să afli care este modalitatea prin care fructele deshidratate îți pot ajuta oasele?

  • Sunt o sursă naturală de fier, calciu, magneziu și zinc, nutrienți esențiali pentru ca oasele să poată lupta împotriva osteoporozei.
  • Grație conținutului ridicat de vitamina E și C și antioxidanți, fructele uscate previn dezvoltarea anumitor boli degenerative.
  • Îmbunătățesc digestia, îngrijesc intestinele și previn acumularea toxinelor și a altor substanțe nocive în organism.
  • Sunt o sursă naturală de potasiu și vitamine B, elemente indispensabile îngrijirii adecvate a oaselor.
  • Nu conțin sodiu și sunt bogate în micronutrienți, facilitând reducerea tensiunii arteriale.
  • Sunt bogate în grăsimi sănătoase, precum omega-3 și omega-6.
  • Sunt utile pentru a trata anxietatea și a suprima pofta de mâncare.
  • Grație nivelului ridicat de nutrienți, mulți atleți de performanță includ fructele uscate în dieta lor zilnică pentru a obține un plus de energie și a-și îmbunătăți performanța fizică.
  • Sunt considerate a fi o gustare plină de energie și care oferă o perspectivă pozitivă asupra vieții, fiind ideale pentru femeile care trec prin menopauză și se simt mai obosite sau deprimate decât în trecut.

Cele mai bune fructe deshidratate pe care le putem consuma

Așa cum am menționat anterior, cantitatea recomandată de fructe deshidratate pe care o putem consuma zilnic este de 100 g—adică aproximativ o mână de fructe deshidratate. Poți să variezi fructele consumate în funcție de nevoile tale personale.

Fructele deshidratate reprezintă o gustare delicioasă pe care o poți servi între mese sau include în diverse preparate pentru a le face mai interesante. Indiferent de varianta aleasă, aceste alimente oferă proprietăți benefice pentru sănătate și merită să le consumăm cu moderație. Te sfătuim să încerci următoarele fructe deshidratate:

1. Beneficiile fructelor deshidratate: smochinele

Beneficiile fructelor deshidratate și ale smochinelor

Smochinele deshidratate fortifică oasele și sunt un laxativ natural excelent. Cel mai indicat moment să le consumi este la micul dejun, împreună cu niște migdale. Smochinele deshidratate oferă un cocktail natural de energie, calciu și magneziu.

Te-ar putea interesa și:

Motive pentru a consuma fructe oleaginoase în mod regulat

2. Beneficiile fructelor deshidratate: prunele

Beneficiile fructelor deshidratate și ale prunelor

Prunele deshidratate sunt bogate în fibre și sunt foarte utile pentru a trata constipația. De asemenea, acestea conțin un nivel ridicat de fier și vitamine B.

3. Beneficiile fructelor deshidratate: curmalele

Beneficiile fructelor deshidratate și ale curmalelor

Curmalele deshidratate oferă diverse minerale precum fierul și magneziul, dar și anumite vitamine (în principal vitamina A și complexul de vitamine B). Ele te pot ajuta să-ți mărești capacitatea de concentrare și agilitatea mentală.

În plus, curmalele deshidratate sunt bogate în magneziu și calciu, susținând somnul odihnitor pe timp de noapte. Pentru a obține acest beneficiu, te sfătuim să consumi cinci curmale deshidratate înainte de culcare.

4. Afine deshidratate

Afinele deshidratate sunt foarte utile pentru a regla nivelul de colesterol și a îmbunătăți sănătatea cardiacă, oferind numeroase beneficii pentru sănătate grație conținutului lor mare de antioxidanți. Combină-le cu un castron de fulgi de ovăz sau un borcan de iaurt simplu—sunt absolut delicioase.

  • Chong, C. H., Law, C. L., Figiel, A., Wojdylo, A., & Oziemblowski, M. (2013). Colour, phenolic content and antioxidant capacity of some fruits dehydrated by a combination of different methods. Food Chemistry. https://doi.org/10.1016/j.foodchem.2013.06.042
  • Megías-Pérez, R., Gamboa-Santos, J., Soria, A. C., Villamiel, M., & Montilla, A. (2014). Survey of quality indicators in commercial dehydrated fruits. Food Chemistry. https://doi.org/10.1016/j.foodchem.2013.10.141
  • Sagar, V. R., & Suresh Kumar, P. (2010). Recent advances in drying and dehydration of fruits and vegetables: A review. Journal of Food Science and Technology. https://doi.org/10.1007/s13197-010-0010-8