Tehnica 4-7-8 te ajută să adormi într-un minut

5 octombrie 2016
Deși poate părea ciudat, dacă reușești să adormi în mai puțin de un minut, întreg organismul tău va avea de câștigat. Acest obicei te ajută să-ți stabilizezi ritmul cardiac, ceea ce va avea un efect benefic asupra stării tale generale de sănătate.

Atunci când vine momentul să te culci, stresul te poate împiedica să adormi. Diverse gânduri îți pot invada mintea, tu fiind incapabil să le ții sub control. Apariția bruscă a gândurilor negative și a grijilor se numără printre principalele cauze ale dificultății de a adormi și ale insomniei. Dacă și tu întâmpini dificultăți în a adormi, nu ezita să încerci tehnica 4-7-8, un truc celebru care te va ajuta să adormi în mai puțin de un minut.

Cum să adormi în mai puțin de 1 minut cu tehnica 4-7-8

Tehnica 4-7-8 a fost inventată de Prof. Andrew Weill de la Universitatea Harvard. Aceasta este foarte simplă:

  • Inspiră aer pe nas timp de 4 secunde pentru a-ți umple plămânii.
  • Ține-ți respirația timp de 7 secunde.
  • Apoi expiră încet timp de 8 secunde.

Repetă acest exercițiu de câteva ori și vei descoperi că este incredibil de eficient. Dimineața următoare, nici măcar nu-ți vei putea aminti momentul în care respirația ta a revenit la normal. Îți garantăm că tehnica 4-7-8 funcționează și că te va ajuta să adormi în mai puțin de 60 de secunde.

Citește și: 

Exerciții de relaxare pentru un somn odihnitor

De ce este tehnica 4-7-8 atât de eficientă?

Tehnica 4-7-8 te ajută să învingi insomnia

Secretul constă în cele șapte secunde în care îți ții respirația. Atunci când faci asta, ritmul tău cardiac scade, reducând nivelul de anxietate. Tehnica 4-7-8 te ajută să alungi grijile și să întorci spatele gândurilor negative. Cu ajutorul acesteia vei putea adormi oricând dorești.

Tehnica 4-7-8 îți va îmbunătăți calitatea somnului. Atunci când ritmul cardiac scade, organismul este mai bine oxigenat, ceea ce conduce la o odihnă satisfăcătoare.

Persoanele care suferă de anxietate au tendința să respire superficial. Ritmul cardiac al acestora este ridicat și neregulat. Din acest motiv, organismul lor este prost oxigenat. Acestea se trezesc mai obosite decât sunt atunci când se culcă.

Pe lângă faptul că te ajută să învingi insomnia, tehnica 4-7-8 te ajută să-ți oxigenezi toți mușchii și toate organele în mod corect. Îți vei îmbunătăți astfel calitatea somnului.

Ce beneficii adiționale oferă tehnica 4-7-8?

1. Vei fi mai atractiv

Printre altele tehnica 4-7-8 îți mărește atractivitatea

Un somn odihnitor îți oferă beneficii incredibile pentru piele. Deoarece somnul tău va fi mai adânc, sistemul hormonal va funcționa în stare optimă, revigorându-ți și fortificându-ți celulele organismului.

Pentru ca organismul tău să funcționeze corect, acesta are nevoie de odihnă. Dacă întâmpini dificultăți în a adormi sau dacă nu dormi suficient, organismul tău nu va obține odihna necesară bunăstării tale.

2. Vei mânca mai puțin

Dacă dormi suficient, ești mai puțin stresat în timpul zilei. Tehnica 4-7-8 te poate ajuta să reduci semnificativ nivelul de stres, cel puțin parțial, de îndată ce te trezești dimineața.

Anxietatea te poate determina să mănânci în exces, această acțiune oferindu-ți o senzație temporară de bine ce inhibă stresul. Consecința negativă a acestui obicei este faptul că vei câștiga în greutate.

3. Îți va fi mai ușor să înveți lucruri noi

Tehnica 4-7-8 este foarte benefică pentru creier

Una dintre funcțiile fundamentale ale creierului este învățarea lucrurilor noi. Fie că ascultăm știrile în timp ce mergem la serviciu, fie că observăm schimbări în comportamentul unui amic sau citim o carte, utilizăm creierul în mod constant.

Pentru a-și putea îndeplini toate sarcinile, creierul uman are nevoie de opt ore de somn în fiecare zi. Dacă nu obții opt ore de somn, acest organ va fi suprasolicitat, ceea ce îți va reduce treptat performanța mintală. Îți va fi greu să te concentrezi și nu vei mai putea înțelege idei noi.

Te sfătuim să citești și: 

Cele mai bune 8 remedii naturiste care induc somnul

4. Îți vei îmbunătăți stima de sine

Pe lângă faptul că îți sporește atractivitatea, tehnica 4-7-8 te ajută să te simți mai energizat pe parcursul zilei. Vei avea o atitudine mai pozitivă față de ceilalți, chiar și în situațiile dificile.

Deoarece mintea ta va fi mai limpede și mai capabilă să învețe lucruri noi, îți va fi mai ușor să rezolvi problemele care îți ies în cale și să soluționezi conflictele. Îți vei îmbunătăți astfel stima de sine.

Dacă suferi de insomnie, nu ezita să încerci tehnica 4-7-8. Pe lângă faptul că te va scăpa de griji, îți va fi mai ușor să-ți îndeplinești obiectivele și chiar să rezolvi problemele care te țin treaz noaptea. Ești pregătit să ai un somn mai odihnitor?

Pilcher, J. J., Ginter, D. R., & Sadowsky, B. (1997). Sleep quality versus sleep quantity: Relationships between sleep and measures of health, well-being and sleepiness in college students. Journal of Psychosomatic Research. http://doi.org/10.1016/S0022-3999(97)00004-4

Wolfson, A. R., & Carskadon, M. A. (1998). Sleep Schedules and Daytime Functioning in Adolescents. Child Development. http://doi.org/10.1111/j.1467-8624.1998.tb06149.x