Tot ce trebuie să știi despre brânza feta

04 Octombrie, 2020
Ai auzit de brânza feta? Acest produs lactat din Grecia este foarte benefic pentru cei care îl consumă. Află care sunt beneficiile sale și cum să consumi brânza feta în acest articol!

Brânza feta este un produs lactat din cultura greacă care s-a răspândit treptat în multe alte țări datorită versatilității și proprietăților sale. Se vinde în saramură și acest lucru îi mărește durata de valabilitate. Află tot ce trebuie să știi despre brânza feta!

Brânza feta este fabricată din lapte de oaie, deși este posibil să găsești pe piață și produse tradiționale din lapte de iapă. Are un gust acid caracteristic și un procent ridicat de grăsime. De obicei, este comercializată în cutii de lemn sau în recipiente de tablă sau aluminiu care îi păstrează gustul, mirosul și consistența.

Informații despre brânza feta

Proprietățile nutriționale ale brânzei feta

Ca orice alt produs lactat, brânza feta se remarcă prin conținutul său ridicat de proteine, așa cum subliniază literatura științifică. Acestea sunt nutrienți cu valoare biologică ridicată, care conțin toți aminoacizii esențiali. Aceștia sunt foarte digerabili.

Proteinele sunt fundamentale pentru a preveni bolile și afecțiunile asociate cu îmbătrânirea și degenerarea țesutului muscular. Un studiu publicat în revista Nutrients ne arată faptul că aportul zilnic de proteine ​​ajută la întârzierea și prevenirea distrugerii țesutului slab și împiedică pierderea funcționalității acestuia.

Ca și când acest lucru nu ar fi fost suficient, brânza feta conține o cantitate mare de acizi grași saturați. Până de curând, aceasta ar fi considerată o veste proastă. Cu toate acestea, știința și-a schimbat recent poziția în acest sens.

Lipidele saturate nu mai sunt considerate dăunătoare. Astăzi, oamenii de știință recunosc beneficiile lor, deoarece există suficiente dovezi care arată că acești acizi grași ajută la reducerea riscului de afecțiuni cardiovasculare și incidenței altor boli complexe.

Îți recomandăm:

Pui umplut cu cremă de brânză, usturoi și arpagic

Castron cu brânză feta
Brânza Feta provine din Grecia și este un produs lactat bogat în proteine.

Micronutrienți în brânza feta

Conținutul de macronutrienți al brânzei feta este important, dar aceasta conține și minerale și vitamine benefice pentru sănătate. Un exemplu elocvent este calciul.

Oamenii de știință au demonstrat că aportul de produse lactate ajută la reducerea riscului de osteoporoză grație conținutului lor de calciu. Prin urmare, brânza feta nu face excepție.

În plus, brânza feta conține cantități semnificative de vitamina D. Acest nutrient este esențial pentru menținerea unei sănătăți optime, precum și pentru prevenirea bolilor complexe, cardiovasculare și metabolice. De fapt, anumite tipuri de cancer au un prognostic mai bun atunci când organismul are niveluri adecvate de vitamina D. În plus, există dovezi ce arată faptul că vitamina D poate ajuta la protejarea împotriva cancerului de piele.

Paradoxal, populația generală are o lipsă cronică de vitamina D. Pentru a-ți asigura aportul zilnic, o idee bună este să consumi produse lactate (cum ar fi brânza feta), pește oceanic și ouă. În plus, experții recomandă expunerea sigură la lumina soarelui pentru a stimula sinteza vitaminei D în organism.

Rețete cu brânză feta

În continuare, îți vom arăta două rețete simple cu brânză feta, astfel încât să poți începe să introduci acest aliment în dieta ta săptămânală.

În cuptor

Brânza feta poate fi preparată în cuptor, similar cu brânza italiană provolone. Cu o combinație simplă de condimente, cum ar fi oregano, cimbru și piper și un sos de ulei de măsline, vei obține o mâncare foarte gustoasă!

Tot ce trebuie să faci este să introduci brânza cu condimente și ulei de măsline în cuptor timp de 8 minute la o temperatură de 200 °C (400 °F), cu căldură de sus și de jos. Când scoți preparatul din cuptor, îți recomandăm să îl stropești din nou cu puțin ulei de măsline.

Salată

Salatele sunt o scuză excelentă pentru a mânca brânză feta. Taie brânza în cuburi mici și adaug-o în combinația preferată de ingrediente pentru salată.

După aceea, pune ulei de măsline și oțet pentru a obține o salată delicioasă și hrănitoare. Dacă vrei să crești și mai mult conținutul de proteine, adăugă o conservă de ton.

Citește și:

Cum se taie brânza în funcție de tipul său

Despre brânza feta în salate de vară
Brânza feta oferă o textură diferită în salate, care contrastează cu celelalte ingrediente vegetale.

Beneficiile brânzei feta

După cum ai văzut, brânza feta este un produs lactat foarte benefic pentru sănătate atunci când este consumat în mod regulat. Conținutul său de proteine, grăsimi și micronutrienți o fac să fie un aliment capabil să acopere cerințele nutriționale zilnice și să ajute la prevenirea diferitelor boli.

Brânza feta este un produs foarte versatil și poate fi preparată în diferite moduri. Pe de o parte, o poți consuma ca ingredient principal. Pe de altă parte, o poți folosi ca garnitură pentru a oferi o notă de aciditate altor feluri de mâncare. Acum știi totul despre brânza feta!

Oricare ar fi cazul, consumă brânză feta în fiecare săptămână. Nu vei regreta!

  • Tessier AJ., Chevalier S., An update on protein, leucine, omega 3 fatty acids, and vitamin D in the prevention and treatment of sarcopenia and fucntional decline. Nutrients, 2018.
  • Szajewska H., Szajewski T., Saturated fat controversy: importance os systematic reviews and meta analyses. Crit Rev Food Sci Nutr, 2016. 56 (12): 1947-51.
  • Thorning TK., Raben A., Tholstrup T., Soedamah Muthu SS., et al., Milk and dairy products: good or bad for human health? An assessment of the totality of scientific evidence. Food Nutr Res, 2016.
  • Anagnostopoulos AK., Tsangaris G., Feta cheese proteins: manifesting the identity of Greece’s national treasure. Data Brief, 2018. 19: 2037-2040.
  • Gilaberte, Y., et al. “La vitamina D: evidencias y controversias.” Actas dermo-sifiliográficas 102.8 (2011): 572-588.
  • Álvarez, A. Alonso, V. Martínez Suárez, and J. Dalmau Serra. “Profilaxis con vitamina D.” Acta Pediátrica Española 69.3 (2011).