Utilizările și beneficiile oțetului de cocos
 

Utilizările și beneficiile oțetului de cocos

Oțetul de cocos ne oferă vitamine, minerale și aminoacizi care îmbunătățesc sănătatea corpului. Poate fi produs din seva cocotierilor sau din apă de cocos.
Utilizările și beneficiile oțetului de cocos

Ultima actualizare: 27 mai, 2022

Sănătate, frumusețe și îngrijire. Beneficiile oțetului de cocos sunt numeroase. Vitaminele, aminoacizii și mineralele sale îmbunătățesc sănătatea corpului și estetica ce ne preocupă atât de mult.

Oțetul de cocos poate fi obținut din diferite surse, fie din sevă, fie din apă de cocos. În orice caz, proprietățile sale sunt multiple și foarte sănătoase.

Utilizările și beneficiile oțetului de cocos

Oțet din sevă de cocos

Cocotieri în soare

Oțetul de cocos poate fi obținut din seva copacilor de cocos sau din apa de cocos. Cel din sevă conține nutrienții plantei și ai solului. Seva sau tuba este extrasă din partea superioară a copacilor de cocos, chiar acolo unde se nasc florile și nucile de cocos.

Substanța este scoasă și trecută printr-un proces de fermentație. Acesta durează între 45 și 60 de zile, fără filtrare sau încălzire. Culoarea lichidului obținut variază de la limpede la un maro foarte intens, în funcție de gradul de maturare. Faptul că există resturi pe fundul sticlei indică un oțet de calitate.

Aminoacizi și alte beneficii pentru sănătate

Seva de nucă de cocos este plină de aminoacizi esențiali, vitamina B și C, probiotice, prebiotice, fosfor, fier, potasiu, sulf, bor, zinc, cupru și mangan. În plus, are un indice glicemic foarte scăzut și un Ph aproape neutru.

Datorită acestei compoziții, oferă următoarele beneficii:

  • Oțetul de cocos este recomandat diabeticilor, deoarece menține glicemia la un nivel scăzut.
  • Pentru pierderea în greutate, joacă un rol important prin scăderea apetitului. Acidul acetic induce sațietatea pentru a ajuta la pierderea in greutate.
  • Probioticele și enzimele sale susțin digestia și sănătatea tractului gastrointestinal.
  • Efectele antibacteriene și antimicrobiene îl fac util în tratamentul rănilor, îmbunătățind în același timp sistemul imunitar.

Concentrația sa mare de aminoacizi îmbunătățește procesele metabolice care generează hemoglobina. Mineralele mențin tensiunea arterială la niveluri optime și îmbunătățesc sănătatea inimii.

Oțet din apă de cocos

Beneficiile uleiului de cocos pentru sănătate

Oțetul de cocos poate fi făcut și din apă de cocos, deși are mai puține beneficii decât cel din sevă. Apa se fermentează cu zahăr și drojdie și se strecoară prin tifon steril, apoi se adaugă mai mult zahăr, se dizolvă și se fierbe la 60°C timp de 20 de minute.

Apa se pune într-un recipient, se adaugă drojdia și se lasă o săptămână la odihnit. Va apărea spumă. Apoi, oțetul poate fi filtrat sau consumat ca atare. Acest tip de oțet de cocos este foarte sănătos (zahărul este consumat de drojdii).

Utilizări și beneficii

  • Pentru a îmbunătăți digestia, amestecați o lingură de apă la temperatura camerei cu o lingură de oțet de cocos și consumați zilnic pe stomacul gol.
  • Dacă intenția este de a pierde în greutate, două linguri de oțet se amestecă cu un pahar de apă înainte de fiecare masă. Oțetul de cocos scade glicemia și apetitul. Studiile pe animale au arătat eficacitatea oțetului de apă de cocos în tratarea obezității. În plus, a prezentat și efecte hipolipemiante și antiinflamatorii.
  • Ulcerele, infecțiile, iritațiile stomacului și alte afecțiuni digestive sunt ameliorate cu un amestec obținut dintr-o linguriță de oțet de cocos și una de miere. Cei care suferă de intestin iritabil ar trebui să fie atenți deoarece oțetul este un aliment fermentat.
  • Oțetul de cocos îmbunătățește tranzitul intestinal și promovează funcția ficatului. Este un excelent purificator care favorizează digestia și secreția de acizi biliari. Testat pe animale, s-a dovedit a fi eficient în scăderea acumulării de grăsime în ficat.
  • Previne proliferarea bacteriilor și luptă împotriva radicalilor liberi datorită antioxidanților săi. Ca dressing pentru unele alimente, inclusiv pentru salate, are o aromă foarte apetisantă.

Beneficiile și utilizările oțetului de cocos în cosmetică

Beneficiile oțetului de cocos pentru piele

Pentru față sau păr, oțetul de cocos este un produs cosmetic ideal. Lăsându-l în păr timp de 20 de minute înainte de spălare, va îmbunătăți volumul și strălucirea. Pe față, pe lângă faptul că încetinește îmbătrânirea și îmbunătățește aspectul, este un excelent tonic dezinfectant pentru tenul gras.

Cearcănele pot fi reduse prin masaje atente cu oțet de cocos, care vor stimula circulația. Coșurile sau punctele negre vor dispărea, iar urmele de acnee și petele se vor estompa.

Oțetul de cocos îndepărtează impuritățile și ridurile atunci când este aplicat ca toner direct pe piele. Cu o lingură de oțet de cocos diluată într-o lingură de apă și o dischetă de bumbac, vă puteți curăța fața în fiecare seară.

După cum ați văzut, acest oțet natural are o serie de utilizări și beneficii care îl fac un produs de top. Pe lângă bunăstarea organismului, îmbunătățește semnificativ partea estetică.

S-ar putea să te intereseze...
Contraindicații ale uleiului de cocos
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Contraindicații ale uleiului de cocos

Uleiul de cocos oferă mari beneficii cosmetice, dar nu este lipsit de contraindicații. Descoperă contraindicații ale uleiului de cocos!



  • Eliyani Mohamad N, Keong Yeap S, et al. Dietary coconut water vinegar for improvement of obesity-associated inflammation in high-fat-diet-treated mice. Food and Nutrition Research. Septiembre 2017. 61 (1): 1368322.
  • Entani E Asai M, et al. Antibacterial action of vinegar against food-borne pathogenic bacteria including Escherichia coli O157:H7. Journal of Food Protection. Agosto 1998. 61 (8): 953-9.
  • Harvard Health Publishing. Fermented foods for better gut health. Harvard Medical School. Mayo 2018.
  • Kondo T, Kishi M, et al. Vinegar intake reduces body weight, body fat mass, and serum triglyceride levels in obese Japanese subjects. Bioscience, Biotechnology and Biochemistry. Agosto 2009. 73 (8): 1837-43.
  • Lim J, Jeyakumar Henry Ch, et al. Vinegar as functional ingredient to improve postprandial glycemic control-human intervention findings and molecular mechanisms. Molecular Nutrition and Food Research. Agosto 2016. 60 (8): 1837-49.
  • Malakul W, Seenak P, et al. Novel coconut vinegar attenuates hepatic and vascular oxidative stress in rats fed a hing-cholesterol diet. Frontiers in Nutrition. Marzo 2o22. 9: 835278.
  • Ostman E, Granfeldt Y, et al. Vinegar supplementation lowers glucose and insulin responses and increases satiety after a bread meal in healthy subjects. European Journal of Clinical Nutrition. Septiembre 2005. 59 (9): 938-8.
  • Revista Mexicana de Ciencias Agrícolas. 2015. Preferencias de consumo derivadas del cocotero. Extraído de: http://www.scielo.org.mx/pdf/remexca/v6n1/v6n1a5.pdf
  • Rrostrum.es. Tipos de vinagres. Extraído de: http://www.rostrum.es/imgs/09_Octubre/ca_vinagre.pdf.
  • Shishehbor F, Mansoori A, et al. Apple cider vinegar attenuates lipid profile in normal and diabetic rats. Pakistan Journal of Biological Sciences. Diciembre 2008. 11 (23): 2634-8.
  • Weaver C. Potassium and health. Advances in Nutrition. Mayo 2013. 4 (3): 368S-377S.