10 alimente recomandate pacienților cu astm

· 13 august 2015
Pacienții cu astm ar trebui să includă diverse alimente benefice în dieta lor zilnică. În articolul de azi îți prezentăm câteva opțiuni delicioase!

Știai că există anumite alimente pe care pacienții cu astm ar trebui neapărat să le consume? Această boală cronică are la bază diverși factori care, printre altele, provoacă dificultăți mari de respirație.

Deși nu poate fi vindecat, astmul poate fi ținut sub control cu ajutorul medicamentelor. Dar îi poți ameliora simptomele și prin consumul anumitor alimente. Citește în continuare care sunt cele 10 opțiuni delicioase!

Cele mai bune alimente pentru pacienții cu astm

1. Avocado

Fructul de avocado este o opțiune excelentă pentru bolnavii de astm, mai ales când această afecțiune este asociată cu alergia la fructe oleaginoase.

Acest aliment conține glutation, un element care protejează celulele de radicalii liberi. Totodată, avocado oferă proprietăți detoxifiante.

2. Broccoli

Broccoli pe tocător

Studiile recente au arătat că un consum frecvent de broccoli ajută persoanele astmatice să-și mărească calitatra vieții. Mai mult, s-a dovedit că ajută broccoli la prevenirea inflamațiilor la nivelul aparatului respirator și la eliminarea radicalilor liberi.

Citește și:

7 antihistaminice naturale contra alergiilor

3. Merele

Merele sunt un alt aliment natural cu efecte benfice pentru astmatici. Specialiștii spun că acest lucru se datorează conținutului ridicat de bioflavonoide. Acestea, mai ales quercitina, sunt antihistaminice naturale care combat inflamațiile de la nivelul aparatului respirator.

4. Bananele

Banană feliată

Bananele te ajută să respiri mai bine, motiv pentru care sunt foarte recomandate pentru bolnavii de astm. Eleconțin piridoxal, cunoscut mai ales sub numele de vitamina B6. Printre altele, această substanță poate relaxa mușchiul neted bronșic.

5. Ghimbirul

Astmaticilor le este recomandat și consumul de ghimbir. Specialiștii spun că această rădăcină prezintă componente active care induc bronhodilatarea prin modularea calciului intracelular.

6. Spanacul

Farfurie cu spanac

Spanacul este un aliment foarte sănătos. Acesta conține numeroase vitamine și substanțe hrănitoare esențiale pentru buna funcționare a organismului, inclusiv mangeziu. Conform anumitor studii, magneziul îmbunătățește funcționarea plămânilor.

7. Rozmarinul

Datorită proprietăților sale antiinflamatorii, rozmarinul este recomandat bolnavilor de astm. Acesta poate ameliora simptome ca respirația șuierătoare, tusea sau durerile în piept.

8. Semințele de floarea soarelui

Semințele de floarea soarelui conțin diverse substanțe nutritive. Printre acestea se numără și vitamina E, potasiul și magneziul. Cu toate acestea, trebuie să ținem cont de faptul că unele persoane sunt alergice la acest aliment.

9. Menta

Frunze de mentă

Menta are diverse proprietăți care desfundă căile respiratorii, fiind de mare ajutor pentru cei ce suferă de astm. De fapt, această plantă este folosită în compoziția multor medicamente care tratează bolile respiratorii.

Nu uita să citești:

5 remedii cu eucalipt pentru problemele respiratorii

Reține însă că unele persoane pot fi alergice la acest ingredient.

10. Sursele de vitamina C

Bolnavilor de astm le este recomandat consumul de alimente bogate în vitamina C. După cum poate știi, această vitamină are un efect antiseptic, fiind utilă împotriva infecțiilor pulmonare.

  • McGeachie, M. J., Croteau-Chonka, D. C., & Weiss, S. T. (2017). Asthma. In Genomic and Precision Medicine: Primary Care: Third Edition. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-800685-6.00013-8
  • Baker, J. C., & Ayres, J. G. (2000). Diet and asthma. Respiratory Medicine. https://doi.org/10.1053/rmed.2000.0873
  • Bai, Y. J., & Dai, R. J. (2018). Serum levels of Vitamin A and 25-hydroxyvitamin D3 (25OHD3) as reflectors of pulmonary function and quality of life (QOL) in children with stable asthma. Medicine (United States). https://doi.org/10.1097/MD.0000000000009830
  • Boyer, J., & Liu, R. H. (2004). Apple phytochemicals and their health benefits. Nutrition Journal. https://doi.org/10.1186/1475-2891-3-1
  • Mirsadraei, M., Tavakoli, A., & Ghaffari, S. (2013). Effects of rosemary and platanus extracts on asthmatic subjects resistant to traditional treatments. European Respiratory Journal.
  • Juergens UR, Stöber M, V. H. (1998). The anti-inflammatory activity of L-menthol compared to mint oil in human monocytes in vitro: a novel perspective for its therapeutic use in inflammatory diseases. European Journal of Medical Research.
  • Szema, A. M., & Barnett, T. (2011). Allergic reaction to mint leads to asthma. Allergy & Rhinology (Providence, R.I.). https://doi.org/10.2500/ar.2011.2.0008
  • Milan, S. J., Hart, A., & Wilkinson, M. (2013). Vitamin C for asthma and exercise induced bronchoconstriction. Cochrane Database of Systematic Reviews. https://doi.org/10.1002/14651858.CD010391
  • Townsend, E. A., Siviski, M. E., Zhang, Y., Xu, C., Hoonjan, B., & Emala, C. W. (2013). Effects of ginger and its constituents on airway smooth muscle relaxation and calcium regulation. American Journal of Respiratory Cell and Molecular Biology. https://doi.org/10.1165/rcmb.2012-0231OC