10 sfaturi pentru îngrijirea pielii cu urticarie cronică vara

A avea urticarie cronică nu înseamnă să uiți să călătorești vara. Descoperiți sfaturile noastre pentru a vă îngriji pielea și a vă bucura de o vacanță binemeritată în aer liber.
10 sfaturi pentru îngrijirea pielii cu urticarie cronică vara

Ultima actualizare: 08 Octombrie, 2021

Urticaria se manifestă prin umflături cu mâncărime sau usturime pe piele. Deși în unele cazuri apare brusc, când persistă în timp sau devine recurentă, se numește urticarie cronică, iar vara înseamnă o exacerbare a simptomelor. De aceea, vă oferim 10 sfaturi pentru îngrijirea pielii cu urticarie cronică vara.

În acest articol, vom oferi câteva recomandări, astfel încât persoanele cu urticarie cronică să se poată bucura la maxim de vacanțele în aer liber!

De ce simptomele urticariei cronice se agravează vara?

Nu este întotdeauna clar ce declanșează urticaria cronică. Această afecțiune poate fi cauzată de o boală autoimună, o reacție alergică, un agent fizic (frig, căldură, presiune) sau un istoric de eczeme. Cu toate acestea, 75% dintre oameni suferă de versiunea idiopatică a urticariei cronice. Ei nu ajung niciodată să cunoască adevărata cauză, conform rezultatelor unui studiu din 2011.

Ceea ce este clar este că, în anumite condiții, foarte frecvente vara, urticaria cronică se poate agrava. Există mai multe declanșatoare în mediu, cum ar fi lumina soarelui, temperatura crescută și prezența polenului.

Activitățile care cresc temperatura corpului pot duce la izbucnirea urticariei. Plaja sau exercițiile fizice sunt inevitabile vara, mai ales dacă plecați în vacanță în aer liber.

10 sfaturi pentru îngrijirea pielii cu urticarie cronică vara

1. Descoperiți declanșatorii

Un focar de urticarie poate apărea din cauza unei varietăți de factori, atât fizici, cât și emoționali. La rândul lor, declanșatorii pot varia de la o persoană la alta.

Conform diverselor cercetări, cel mai bun mod de a controla urticaria cronică este evitarea declanșatorilor. Cunoașterea acestora vă oferă șansa de a dezvolta o strategie de reducere a expunerii.

Bărbat cu alergie la polen

2. Cunoașteți condițiile locului în care mergeți

Știind deja care sunt declanșatorii, trebuie să vă asigurați că nu veți fi expuși oriunde ați merge. Luați măsurile de precauție.

Mulți oameni au alergie la polen. Acesta este un alergen foarte frecvent vara. Nu mergeți în locurile în care cantitatea de polen este mare.

3. Protejați-vă de lumina soarelui

Ar trebui să utilizați o protecție solară care blochează tipul de lumină care vă provoacă simptomele, indiferent dacă este vorba de raze UVA sau UVB. Dacă pielea este sensibilă, optați pentru un produs hipoalergenic.

De asemenea, este convenabil să folosiți pălării, șepci sau viziere, precum și umbrele. Cel mai bine este să stați la umbră la prânz.

4. Stați la răcoare

Simptomele urticariei pot fi agravate de căldură. Sensibilitatea excesivă la creșterea temperaturii sau transpirație este denumită urticarie colinergică.

Dacă acesta este cazu, evitați să petreceți perioade lungi de timp în medii prea fierbinți, închise și umede. Amintiți-vă că, dacă veți sta în aer liber, nu ar trebui să vă expuneți la soare.

5. Nu uitați de hidratare

Trebuie să beți multe lichide. Vă poate ajuta să reduceți temperatura corpului în acele zile fierbinți de vară.

6. Purtați haine largi

Încercați să purtați haine ușoare, largi, confecționate din țesături moi. Acest lucru vă va ajuta să nu vă supraîncălziți și veți evita frecarea. Pentru unele persoane, contactul cu anumite țesuturi poate provoca apariția urticariei.

În plus, este recomandat să purtați pantaloni și bluze cu mâneci lungi. Acest lucru va proteja pielea de soare și va evita frecarea de plante sau mușcăturile de țânțari.

7. Puneți comprese reci

Dacă temperatura crește și începeți să simțiți mâncărime, puteți plasa comprese reci pe piele pentru a ameliora simptomele. În cazul în care sunteți sensibili la frig, este de preferat să folosiți comprese la temperatura camerei.

8. Gestionați stresul

Stresul a fost identificat ca un factor care poate declanșa sau agrava simptomele asociate urticariei cronice. La rândul său, urticaria generează stres din cauza mâncărimilor constante.

Trebuie să învățați să folosiți diverse resurse pentru a controla factorul emoțional. Conform unor studii, s-a observat o scădere a severității simptomelor de urticarie cronică după efectuarea programelor de antrenament în acest scop.

9. Nu uitați medicamentele

În cazul unui focar acut de urticarie cronică, majoritatea oamenilor recurg la utilizarea antihistaminicelor. Potrivit Academiei Americane de Alergie, Astm și Imunologie, aproximativ 50% din cazurile de urticarie cronică spontană răspund bine la antihistaminice.

Acestea constituie prima linie de tratament. Sunt disponibile și alte medicamente, cum ar fi corticosteroizii (pentru utilizare pe termen scurt) sau injecțiile cu epinefrină (dacă există umflături ale buzelor sau ale gâtului care sugerează anafilaxie ).

10. Luați suplimente de vitamina D

Conform unor studii, vitamina D poate ajuta la gestionarea simptomelor acestei afecțiuni. Cercetările au descoperit că persoanele cu urticarie spontană cronică au un nivel mai scăzut de vitamina D. Discutați cu medicul despre testarea nivelului sanguin de vitamina D.

Suplimente pentru îngrijirea pielii cu urticarie cronică vara

Când să mergeți la medic pentru urticaria cronică?

Urticaria cronică pune rareori o persoană în pericol de șoc anafilactic. Dar, dacă face parte dintr-o reacție alergică severă, trebuie solicitată asistență medicală. În acest sens, trebuie analizate următoarele simptome:

  • Amețeli sau vertij
  • Dificultăți de respirație
  • Umflarea buzelor sau a pleoapelor
  • Presiune pe piept
  • Dificultate la înghițire
  • Palpitații sau puls rapid
  • Leșin

Puteți duce o viață normală, bucurându-vă de vacanțe de vară în aer liber, atât timp cât luați măsurile de precauție corespunzătoare. Înainte de plecare, faceți o vizită la medic. Spuneți-i ce planuri aveți și respectați-i instrucțiunile.

În cele din urmă, nu uitați să aveți întotdeauna la voi diagnosticul medical și rețetele. Solicitați informații despre centrele de asistență din apropierea zonei de vacanță.

S-ar putea să te intereseze...
Descoperă 3 remedii naturiste pentru urticarie
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Descoperă 3 remedii naturiste pentru urticarie

%%excerpt%% Știi care sunt cele mai bune remedii naturiste pentru urticarie? În articolul de azi îți prezentăm 3 variante eficiente și accesibile.



  • Aguilar-Hinojosa N, Segura-Méndez N, Lugo-Reyes S. Correlación de la gravedad de urticaria crónica y calidad de vida. Revista Alergia México. 2012; 59(4):180-186.
  • Antia C, Baquerizo K, et al. Urticaria: A comprehensive review, Treatment of chronic urticaria, special populations, and disease outcomes. J Am Acad Dermatol. 2018; 79: 617-33.
  • Curto-Barredo L, Silvestre J, Giménez-Arnau A.  Actualización en el tratamiento de la urticaria crónica. Actas Dermo-Sifiliográficas. 2014; 105(5): 469-482.
  • Ferrer M, Sastre J, Jáuregui I, et al. Effect of antihistamine up-dosing in chronic urticaria. J Investig Allergol Clin Immunol. 2011; 21(3): 34-39.
  • Fustiñana A, Rino P, Kohn-Loncaira G. Reconocimiento y manejo de la Anafilaxia en pediatría. Rev Chil Pediatr. 2019; 90(1): 44-51.
  • Giménez-Arnau A, Ferrer M, Peter H et al. Urticaria crónica: estudio etiológico prospectivo e importancia del síndrome autoinmune. Actas Dermo-Sifiliográficas. 2004; 95(9): 560-566.
  • Imbalzano E, Casciaro M, Quartuccio S, et al. Association between urticaria and virus infections: A systematic review. Allergy and Asthma Proceedings. 2016; 37(1): 18-22.
  • Tang N, Mao M, Zhai R, et al. Clinical characteristics of urticaria in children versus adults. Zhongguo Dang Dai Er Ke Za Zhi. 2017; 19(7): 790-795.